May 23, 2002
Är det nån människa här som åkt ålandsbåten? Då vet ni hur snuskigt otrevliga pensionärer kan vara. De springer ombord på båten, men får de ingen sittplats där så går de runt och åmar sig över åderbråck och skit för att nån ska flytta på sig. Vid avstigning så klarar det lätt att stå i en halvtimme och för att sedan springa av båten...
Höll på att slå en gubbe på käften där förra året, då han gick rakt in i mig, då menar jag rakt på inte i sidan eller så, och sen försökte han fortsätta gå med mig framför...
May 23, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Alt. 1 skulle jag personligen inte bry mig om, möjligtvis om jag var på dåligt humör, då skulle kärringens löständer och peruk stiga till väders...
Det är väl det som är problemet nu för tiden..Ungdomen har ingen respekt för äldre människor..
De enda äldre som visar respekt för mig är just de jag känner eller är släkt med. Resten är i 90% av fallen alltid spydiga och jävligt otrevliga..
Ska inte äldre visa respekt för oss yngre då? Det är trots allt mina skattade slantar som blir deras pension...
April 14, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=ilg@dd][quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Alt. 1 skulle jag personligen inte bry mig om, möjligtvis om jag var på dåligt humör, då skulle kärringens löständer och peruk stiga till väders...
Det är väl det som är problemet nu för tiden..Ungdomen har ingen respekt för äldre människor..
De enda äldre som visar respekt för mig är just de jag känner eller är släkt med. Resten är i 90% av fallen alltid spydiga och jävligt otrevliga..
Ska inte äldre visa respekt för oss yngre då? Det är trots allt mina skattade slantar som blir deras pension...
Kan hålla med dig till viss del. Många äldre är trevliga och helt okej. Men sen finns det den andra halvan också. De som tror bara för att de är äldre har de rätt att bete sig hursom helst. Visst många ungdomar är likadana men vi som inte beter oss som skit får ändå ta skiten.
January 12, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=ilg@dd][quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Dina skattade slantar?
Det är inte som så att det är dom som har byggt upp den välfärden som finns för dig att använda dig av?
Men jag kan hålla med om att vissa bara är för mycket.
Speciellt om man råkar ta upp lite för stor plats på tex bussen.
Har mer än en gång fått skäll för att jag nästan tar upp två säten, men jag säger skrattande till dom att har dom klagomål, så får doom ta upp det med antingen busstillverkaren, eller doom som tillverkade mig. :)R
Det brukar reta gallfeber på dom... :bgrin:
Men annars så reser jag mig upp och erbjuder min plats om det är full, om jag anser att personen behöver den.
Man ska visa dom äldre respekt, dom har förtjänat det, även om dom kan vara lite vrånga och griniga.
July 27, 2002
obelix wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan][quote=ilg@dd][quote=Mean Machine]Alt. 2 skulle jag säga, jobbigt med såna j**lar som alltid ska "tycka om" en...
Dina skattade slantar?
Det är inte som så att det är dom som har byggt upp den välfärden som finns för dig att använda dig av?
Men jag kan hålla med om att vissa bara är för mycket.
Speciellt om man råkar ta upp lite för stor plats på tex bussen.
Har mer än en gång fått skäll för att jag nästan tar upp två säten, men jag säger skrattande till dom att har dom klagomål, så får doom ta upp det med antingen busstillverkaren, eller doom som tillverkade mig. :)R
Det brukar reta gallfeber på dom... :bgrin:
Men annars så reser jag mig upp och erbjuder min plats om det är full, om jag anser att personen behöver den.
Man ska visa dom äldre respekt, dom har förtjänat det, även om dom kan vara lite vrånga och griniga.
Skön syn på saken du har. 🙂 Jag skrev nyss en s.k. if-teknik uppsats i svenska. Där tog jag upp de nya idiotbussarna i dagens samhälle, är man över 180 cm så går det bara inte. 😀
December 15, 2003
Hm, skall vi jämföra procentuellt så anser jag det finns fler spydiga ungar än spydiga pensionärer. Jag är ju mittemellan nu med mina 33år, klara att bryta arm med vilken tonåring som helst men tar hellre nästa buss än att springa som en dåre för att hinna med. Det är väl en mognadsgrej, ni anar ínte hur jag skriker på lärlingarna på jobbet, "pågajevlar!". Visst, kanonkillar men har blivit dåligt uppfostrade.
Visst har jag suttit på ryggstödet på bänkar med fötterna på den nerskitade sittbrädan men om nån klagade så påpekade jag artigt varför jag satt på det sinnesjuka sättet. Jag kan garantera dig AMD-fjortis att hade jag gått förbi just då du började studsa mot en äldre och börjat gapa om "rättigheter" så hade jag huggit tag i kragen på dig och slitit ner dig. Uppstudsiga tonåringar är jordens salt, jag var själv en och fattar först i vuxen ålder hur pantad jag egentligen var. Så jag säger som till mina lärlingar på bygget: "Skärp dig , pågajevel".
July 27, 2002
Akatosh wrote: Hm, skall vi jämföra procentuellt så anser jag det finns fler spydiga ungar än spydiga pensionärer. Jag är ju mittemellan nu med mina 33år, klara att bryta arm med vilken tonåring som helst men tar hellre nästa buss än att springa som en dåre för att hinna med. Det är väl en mognadsgrej, ni anar ínte hur jag skriker på lärlingarna på jobbet, "pågajevlar!". Visst, kanonkillar men har blivit dåligt uppfostrade.
Visst har jag suttit på ryggstödet på bänkar med fötterna på den nerskitade sittbrädan men om nån klagade så påpekade jag artigt varför jag satt på det sinnesjuka sättet. Jag kan garantera dig AMD-fjortis att hade jag gått förbi just då du började studsa mot en äldre och börjat gapa om "rättigheter" så hade jag huggit tag i kragen på dig och slitit ner dig. Uppstudsiga tonåringar är jordens salt, jag var själv en och fattar först i vuxen ålder hur pantad jag egentligen var. Så jag säger som till mina lärlingar på bygget: "Skärp dig , pågajevel".
För variationen tycker jag du ska skifta mellan pågajevel och pojkvasker.
January 12, 2004
Callister wrote: Skön syn på saken du har. 🙂 Jag skrev nyss en s.k. if-teknik uppsats i svenska. Där tog jag upp de nya idiotbussarna i dagens samhälle, är man över 180 cm så går det bara inte. 😀
Japp, jag försöker se det mesta med en smula humor, det blir roligare då...
Men jag har även dåliga dagar då jag flyger i luften som en missil... :burn:
Jo, dom som har ritat bussarna måste antingen ha varit pygmeer eller idioter.
Jag är inte så jättelång med mina 190 cm, men jag är en smula bred.
Men det är tom relativt trångt för normalväxta att sitta jämte varandra utan att knö.
--------------------------------------------------------------------------------------
Men för att återgå lite till ursprunget till denna tråden.
Jag tycker att det den äldre invandarkvinnan gjorde var helt underbart.
Hon avväpnade och förlöjligade en solklar skinnskalle modell nynazist totalt.
Han skämdes och var så generad att han knappt kunde ta sig av bussen fort nog.
January 12, 2004
xRaY wrote: Varför får man inte ha rakad skalle utan att bli kallad skinhead för ?
Detta samhälle är ju funtat
Varför kan man inte ha solkorset som smycke?
Samma sak gäller Torshammaren dessvärre.
Det är vad det tyvärr sammankopplas med.
Sedan beror det lite på hur man är klädd skulle jag tro.
Man skulle knappast ropa skinnbula till en kostymnisse, medans om man hade bombarjacka, urtvättade jeans med hängslen, dr martenkängor och vit makt tröja så.... 🙄
Orginal skinsen var inte ens rasister.
April 14, 2002
obelix wrote: [Men annars så reser jag mig upp och erbjuder min plats om det är full, om jag anser att personen behöver den.
Jag erbjuder också dem plats om jag tycker de förtjänar den, äldre med olika problem förtjänar definitivt att sitta ner. Men om de tar förgivet och säger nått som "res på dig och låt mig sitta" kan jag bli sur, tycker man är snäll om man erbjuder de äldre att få sitta. Inget de ska ta förgivet.
Jo, de flesta äldre har väl knappast gjort ett handtag och betalat skatt heller va? Bara degat och legat samhället till last i sisådär 40-45 år..
*Edit*
Hur gammal är du? Och hur många slantar har du dratt in till skattkistan?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 3, 2004
Pensionärer - Dagens I-landsproblem. Förövrigt så sätter jag mig emot strömmen och håller med dig Amd Rulez. Aldrig blivit så dåligt behandlad ute på stan som jag blir av pensionärer. Det värsta var när jag satt på bussen en dag för inte så länge sedan. Satt lugnt och trevligt och pratade med en kompis på nallen, en bunt väldigt tunga böcker i knäet och en träningsbag brevid mig. Bussen stannar och jag noterar en äldre dam som ska på med barnvagn. Jag kollar mig snabbt omkring och försäkrar mig att det finns många starka kvinnor i pigga 40-årsåldern som förövrigt sitter närmare utgången än mig.
Ögonblicken passerar och tydligen så fattar ingen av dessa kvinnor att det är en barnvagn som ska på och först efter att den äldre damen frågat om hjälp så orkar de röra sina förfetade kroppar. När kalkbrottet...hrrm den äldre damen med barnvagnen kommer på bussen så börjar hon provocerat kalla mig saker och står och glor på mig. Jag sitter fortfarande och pratar med kompisen i mobilen men efter ett tag så kan jag inte koncentrera mig på samtalet längre och frågar: -Vad vill du? Då tittar hon på mig med riktigt onda ögon, skakar på huvudet och kollar bort.
KorSpo wrote: Pensionärer - Dagens I-landsproblem. Förövrigt så sätter jag mig emot strömmen och håller med dig Amd Rulez. Aldrig blivit så dåligt behandlad ute på stan som jag blir av pensionärer. Det värsta var när jag satt på bussen en dag för inte så länge sedan. Satt lugnt och trevligt och pratade med en kompis på nallen, en bunt väldigt tunga böcker i knäet och en träningsbag brevid mig. Bussen stannar och jag noterar en äldre dam som ska på med barnvagn. Jag kollar mig snabbt omkring och försäkrar mig att det finns många starka kvinnor i pigga 40-årsåldern som förövrigt sitter närmare utgången än mig.
Ögonblicken passerar och tydligen så fattar ingen av dessa kvinnor att det är en barnvagn som ska på och först efter att den äldre damen frågat om hjälp så orkar de röra sina förfetade kroppar. När kalkbrottet...hrrm den äldre damen med barnvagnen kommer på bussen så börjar hon provocerat kalla mig saker och står och glor på mig. Jag sitter fortfarande och pratar med kompisen i mobilen men efter ett tag så kan jag inte koncentrera mig på samtalet längre och frågar: -Vad vill du? Då tittar hon på mig med riktigt onda ögon, skakar på huvudet och kollar bort.
En riktig damernas riddare..
Vad lärde dina föräldrar dej??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)