Vilket Fenomen!!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket Fenomen!!
Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
sp_UserOfflineSmall Offline
85386
October 20, 2001 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-20 17:22, Dizzyland wrote:
Härligt att se att min "lilla" tråd fått denna respons.
Stort tack till LeviAthaN som flyttade tråden, så fler kan ta del av ändå ett relativt viktigt ämne. För titta bara hur dom allmäna chattarna spårat ur.... detta beteende börjar man tyvärr även ana inom från början seriöst menade forum för likasinnade. Men hur då få bort det, ingen lätt fråga.
Det var därför jag startade denna tråd, för att få igång en debatt om hur man kan få bort/minska alla dessa oseriösa "minikrig i forumen.
VÄRNA om forumen, och låt inte världens hat även komma in här!
/Melin

Jag anser att det som sägs i detta forum är ganska harmlöst. Att börja oroa sig för att släppa in "världens hat" är att grovt övervärdera problemet och på så sätt göra en lösning svårare. Visst ska vi värna om våra forum men det är inte frågan om hur som är svår utan svaret eftersom det kommer att kräva en insats från alla medlemmar i forumet. Administratörledd censur är en otillräcklig metod och, om den överdrivs, också farlig för forumet. Därför anser jag mitt förslag i det förra inlägget vara en mycket rimlig lösning även om den kräver engemang från fler än bara forumansvarige.

[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-20 18:19 ]

_BiG_HeaD_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 379
85388
October 20, 2001 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Linux rules f**k MS... Let the flames begin :muhaha:

[ Detta Inlägg ändrades av: Sharok den 2001-10-20 18:18 ]

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
85404
October 20, 2001 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-20 18:18, Sharok wrote:
Linux rules f**k MS... Let the flames begin :muhaha:

[ Detta Inlägg ändrades av: Sharok den 2001-10-20 18:18 ]

Då kan du ju beskriva varför också.

Sten

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
85409
October 20, 2001 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

TACK DIZZYLAND!!

har ofta velta skriva nått i stil me det du skrivit men pallar helt enkelt inte.. sen finns det massa man kan lägga till när amn ändå e i dom tankebanorna... men det hinner jag inte nu... ska börja plugga snart smile

Dizzyland
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
85665
October 20, 2001 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller oxå med om att världens hat lät lite överdrivet. Skulle nog utvecklat det där lite.
Det jag menade var inte precis att att världens hat är här utan mer att man kan ana att med dagens samhälle så ökar lätt fientligheten mot varandra, många ggr utan direkt anledning även inom så här harmlösa saker. Tycker oxå att varje medlem bör dra sitt strå till stacken och kanske låta bli att hålla på att attackera varann och låta trådarna tappa sin ursprungliga tanke.

Visst tycker jag det är ok om man säger att win2k rulez så länge man inte låter det ta över en tråd som inte har det som huvudämne. Och även låter bli att vilja trycka ned en som sitter på Xp. För som jag nämt innnan så funkar t.ex. win2k utmärkt för vissa men för mig t.ex funkade det mest skit vad jag än försökte med. Bara för det tycker inte jag alla som använder det är idioter. Nej man måste inse att det finns inget som är rätt eller fel inom datans värld. Utan egentligen är denna värld ett enda stort problem. Det är väl lite det som är tjusningen med det hela att lyckas komma över alla hinder och lösa problemen.
/Melin

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
85668
October 20, 2001 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Du verkar va en helkysst kille du!

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
85679
October 20, 2001 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-21 00:01, Dizzyland wrote:
Håller oxå med om att världens hat lät lite överdrivet. Skulle nog utvecklat det där lite.
Det jag menade var inte precis att att världens hat är här utan mer att man kan ana att med dagens samhälle så ökar lätt fientligheten mot varandra, många ggr utan direkt anledning även inom så här harmlösa saker. Tycker oxå att varje medlem bör dra sitt strå till stacken och kanske låta bli att hålla på att attackera varann och låta trådarna tappa sin ursprungliga tanke.

Visst tycker jag det är ok om man säger att win2k rulez så länge man inte låter det ta över en tråd som inte har det som huvudämne. Och även låter bli att vilja trycka ned en som sitter på Xp. För som jag nämt innnan så funkar t.ex. win2k utmärkt för vissa men för mig t.ex funkade det mest skit vad jag än försökte med. Bara för det tycker inte jag alla som använder det är idioter. Nej man måste inse att det finns inget som är rätt eller fel inom datans värld. Utan egentligen är denna värld ett enda stort problem. Det är väl lite det som är tjusningen med det hela att lyckas komma över alla hinder och lösa problemen.
/Melin

Ahhhhh..en stadig man med något innanför pannbenet..mina ögon njöt av dina små reflextioner..

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
85695
October 20, 2001 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad mycket bra ni har skrivit killar... jag tycker att det blivit mycket mer person angrett här på NH på sista tiden(dom ensaste månaderna) det var inte alls lika mycket när jag reggade mig här i forumen... då var det skit kul, men nu börjar det bli mer och mer person angrepp och det är svårt att få ett rimtigt svar på en fråga.

Jag tycker att ni moderators kan börja dra åt snaran... altså börja ta bort helt onödiga inlägg där det står varför andvänder du inte det istället för det, för det suger. Det är helt onödigt att skriva nått sånt. Och det är oftast nått sånt som börjar detta krig som ni pratar om.. det är nån som frågar varför min dator hänger sig. Och då är det nån som sägar att du har ett sugigt CPU märke och sen kommer den nån och sägar nej han CPU äger din osv. sen så ahr vi en tråd som bara hanlar om vilken prolle som suger, när vi engtligen ska hjälpa en kill som har probs. med att han dator hänger sig. sånna inlägg bör tas bort... för det är helt onödigt ha nått sånt här ! jag tycker att det är jävligt roligt att hjläpa folk med saker, sen så kan man ju lära sig mycket med att hjälpa folk oxå. Jag tror att de flesta i detta forum är ganska sjysta och jag hoppas på att träffa många av er IRL på DH!

Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
86021
October 21, 2001 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Att den skulle ha spridit just glädje vet jag inte om jag kan hålla med om men förhoppningsvis så har det gett en och annan tankeställare och det var ju antagligen det som var meningen från början.

Way2SloW
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
86394
October 21, 2001 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

kom just på en liten sak..

OS är som en religion.. om alla skulle trott på samma saker skulle inte konflikter uppkommit!

Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
86820
October 22, 2001 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Måhända en grov liknelse men helt fel är den ju faktiskt inte...

[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-22 17:14 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 524
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL