June 18, 2001
Det beror på trosföreställningar m.m. Går inte att svara på konkret.
Jag är emot dödsstraff och för tidig abort innan fostret har nått ett självmedvetande/uppfattar smärta. Det vet jag inte när det inträffar, så jag uttalar mig inte om någon speciell vecka i abortfrågan.
October 22, 2002
Jerry wrote: Det beror på trosföreställningar m.m. Går inte att svara på konkret.
Jag är emot dödsstraff och för tidig abort innan fostret har nått ett självmedvetande/uppfattar smärta. Det vet jag inte när det inträffar, så jag uttalar mig inte om någon speciell vecka i abortfrågan.
your deep dude
March 11, 2003
obelix wrote: Fick detta av syrran.
För den "rättänkande" svensken är det idag självklart att vara för abort men mot dödsstraf. För den "rättänkande" kristna amerikanen är det självklart att vara emot abort men för dödstraff. Vilket är mest logiskt egentligen?
De flesta "rättankande" amerikaner jag har träffat på, var emot både abort och dödsstraff. Och väldigt många svenskar jag träffar på är för både abort och dödsstraff. Visst, det tar en stund att få det ur dem, men till slut brukar det bli så. Är inte det mer skrämmande? Vi säger att vi är något, men när det väl kommer till kritan, så tycker vi annorlunda.
Ibland blir jag rätt trött på USA-häcklandet. Särskilt när vi själva alltid vill framstå som så oerhört civiliserade. Vi gnäller som fasen hur värdelöst sverige är, men brukar dock avsluta med att det i alla fall är bättre än USA. Precis som om det inte finns lika mycket knasluvor, våldsverkare och korrupta politiker här. Och precis som om USA vore det värsta landet i världen. Jag bara häpnar.
July 14, 2003
denstore: Word!
Och att tillägga, alla Europeer bör tacka USA för att dom hjälpte oss under WW2, om det inte vore för dom så hade kanske Nazi-Tyskland regerat i Europa nu...Även om det var "hela" 60 år sedan så...Ja, jag tycker iaf det är värt att betänka innan man börjar kasta skit på USA!
December 5, 2001
Som svensk tycker jag såklart det första är mest logiskt. Men det är p.g.a. att jag tycker dödsstraff är ett för lindrigt straff för mördare. De ska torteras så det känns och få lida ordentligt för sina synder! De svenska lindriga straffen med 15 år i lyxfängelser accepterar jag inte.
3 Guest(s)