January 12, 2004
Att bli anklagad för att vara skinnhead av en sur gammal svensk pesionär, en dam i 70-års åldern.
Eller
Att som skinnhuvud bli försvarad av en gammal dam i samma ålder som är en invandrare, som säger att det ser bättre ut än dom som har långt hår och ovårdat utseende, samt att kängor är bra att ha nu när det är slaskväder.
Plus att hon tycker att han ser ut som en go nallebjörn...
March 11, 2003
obelix wrote: Att bli anklagad för att vara skinnhead av en sur gammal svensk pesionär, en dam i 70-års åldern.
Eller
Att som skinnhuvud bli försvarad av en gammal dam i samma ålder som är en invandrare, som säger att det ser bättre ut än dom som har långt hår och ovårdat utseende, samt att kängor är bra att ha nu när det är slaskväder.
Plus att hon tycker att han ser ut som en go nallebjörn...
Alternativ 1 är ju klart värst. Oavsett om man är skinnskalle eller inte.
January 12, 2004
denstore wrote:
Alternativ 1 är ju klart värst. Oavsett om man är skinnskalle eller inte.
Jag har blivit tagen för skinnskalle ett par gånger då jag är rätt så korthårig...
Men det har uteslutande varit Svenska som tagit mig för det konstigt nog.
Men jag hörde på bussen hem idag en gammal invandrar kvinna om gjorde just det jag skre som alternativ 2, hon försvarade en stackars skinnskalle mot sin gammla svenska väninna.
Skinskallen var så generad att han var knallröd i ansiktet när han klev av. :)R
Mean Machine wrote: Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Alt. 1 skulle jag personligen inte bry mig om, möjligtvis om jag var på dåligt humör, då skulle kärringens löständer och peruk stiga till väders...
Det är väl det som är problemet nu för tiden..Ungdomen har ingen respekt för äldre människor..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Alt. 1 skulle jag personligen inte bry mig om, möjligtvis om jag var på dåligt humör, då skulle kärringens löständer och peruk stiga till väders...
Det är väl det som är problemet nu för tiden..Ungdomen har ingen respekt för äldre människor..
Det stämmer i många fall .
Men vad många glömmer är att äldre människor kan ha väldigt dålig respekt för yngre i en större omfattning i dag än tidigare .
February 12, 2003
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Det stämmer i många fall .
Men vad många glömmer är att äldre människor kan ha väldigt dålig respekt för yngre i en större omfattning i dag än tidigare .
Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Har inga som helst problem med respekt för äldre.
Kom förresten att tänka på en jävel, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?
Självklart dyker medborgargardet upp i form av en kärring som går på som faaaan om att jag ska ta ner fötterna...
Jag sitter orörlig och bara blånekar, påpekandes att jag har mina rättigheter, däremot om nån vakt/polis/annan nörd kom och sa till mig hade jag tagit ner fötterna., det slutar efter fem minuter, kärringen vänder ryggen till, går ett par meter, vänder tillbaka med orden "Känns det bra nu?".
Vad svarar man? "Vad menar du?", blev det...
"Gå på gamla pensionärer, såhär, vet du hur det känns?"
Skakade bara på huvudet, tänkte säga nåt opassande, men lät bli, och steg på tåget.
VEM FAN var det med bristande respekt?
Sånt där får mig förbannad...
Så jag ska alltså ta ner mina fötter när en pensionär ber om det?
För att sitta på en nerpissad bänkjävel?
Nej, tack, jag klarar mig.
March 11, 2003
Mean Machine wrote:
Ibland undrar man hur folk kan vara så omedvetna om sin egen ouppfostran att de t.o.m. tar upp det som ett exempel på hur mycket eller lite respekt de har för andra..... 🙄
September 12, 2001
AMD-Fjortis wrote: Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Kom förresten att tänka på en j**el, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?
Självklart dyker medborgargardet upp i form av en kärring som går på som faaaan om att jag ska ta ner fötterna...
Jag sitter orörlig och bara blånekar, påpekandes att jag har mina rättigheter, däremot om nån vakt/polis/annan nörd kom och sa till mig hade jag tagit ner fötterna., det slutar efter fem minuter, kärringen vänder ryggen till, går ett par meter, vänder tillbaka med orden "Känns det bra nu?".
Skakade bara på huvudet, tänkte säga nåt opassande, men lät bli, och steg på tåget.
Hahahahaha...
Du anar inte hur du framstår just i detta inlägg . :)R :)R
February 12, 2003
denstore wrote: [quote=Mean Machine] VEM FAN var det med bristande respekt?
Ibland undrar man hur folk kan vara så omedvetna om sin egen ouppfostran att de t.o.m. tar upp det som ett exempel på hur mycket eller lite respekt de har för andra..... 🙄
Jaja, tyckte väl inte att jag hade bristande respekt på något sätt då, möjligtvis här och nu, seriöst, hon hade inte ens en anledning att be om det, då hon inte satte sig där själv?
Var lite uppretad när jag skrev det där...:P
January 12, 2004
Mean Machine wrote:
Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Kom förresten att tänka på en j**el, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?
Eh...
du funderade inte på att tala om varför du inte satt som normalt folk på bänken?
Blir själv jävligt irriterad på snorungar som utan anledning sitter så, eller har fötterna på sätet på bussar och tunnelbanor. 👿
March 11, 2003
Mean Machine wrote: [quote=denstore][quote=Mean Machine] VEM FAN var det med bristande respekt?
Jaja, tyckte väl inte att jag hade bristande respekt på något sätt då, möjligtvis här och nu, seriöst, hon hade inte ens en anledning att be om det, då hon inte satte sig där själv?
Dina föräldrar har aldrig sagt åt dig att inte ha fötterna där andra skall sitta, eller? Och varför överhuvudtaget käfta emot, och inte göra som hon sade? Det var ju du som betedde dig som en barnunge?
August 7, 2001
denstore wrote: [quote=Mean Machine][quote=denstore][quote=Mean Machine] VEM FAN var det med bristande respekt?
Dina föräldrar har aldrig sagt åt dig att inte ha fötterna där andra skall sitta, eller? Och varför överhuvudtaget käfta emot, och inte göra som hon sade? Det var ju du som betedde dig som en barnunge?
man vill inte sitta på bänkarna på tågstaionen i stockholm om man inte vill ha kladdigt ölspill eller kiss på kläderna.
fast jag skulle ha letat upp en plats på ett café eller liknande och vänta på tåget istället för att sitta så på bänken.
March 11, 2003
dree wrote:
man vill inte sitta på bänkarna på tågstaionen i stockholm om man inte vill ha kladdigt ölspill eller kiss på kläderna.
fast jag skulle ha letat upp en plats på ett café eller liknande och vänta på tåget istället för att sitta så på bänken.
Det förstod jag. Men det finns ändå ingen anledning att göra det. Antingen får man väl sitta i skiten, eller så sätter man sig någon annanstans. Anledningen att den var äcklig var ju på grund av någon annan ouppfostrad idiot.
January 14, 2002
gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.
September 12, 2001
Quarzi wrote: gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.
Med tanke på din avatar är det kanske inte så konstigt . 🙂
June 5, 2004
skiroy wrote: [quote=Quarzi]gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.
För alla som går på stan ser ens avatar 🙄
July 27, 2002
skiroy wrote: [quote=Quarzi]gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.
Ta bort den, Skiroy är rädd. 😛
October 25, 2003
skiroy wrote: [quote=AMD-Fjortis] Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Gissa vad som händer?
Hahahahaha...
Du anar inte hur du framstår just i detta inlägg . :)R :)R
Det är så jävla du AMD_RULEZ
2 Guest(s)