Vilket är värst?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket är värst?
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 26, 2004 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Att bli anklagad för att vara skinnhead av en sur gammal svensk pesionär, en dam i 70-års åldern.

Eller

Att som skinnhuvud bli försvarad av en gammal dam i samma ålder som är en invandrare, som säger att det ser bättre ut än dom som har långt hår och ovårdat utseende, samt att kängor är bra att ha nu när det är slaskväder.
Plus att hon tycker att han ser ut som en go nallebjörn...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
782873
November 26, 2004 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Att bli anklagad för att vara skinnhead av en sur gammal svensk pesionär, en dam i 70-års åldern.

Eller

Att som skinnhuvud bli försvarad av en gammal dam i samma ålder som är en invandrare, som säger att det ser bättre ut än dom som har långt hår och ovårdat utseende, samt att kängor är bra att ha nu när det är slaskväder.
Plus att hon tycker att han ser ut som en go nallebjörn...

Alternativ 1 är ju klart värst. Oavsett om man är skinnskalle eller inte.

obelix
Member
Medlem
782895
November 26, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Alternativ 1 är ju klart värst. Oavsett om man är skinnskalle eller inte.

Jag har blivit tagen för skinnskalle ett par gånger då jag är rätt så korthårig...

Men det har uteslutande varit Svenska som tagit mig för det konstigt nog.

Men jag hörde på bussen hem idag en gammal invandrar kvinna om gjorde just det jag skre som alternativ 2, hon försvarade en stackars skinnskalle mot sin gammla svenska väninna.

Skinskallen var så generad att han var knallröd i ansiktet när han klev av. :)R

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
782897
November 26, 2004 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna jävlar som alltid ska "tycka om" en...
Alt. 1 skulle jag personligen inte bry mig om, möjligtvis om jag var på dåligt humör, då skulle kärringens löständer och peruk stiga till väders...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
782904
November 26, 2004 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Alt. 1 skulle jag personligen inte bry mig om, möjligtvis om jag var på dåligt humör, då skulle kärringens löständer och peruk stiga till väders...

Det är väl det som är problemet nu för tiden..Ungdomen har ingen respekt för äldre människor..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
782915
November 26, 2004 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...

Det är väl det som är problemet nu för tiden..Ungdomen har ingen respekt för äldre människor..

Det stämmer i många fall .
Men vad många glömmer är att äldre människor kan ha väldigt dålig respekt för yngre i en större omfattning i dag än tidigare .

Jonas Klar
Member
Medlem
782921
November 26, 2004 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...

Det stämmer i många fall .
Men vad många glömmer är att äldre människor kan ha väldigt dålig respekt för yngre i en större omfattning i dag än tidigare .

Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Har inga som helst problem med respekt för äldre.
Kom förresten att tänka på en jävel, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?
Självklart dyker medborgargardet upp i form av en kärring som går på som faaaan om att jag ska ta ner fötterna...
Jag sitter orörlig och bara blånekar, påpekandes att jag har mina rättigheter, däremot om nån vakt/polis/annan nörd kom och sa till mig hade jag tagit ner fötterna., det slutar efter fem minuter, kärringen vänder ryggen till, går ett par meter, vänder tillbaka med orden "Känns det bra nu?".
Vad svarar man? "Vad menar du?", blev det...
"Gå på gamla pensionärer, såhär, vet du hur det känns?"
Skakade bara på huvudet, tänkte säga nåt opassande, men lät bli, och steg på tåget.
VEM FAN var det med bristande respekt?
Sånt där får mig förbannad...
Så jag ska alltså ta ner mina fötter när en pensionär ber om det?
För att sitta på en nerpissad bänkjävel?
Nej, tack, jag klarar mig.

denstore
Member
Medlem
782928
November 26, 2004 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote:

Ibland undrar man hur folk kan vara så omedvetna om sin egen ouppfostran att de t.o.m. tar upp det som ett exempel på hur mycket eller lite respekt de har för andra..... 🙄

skiroy
Member
Medlem
782929
November 26, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD-Fjortis wrote: Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Kom förresten att tänka på en j**el, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?
Självklart dyker medborgargardet upp i form av en kärring som går på som faaaan om att jag ska ta ner fötterna...
Jag sitter orörlig och bara blånekar, påpekandes att jag har mina rättigheter, däremot om nån vakt/polis/annan nörd kom och sa till mig hade jag tagit ner fötterna., det slutar efter fem minuter, kärringen vänder ryggen till, går ett par meter, vänder tillbaka med orden "Känns det bra nu?".
Skakade bara på huvudet, tänkte säga nåt opassande, men lät bli, och steg på tåget.

Hahahahaha...

Du anar inte hur du framstår just i detta inlägg . :)R :)R

Jonas Klar
Member
Medlem
782930
November 26, 2004 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Mean Machine] VEM FAN var det med bristande respekt?

Ibland undrar man hur folk kan vara så omedvetna om sin egen ouppfostran att de t.o.m. tar upp det som ett exempel på hur mycket eller lite respekt de har för andra..... 🙄

Jaja, tyckte väl inte att jag hade bristande respekt på något sätt då, möjligtvis här och nu, seriöst, hon hade inte ens en anledning att be om det, då hon inte satte sig där själv?
Var lite uppretad när jag skrev det där...:P

obelix
Member
Medlem
782931
November 26, 2004 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote:

Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Kom förresten att tänka på en j**el, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?

Eh...

du funderade inte på att tala om varför du inte satt som normalt folk på bänken?

Blir själv jävligt irriterad på snorungar som utan anledning sitter så, eller har fötterna på sätet på bussar och tunnelbanor. 👿

denstore
Member
Medlem
782937
November 26, 2004 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=denstore][quote=Mean Machine] VEM FAN var det med bristande respekt?

Jaja, tyckte väl inte att jag hade bristande respekt på något sätt då, möjligtvis här och nu, seriöst, hon hade inte ens en anledning att be om det, då hon inte satte sig där själv?

Dina föräldrar har aldrig sagt åt dig att inte ha fötterna där andra skall sitta, eller? Och varför överhuvudtaget käfta emot, och inte göra som hon sade? Det var ju du som betedde dig som en barnunge?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
782941
November 26, 2004 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Mean Machine][quote=denstore][quote=Mean Machine] VEM FAN var det med bristande respekt?

Dina föräldrar har aldrig sagt åt dig att inte ha fötterna där andra skall sitta, eller? Och varför överhuvudtaget käfta emot, och inte göra som hon sade? Det var ju du som betedde dig som en barnunge?

man vill inte sitta på bänkarna på tågstaionen i stockholm om man inte vill ha kladdigt ölspill eller kiss på kläderna.
fast jag skulle ha letat upp en plats på ett café eller liknande och vänta på tåget istället för att sitta så på bänken.

denstore
Member
Medlem
782942
November 26, 2004 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote:
man vill inte sitta på bänkarna på tågstaionen i stockholm om man inte vill ha kladdigt ölspill eller kiss på kläderna.
fast jag skulle ha letat upp en plats på ett café eller liknande och vänta på tåget istället för att sitta så på bänken.

Det förstod jag. Men det finns ändå ingen anledning att göra det. Antingen får man väl sitta i skiten, eller så sätter man sig någon annanstans. Anledningen att den var äcklig var ju på grund av någon annan ouppfostrad idiot.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
782952
November 27, 2004 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Kan inte se det hemska i att bli tagen för medlem av en rörelse som i stort återgått till antirasistisk? 😛

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
782966
November 27, 2004 - 12:59 am
sp_Permalink sp_Print

gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.

skiroy
Member
Medlem
782970
November 27, 2004 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.

Med tanke på din avatar är det kanske inte så konstigt . 🙂

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
783000
November 27, 2004 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Quarzi]gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.

För alla som går på stan ser ens avatar 🙄

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
783006
November 27, 2004 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Quarzi]gillar inte att vara "ung" över huvud taget, man går in i en klädaffär = alla glor ut en för att dom tror att man ska ta nått, man är ute och går i "byn" som i just detta fall är huddinge/stuvsta = alla över 40 glor på en och tror att man ska slå ner dem och råna dem.

Ta bort den, Skiroy är rädd. 😛

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
783011
November 27, 2004 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=AMD-Fjortis] Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Gissa vad som händer?

Hahahahaha...

Du anar inte hur du framstår just i detta inlägg . :)R :)R

Det är så jävla du AMD_RULEZ laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 228
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL