February 12, 2003
2000-talet, enligt mig.
Skivsläpp som Vader - Litany, Vader - Revelations, Vader - The Art of War, Gojira - From Mars to Sirius, Ministry - Rio Grande Blood, Anorexia Nervosa - The Redemption Process, Mystic Circle - Bloody Path of God.
För att inte ens nämna Dies Irae's samtliga album Immolated, The Sin War och Sculpture of Stone.
Ursäkta namedroppingen, men det är det vassaste jag kommer på för tillfället. Ska jag hårdgranska min playlist har jag inte många låtar som är äldre än 1991. 🙂
November 26, 2002
ujj, svårt. alla årtionden har riktigt vassa bidrag.
50-talet har jag ingen vidare koll på, men alla andra har nångonting.
gammal rock och metal från sextiotalet fram till slutet på åttiotalet, rock och en del pop från nittiotalet, indie och annat sånt från mitten av nittiotalet eller nåt och fram till nu.
jag är inte så nogräknad när det gäller musik =)
May 1, 2005
Svårt att säga nåt om 00 känns det som. Man ser inte skogen för alla träd. 😛
Valet står mellan 70-talet och 80-talet, men det var under 80-talet musiken exploderade i media och man fick möjlighet att utsättas för så mycket bra och speciell musik (MTV startade 1981) - so the 80's it is! 😀
August 7, 2001
Delph1 wrote: 70. Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple, tidigare nämnda Doors, m.fl.
//Andreas
Rush, Judas Priest, Rainbow, Aerosmith, YES, King Crimson, Alice Cooper, Kraftwerk, John Lennon, Jethro Tull, Uriah Heep, Michael Jackson... jag kan hålla på i år med detta. 🙂
Men det har konkuranns med 60-talet med, Rolling Stones, The Beatles, Pink Floyd, The Who, The Doors, Bob Dylan, Elvis levde då med... finns mycket bra musik.
April 18, 2003
obelix wrote: kom på att det blev lite snett.
för den bästa, enligt min ringa mening, musiken gjordes mellan 1975-85 ca.
Ahh, har du oxå den Brucke-boxen som en favorit? 😉
Är väl annars personligen svag för Darkness turnén han gjorde -78.
Måste nog säga 75-85 jag med om jag ska välja ett tiotal år.
2 Guest(s)