September 3, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Kame_boy]Dödstraff är jag emot i situationer där man dödas mot sin egen vilja.
Har man erkänt att man medvetet mördat 2 eller fler människor då kan man få dödstraff.
Så du tror att man erkänner om man kommer få dödsstraff? :hehe:
Nä, sätt dem i en mörk cell med bröd och vatten livet ut.
det har hänt att man erkänt och fått "livstids" fängelse.
Jag förstår att du tycker att det vore löjligt 😉 Men det skulle ju drastiskt minska alla som avlivas, eftersom inte alla vill det riktigt.
Men sen kan man ju tänka sig att många, som vet inombords att de är skyldiga, väljer det om andra alternativet är att sitta i finkan i resten av sitt liv.
May 10, 2005
För abort och för dödstraff. Ett jävla foster är inte ens medveten om sin egna jävla skitexistens och det är inte värt att slösa pengar på en jävla fittfånge för att han ska sitta livstid.
😀
Men, alla som är emot abort borde iaf få ta hand om alla hemlösa barn mm. Och alla som är emot dödstraff kan betala fångens kostnader. Men det är väl ingen som vill göra det.
February 5, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Oven][quote=ilg@dd]Ponera detta skeende i fjärde (sextonde veckan) månaden.:
1. En gravid kvinna som funderar på att göra abort blir misshandlad med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.
2. En gravid kvinna som vill föda fram sitt barn misshandlas med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.
3. En gravid kvinna misshandlas till döds, varvid även fostret dör.
Hur skall en domstol döma?
*Edit*
Ändrat till fjärde månaden.
Mord i alla fallen eftersom hon endast funderade på abort i första.
Ska man tolka det som att ett foster är bara ett foster (liv] ifall modern vill ha barnet då?
Och i annat fall är det ett "ickeliv"..
Liv är det ju i vilket fall som helst, och även "mord", men nu är ju jag för "mord" i vissa fall, och mot i andra.
Oven wrote: [quote=ilg@dd][quote=Oven][quote=ilg@dd]Ponera detta skeende i fjärde (sextonde veckan) månaden.:
1. En gravid kvinna som funderar på att göra abort blir misshandlad med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.
2. En gravid kvinna som vill föda fram sitt barn misshandlas med ett rejält knytnävsslag i magen vilket resulterar i missfall.
3. En gravid kvinna misshandlas till döds, varvid även fostret dör.
Hur skall en domstol döma?
*Edit*
Ändrat till fjärde månaden.
Mord i alla fallen eftersom hon endast funderade på abort i första.
Ska man tolka det som att ett foster är bara ett foster (liv] ifall modern vill ha barnet då?
Och i annat fall är det ett "ickeliv"..
Liv är det ju i vilket fall som helst, och även "mord", men nu är ju jag för "mord" i vissa fall, och mot i andra.
Vad jag vill komma till är att det är en väldigt komplex fråga om när ett liv är ett liv.
pepsiXX wrote: För abort och för dödstraff. Ett j**la foster är inte ens medveten om sin egna j**la skitexistens och det är inte värt att slösa pengar på en j**la fittfånge för att han ska sitta livstid.
😀
Men, alla som är emot abort borde iaf få ta hand om alla hemlösa barn mm. Och alla som är emot dödstraff kan betala fångens kostnader. Men det är väl ingen som vill göra det.
Det var nog det mest flummiga inlägget i den här flummiga tråden.
Har du hört mycket om hemlösa barn här i Sverige?
Angående fångars kostnader så betalar i alla fall jag en del till det, via skattsedeln..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Sardaukar wrote: [quote=ilg@dd]Angående fångars kostnader så betalar i alla fall jag en del till det, via skattsedeln..
Alla gör ju det, inkl. de som är för dödsstraff. Han menar att bara de som är emot dödsstraff skulle få betala.
Ingen, absolut ingen kan ta rätten att bestämma över en annans vara eller icke vara..
Den/de som utför/beordrar en avrättning har själva gjort sej skyldiga till mord/stämpling...
Över djuren må vi människor utöva sådana beslut, men inte över människor, vare sej foster/barn/vuxna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Sardaukar][quote=ilg@dd]Angående fångars kostnader så betalar i alla fall jag en del till det, via skattsedeln..
Alla gör ju det, inkl. de som är för dödsstraff. Han menar att bara de som är emot dödsstraff skulle få betala.
Ingen, absolut ingen kan ta rätten att bestämma över en annans vara eller icke vara..
Den/de som utför/beordrar en avrättning har själva gjort sej skyldiga till mord/stämpling...
Över djuren må vi människor utöva sådana beslut, men inte över människor, vare sej foster/barn/vuxna.
Så om jag dödar en annan eller flera andra människor så har jag fortfarande lika mycket rätt att leva. Har jag tolkat din uppfattning rätt nu?
Sardaukar wrote: [quote=ilg@dd][quote=Sardaukar][quote=ilg@dd]Angående fångars kostnader så betalar i alla fall jag en del till det, via skattsedeln..
Så om jag dödar en annan eller flera andra människor så har jag fortfarande lika mycket rätt att leva. Har jag tolkat din uppfattning rätt nu?
Ja, i stora drag.
Livstids fängelse för att skydda resten av samhället..
Men jag efterlyser riktigt fängelse, inte nått dagcenter som finns idag.
May 10, 2005
ilg@dd wrote:
Varför inte över människor?
Man kan säkert fixa så att personen tar livet av sig själv.
Jag hade iofs inte klagat om fängelserna ersattes av slavarbete. Hamnar man i fängelse ska man arbeta för sitt liv, och för andra. Avtjäna sitt straff på riktigt.
September 16, 2002
denstore wrote: [quote=Kizo] Svensken förstår jag verkligen, medan amerikanen är en annan historia.
Jag antar att du har en stor och genomträngande erfarenhet av amerikaner, med tanke på att du vet att svensken förstår, och amerikanen inte gör det.... 🙄
Absolut inte! :bgrin:
December 25, 2000
Sardaukar wrote: [quote=ViU][quote=Sardaukar]Som svensk tycker jag såklart det första är mest logiskt. Men det är p.g.a. att jag tycker dödsstraff är ett för lindrigt straff för mördare. De ska torteras så det känns och få lida ordentligt för sina synder! De svenska lindriga straffen med 15 år i lyxfängelser accepterar jag inte.
Har du suttit i fängelse?
Vi i norden arbetar för att rehabilitera fångarna så att de kan återvända fungerande och icke-kriminella till samhället istället för att bara låsa in dem i en tom cell tills de blir galna och sedan släppa ut dem bland vanligt folk när de har tjänat sin tid.
En gång kriminell alltid kriminell, anser jag.
Aha okej, och är man kriminell skall man dödas eftersom jag betvivlar att du är för att låsa in dem och kasta pengar på dem resten av livet? Har du någonsin delat ut spel på dc? Eller kanske gått mot rött?
Var skall man dra gränsen? När ett brott leder till fängelse?
ViU wrote: [quote=Sardaukar][quote=ViU][quote=Sardaukar]Som svensk tycker jag såklart det första är mest logiskt. Men det är p.g.a. att jag tycker dödsstraff är ett för lindrigt straff för mördare. De ska torteras så det känns och få lida ordentligt för sina synder! De svenska lindriga straffen med 15 år i lyxfängelser accepterar jag inte.
Vi i norden arbetar för att rehabilitera fångarna så att de kan återvända fungerande och icke-kriminella till samhället istället för att bara låsa in dem i en tom cell tills de blir galna och sedan släppa ut dem bland vanligt folk när de har tjänat sin tid.
Aha okej, och är man kriminell skall man dödas eftersom jag betvivlar att du är för att låsa in dem och kasta pengar på dem resten av livet? Har du någonsin delat ut spel på dc? Eller kanske gått mot rött?
För att komma från en moderator är frågan ganska förbryllande..
"Piratkopiering
NordicHardware tillåter ej diskussioner kring piratkopierad mjukvara och piratkort. Du får inte posta länkar till sidor som ankyter till dessa ämnen. Vidare tillåter vi inte heller diskussion kring hur man kringgår diverse kopieringsskydd oavsett trådskaparens ursprungliga avsikt.
All form av antydan gällande piratkopierat material är förbjudet. "
December 5, 2001
ViU wrote: [quote=Sardaukar][quote=ViU][quote=Sardaukar]Som svensk tycker jag såklart det första är mest logiskt. Men det är p.g.a. att jag tycker dödsstraff är ett för lindrigt straff för mördare. De ska torteras så det känns och få lida ordentligt för sina synder! De svenska lindriga straffen med 15 år i lyxfängelser accepterar jag inte.
Inte dödsstraff på alla brott nej. USA är ett bra exempel på det. Inte får man dödsstraff för rattfylla där inte. Mord är en bra anledning till dödsstraff.
2 Guest(s)