KorSpo wrote: Att alla människor är lika värda och bör behandlas lika. Bara för jag råkar vara en man så ska jag inte släppa allt jag håller på med när det finns andra som är mer lämpade för uppgiften.
Tänkte skriva nått här, men det får vara..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 3, 2004
ilg@dd wrote: [quote=KorSpo]Att alla människor är lika värda och bör behandlas lika. Bara för jag råkar vara en man så ska jag inte släppa allt jag håller på med när det finns andra som är mer lämpade för uppgiften.
Vad antyder du? Att jag automatiskt ska lyfta upp barnvagnen för jag är man när det finns andra människor närmare som inte är upptagna med annat? Jag är för jämstäldhet, att kvinnor visar framfötterna i samhället torde ju vara bra i den mansdominerande värld vi lever i.
KorSpo wrote: [quote=ilg@dd][quote=KorSpo]Att alla människor är lika värda och bör behandlas lika. Bara för jag råkar vara en man så ska jag inte släppa allt jag håller på med när det finns andra som är mer lämpade för uppgiften.
Vad antyder du? Att jag automatiskt ska lyfta upp barnvagnen för jag är man när det finns andra människor närmare som inte är upptagna med annat? Jag är för jämstäldhet, att kvinnor visar framfötterna i samhället torde ju vara bra i den mansdominerande värld vi lever i.
För att slippa bli bannad p.g.a personligt påhopp får du inga fler kommentarer om ditt beteende..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 3, 2004
ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=ilg@dd][quote=KorSpo]Att alla människor är lika värda och bör behandlas lika. Bara för jag råkar vara en man så ska jag inte släppa allt jag håller på med när det finns andra som är mer lämpade för uppgiften.
För att slippa bli bannad p.g.a personligt påhopp får du inga fler kommentarer om ditt beteende..
Detta är ett diskussionsforum, om du inte kan diskutera så vad gör du här?
KorSpo wrote: [quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=ilg@dd][quote=KorSpo]Att alla människor är lika värda och bör behandlas lika. Bara för jag råkar vara en man så ska jag inte släppa allt jag håller på med när det finns andra som är mer lämpade för uppgiften.
Detta är ett diskussionsforum, om du inte kan diskutera så vad gör du här?
*Edit*
Raderat av mej själv.
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=90941
Citat
"* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg. "
January 14, 2002
1. håller med korspo... sitter man i samma sitts som han gjorde skulle jag inte heller gjort nått.. att först förmodligen lägga på samtalet, flytta väskan (om han satt närmast fönstret) och böckerna ur knät skulle tagit lika lång tid som för 4 barnvagnar att komma på med hjälp av nån som inte hade lika mycket att ta hand om.
2. verkar som ilg@dd inte kan hålla en diskution utan att vilja göra personliga påhopp? sen att göra 3 inlägg där det står typ "skriver inget här för då skulle jag bli bannad"... jaha.. varför inte ge upp eller posta reglerna i forumet först??
KorSpo wrote: Skadan är tyvärr redan skedd. Nu förväntar jag mig en ursäkt för du kallade mig en snorunge med dålig uppfostran.
Kommer inte att ske..
För det är nog precis vad du är.
Vart tog alla gentlemen vägen?
*Edit*
Verkar vara en generationsfråga..
Jag bävar för att bli gammal i dina hemtrakter.
Quarzi wrote: 1. håller med korspo... sitter man i samma sitts som han gjorde skulle jag inte heller gjort nått.. att först förmodligen lägga på samtalet, flytta väskan (om han satt närmast fönstret) och böckerna ur knät skulle tagit lika lång tid som för 4 barnvagnar att komma på med hjälp av nån som inte hade lika mycket att ta hand om.
2. verkar som ilg@dd inte kan hålla en diskution utan att vilja göra personliga påhopp? sen att göra 3 inlägg där det står typ "skriver inget här för då skulle jag bli bannad"... jaha.. varför inte ge upp eller posta reglerna i forumet först??
1. Är man det minsta på alerten är det inget att fundera över, man skrider till verket..
2. Det var en hänvisning..Var har jag lagt 3 sådana inlägg?
January 14, 2002
ilg@dd wrote: Tänkte skriva nått här, men det får vara..
ilg@dd wrote: För att slippa bli bannad p.g.a personligt påhopp får du inga fler kommentarer om ditt beteende..
sen kom det jag tycker du borde skrivit först..
ilg@dd wrote: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=90941
Citat
"* Var trevlig och bemöt andra medlemmar med respekt även om du inte alltid delar deras åsikter.
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg. "
eller helt enkelt att du inte tänker diskutera detta längre.. i stället för att försöka smita in att du igentligen skulle vilja kalla korspo slagord som inte får skrivas här så tycker jag att lägga ner diskutionen är ett bättre alternativ...
ilg@dd wrote: Är man det minsta på alerten är det inget att fundera över, man skrider till verket..
jovisst.. men har man andra saker för sig så.. om jag bara hade pratat i mobil i samma situation så hade jag hjälpt.. men nu satt han med en trave böcker i knät som först skulle bort.. = som jag sa i förra posten, lägga på samtalet vilket skulle resultera i att man ska säga typ "nä nu måste jag gå, ska hjälpa till nån med att bära in en barnvagn i bussen, tja" sen lägga på, kan ta kanske 10-15 sekunder för att få samtalet över, sen att flytta böckerna och väskan, hoppa ut i gången, lägga tillrätta allt så inte böckerna åker ner på golvet, sen kan man hjälpa.
visst, vi ungdommar kanske är lata av oss men det faktum att det fanns många andra på bussen som jag uppfattar var vuxna kunde hjälpt som förmodligen inte skulle haft några svårigheter att resa sig och hjälpa till med en gång måste ju betyda att alla på bussen är ännu latare eller inte bryr sig som iaf korspo gjorde som uppmärksammade det hela men satt i en lite upptagen sitts.
sen om det var som korspo sa att kvinnan slängde arga blickar på han osv får iaf mig att börja undra vad hon tänkte på då.
Quarzi wrote: [quote=ilg@dd]Tänkte skriva nått här, men det får vara..
ilg@dd wrote: För att slippa bli bannad p.g.a personligt påhopp får du inga fler kommentarer om ditt beteende..
sen kom det jag tycker du borde skrivit först..
ilg@dd wrote: https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=90941
Citat
eller helt enkelt att du inte tänker diskutera detta längre.. i stället för att försöka smita in att du igentligen skulle vilja kalla korspo slagord som inte får skrivas här så tycker jag att lägga ner diskutionen är ett bättre alternativ...
ilg@dd wrote: Är man det minsta på alerten är det inget att fundera över, man skrider till verket..
jovisst.. men har man andra saker för sig så.. om jag bara hade pratat i mobil i samma situation så hade jag hjälpt.. men nu satt han med en trave böcker i knät som först skulle bort.. = som jag sa i förra posten, lägga på samtalet vilket skulle resultera i att man ska säga typ "nä nu måste jag gå, ska hjälpa till nån med att bära in en barnvagn i bussen, tja" sen lägga på, kan ta kanske 10-15 sekunder för att få samtalet över, sen att flytta böckerna och väskan, hoppa ut i gången, lägga tillrätta allt så inte böckerna åker ner på golvet, sen kan man hjälpa.
visst, vi ungdommar kanske är lata av oss men det faktum att det fanns många andra på bussen som jag uppfattar var vuxna kunde hjälpt som förmodligen inte skulle haft några svårigheter att resa sig och hjälpa till med en gång måste ju betyda att alla på bussen är ännu latare eller inte bryr sig som iaf korspo gjorde som uppmärksammade det hela men satt i en lite upptagen sitts.
sen om det var som korspo sa att kvinnan slängde arga blickar på han osv får iaf mig att börja undra vad hon tänkte på då.
Ok, här får du:
Nu lägger jag ned diskussionen för min del..
May 3, 2004
Alltså jag bävar inför den nonchalering ilg@dd har inför NHs regler, han håller fast vid sitt ärekränkande inlägg trots han själv citerar NHs regler i frågan.
February 12, 2003
Tindy wrote: [quote=skiroy][quote=AMD-Fjortis] Jag ger folk den respekt de förtjänar, men när jag är sur får ingen respekt.
Har inga som helst problem med respekt för äldre.
Kom förresten att tänka på en j**el, satt på en pendeltågsstation, på ryggstödet på en bänk, fötterna på själva bänken, helt ensam, hela bänken ledig...
Gissa vad som händer?
Självklart dyker medborgargardet upp i form av en kärring som går på som faaaan om att jag ska ta ner fötterna...
Jag sitter orörlig och bara blånekar, påpekandes att jag har mina rättigheter, däremot om nån vakt/polis/annan nörd kom och sa till mig hade jag tagit ner fötterna., det slutar efter fem minuter, kärringen vänder ryggen till, går ett par meter, vänder tillbaka med orden "Känns det bra nu?".
Vad svarar man? "Vad menar du?", blev det...
"Gå på gamla pensionärer, såhär, vet du hur det känns?"
Skakade bara på huvudet, tänkte säga nåt opassande, men lät bli, och steg på tåget.
VEM FAN var det med bristande respekt?
Sånt där får mig förbannad...
Så jag ska alltså ta ner mina fötter när en pensionär ber om det?
För att sitta på en nerpissad bänkjävel?
Nej, tack, jag klarar mig.
Hahahahaha...
Du anar inte hur du framstår just i detta inlägg . :)R :)R
Det är så j**la du AMD_RULEZ
Haha, nu ser jag vad jag egentligen har skrivit...:P
Faen att jag var trött igår...:)
However, jag är dum i huvudet, och det står jag för.
June 18, 2001
KorSpo wrote: Alltså jag bävar inför den nonchalering ilg@dd har inför NHs regler, han håller fast vid sitt ärekränkande inlägg trots han själv citerar NHs regler i frågan.
Bävar du verkligen?
January 12, 2004
Quarzi wrote: ilg@dd är dock 39.. 😛
Och???
Har familjemedlemmar som officiellt är över 40, men som är andast 18 i sinnet. :pidu: :hb: :)R
4 Guest(s)