Vilket är mest logiskt?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket är mest logiskt?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
905208
June 7, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Abort är i mina ögon mord/dråp..Dödsstraff likaså..
Tillåter man abort torde dödstraffet också vara ett faktum vid grövre brott.
Nu tycker ju inte "samhället" som mej alla gånger..
Men kan man vinkla en sak så att det framstår som förtryck av viss folk/Minoritet/grupp, så kan mycket tydligen bli "normalt"..
Finns fördelar/nackdelar med det mesta här i livet.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
905221
June 7, 2005 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Abort är i mina ögon mord/dråp...

Hur tror du de tjejer som blivit gravida vid våldtäkter känner sig?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905223
June 7, 2005 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=ilg@dd]Abort är i mina ögon mord/dråp...

Hur tror du de tjejer som blivit gravida vid våldtäkter känner sig?

Dom har ju iaf en vettig orsak att göra abort..
Men nu är ju huvuddelen av alla aborter rent och skärt ett retroaktivt P-medel p.g.a det "moderna" samhället.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
905264
June 8, 2005 - 4:42 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Som svensk tycker jag såklart det första är mest logiskt. Men det är p.g.a. att jag tycker dödsstraff är ett för lindrigt straff för mördare. De ska torteras så det känns och få lida ordentligt för sina synder! De svenska lindriga straffen med 15 år i lyxfängelser accepterar jag inte.

Har du suttit i fängelse?

Vi i norden arbetar för att rehabilitera fångarna så att de kan återvända fungerande och icke-kriminella till samhället istället för att bara låsa in dem i en tom cell tills de blir galna och sedan släppa ut dem bland vanligt folk när de har tjänat sin tid.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
905278
June 8, 2005 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Eftersom båda är sådan dubbelmoral, då båda går ut på att man tillåter att man tar livet av ena men inte andra, så måste jag säga att det enda logiska är att antingen tycker man för både abort och dödstraff eller mot både och.

Men om man nu måste välja en av dessa vilket jag också vill göra så väljer jag svenskens val.

Eftersom abort är personens val och då dödstraff skulle vara statens val att "avliva" någon, så måste jag välja detta..

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
905290
June 8, 2005 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är för abort och för dödsstraff.

Varför föda ett barn när man ser att det har stora genetiska fel?
Man lider mer av att ha barnet även fast man skulle älska det. Pågrund av den så kallade "förbjudna sorgen".

Dödsstraff är ju en lite svårare fråga.
Jag ser ingen anledning till att lägga skattepengar på en som har mördat och våldtagit 15barn. Men problemet är ju att man måste vara 100% säker på att personen är skyldig.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
905302
June 8, 2005 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote:
Och att tillägga, alla Europeer bör tacka USA för att dom hjälpte oss under WW2, om det inte vore för dom så hade kanske Nazi-Tyskland regerat i Europa nu...Även om det var "hela" 60 år sedan så...Ja, jag tycker iaf det är värt att betänka innan man börjar kasta skit på USA!

#-o :hehe:

För abort och delvist emot dödstraff.
Främst för att jag inte tror att foster har liv, i alla fall inte mer än en myra, och myror har vi alla dödat när vi var små.
Jag tycker att det viktigaste för ett barn är att det ska vara efterlängtat, och uppvuxen då föräldrarna är redo att ta emot barnet.
Dödstraff är jag emot i situationer där man dödas mot sin egen vilja.
Har man erkänt att man medvetet mördat 2 eller fler människor då kan man få dödstraff.
Har man inte erkänt (och man har mycket säkra bevis mot sig) får man kanske 30-40 år eller livet ut i fängelse, och under tiden kan man få ärendet upptaget om nya bevis kommit fram.

Men jag är för dödshjälp också! Av samma anledning som aborten.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
905311
June 8, 2005 - 8:58 am
sp_Permalink sp_Print

Ungen är inte född, det är en annan grej.

Jag är för båda.
Dödsstraff åt tex. pedofiler som våldtagit och dödat småbarn. Gör man det är det liksom Game Over.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
905343
June 8, 2005 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Ungen är inte född, det är en annan grej.

Jag är för båda.
Dödsstraff åt tex. pedofiler som våldtagit och dödat småbarn. Gör man det är det liksom Game Over.

Så tänker jag också. Men å andra sidan.. Ska verkligen staten döda folk? Är det rätt att vi lägger vår tro i vårt rättsväsende så pass mycket att vi ska tillåta det att döda människor åt oss?
Vågar man lita på att det alltid blir rätt?

Som jag uttryckte det, abort är ju ändå den som bär fostret (i samtycke med den som varit med och skapat fostret) som tar beslut om eventuellt liv.

Men när det gäller staten så är det inte dom som "äger" oss och har rätt att fimpa folk..

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
905357
June 8, 2005 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: denstore: Word!

Och att tillägga, alla Europeer bör tacka USA för att dom hjälpte oss under WW2, om det inte vore för dom så hade kanske Nazi-Tyskland regerat i Europa nu...Även om det var "hela" 60 år sedan så...Ja, jag tycker iaf det är värt att betänka innan man börjar kasta skit på USA!

Jag har så mycket att invända mot det här inlägget att jag nöjer mig med ett enkelt:

det tycker inte jag. 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905358
June 8, 2005 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Ponera detta skeende i fjärde (sextonde veckan) månaden.:

1. En gravid kvinna som funderar på att göra abort blir misshandlad med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.

2. En gravid kvinna som vill föda fram sitt barn misshandlas med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.

3. En gravid kvinna misshandlas till döds, varvid även fostret dör.

Hur skall en domstol döma?

*Edit*
Ändrat till fjärde månaden.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
905396
June 8, 2005 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

För abort för dödsstraff.
On Topic det första är mer logist då ett ofött barn inte är något liv elnigt mig.

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
905437
June 8, 2005 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv är jag för abort framtills den naturliga döden, fast bara av rätt anledningar. Nöjesmord är jag emot, men avlivning av grova brottslingar, psykopater, politiker osv. är jag för.

Oven
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
905438
June 8, 2005 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Ponera detta skeende i fjärde (sextonde veckan) månaden.:

1. En gravid kvinna som funderar på att göra abort blir misshandlad med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.

2. En gravid kvinna som vill föda fram sitt barn misshandlas med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.

*Edit*

Mord i alla fallen eftersom hon endast funderade på abort i första.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905442
June 8, 2005 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Oven wrote: [quote=ilg@dd]Ponera detta skeende i fjärde (sextonde veckan) månaden.:

*Edit*

Mord i alla fallen eftersom hon endast funderade på abort i första.

Ska man tolka det som att ett foster är bara ett foster (liv] ifall modern vill ha barnet då?
Och i annat fall är det ett "ickeliv"..

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
905444
June 8, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

*Edit*

Vållande eller vad det heter, tror inte att det går att sätta dit den personen för mord

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
905445
June 8, 2005 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

*Edit*

Efter lagen.

Du kanske menar "hur ska lagen se ut?"?

All misshandel ska dömas lika, eftersom det inte finns någon chans att veta om kvinnan är gravid eller inte.

Sardaukar
Member
Medlem
905453
June 8, 2005 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Sardaukar]Som svensk tycker jag såklart det första är mest logiskt. Men det är p.g.a. att jag tycker dödsstraff är ett för lindrigt straff för mördare. De ska torteras så det känns och få lida ordentligt för sina synder! De svenska lindriga straffen med 15 år i lyxfängelser accepterar jag inte.

Har du suttit i fängelse?

Vi i norden arbetar för att rehabilitera fångarna så att de kan återvända fungerande och icke-kriminella till samhället istället för att bara låsa in dem i en tom cell tills de blir galna och sedan släppa ut dem bland vanligt folk när de har tjänat sin tid.

En gång kriminell alltid kriminell, anser jag.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
905454
June 8, 2005 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd]Ponera detta skeende i fjärde (sextonde veckan) månaden.:

*Edit*

Vållande eller vad det heter, tror inte att det går att sätta dit den personen för mord

Vållande till ofrivillig/ickeplanerad utstötning av "ickelevande" föremål?

Sardaukar
Member
Medlem
905456
June 8, 2005 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: Dödstraff är jag emot i situationer där man dödas mot sin egen vilja.
Har man erkänt att man medvetet mördat 2 eller fler människor då kan man få dödstraff.

Så du tror att man erkänner om man kommer få dödsstraff? :hehe:

Nä, sätt dem i en mörk cell med bröd och vatten livet ut.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 283
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL