Vilket parti kommer du att rösta på?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket parti kommer du att rösta på?
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1250059
May 21, 2010 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det sista jag röstar på är röda, mestadels för jag avskyr MP och deras jävla idéer men hittar inte mycket vettigt i S eller V heller så.

Tror nog det blir FP som förra gången, fick även FP när jag gjorde partitestet så mycket lutar åt det.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1250066
May 22, 2010 - 12:06 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Haha, gillar egentligen inte politik och inte speciellt intresserad av att rösta. Men i år får man nog ta sig i kragen. Och bilden säger en del 🙂 Gillar dock inte den där procenten med kommunisterna. :S

TheLea
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
1250078
May 22, 2010 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

Måste jag bli den första att erkänna att man kommer att rösta på SD? ;O

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1250079
May 22, 2010 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

Många företagare på NH verkar det som, arbetarklassen kanske häckar på nån annan sajt. Alternativt mängder av ynglingar som inte har några äldre släktingar/sjuka/arbetslösa/anhöriga att bry sej om.
Stackars Sverige.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1250082
May 22, 2010 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: Måste jag bli den första att erkänna att man kommer att rösta på SD? ;O

Det verkar så. Du kommer bli utpekad som rasist och en dålig medmänniska, men det är ju en demokrati, så det är lugnt, bara du inte röstar på dem. 🙄

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1250087
May 22, 2010 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det verkar så. Du kommer bli utpekad som rasist och en dålig medmänniska, men det är ju en demokrati, så det är lugnt, bara du inte röstar på dem. 🙄

Haha, ja, de jävla grupperna på facebook som tycker att SD ska förbjudas 😀
Jag tror folk har missuppfattat det här med demokrati lite...

Jonas Klar
Member
Medlem
1250088
May 22, 2010 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: Haha, ja, de j**la grupperna på facebook som tycker att SD ska förbjudas 😀
Jag tror folk har missuppfattat det här med demokrati lite...

Det är ju inte direkt bara Facebook heller... När vänster- och högerblocken bildar allianser i kommuner för att förhindra att SD får en vågmästarroll vet man att det inte är ett demokratiskt land. Röstar tillräckligt med folk på dem ska de få göra sin röst hörd, så enkelt är det, man kan inte stänga ute ett parti som fått mandat bara för att de inte passar in i sossars eller kristdemokraters drömvärld.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1250092
May 22, 2010 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: Måste jag bli den första att erkänna att man kommer att rösta på SD? ;O

Många smyger med sitt stöd helt enkelt 😉

//Andreas

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1250094
May 22, 2010 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

SD är enligt min mening ett leksaksparti utan koppling till verkligheten men ska man förbjuda ett parti då är det ju svårt att kalla sig en demokrati. 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
1250095
May 22, 2010 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: men ska man förbjuda ett parti då är det ju svårt att kalla sig en demokrati. 🙂

Så sant som det var sagt.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1250101
May 22, 2010 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev S med 64%, nära följt av V och MP. Stämmer nog ganska bra. Om jag skulle ha röstat på vänsterblocket så skulle det nog ha blivit MP men nu blir det PP istället precis som i de förra valen.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1250120
May 22, 2010 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Får man fråga vad det är med SD som lockar? :bok:

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1250124
May 23, 2010 - 2:53 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det är ju inte direkt bara Facebook heller... När vänster- och högerblocken bildar allianser i kommuner för att förhindra att SD får en vågmästarroll vet man att det inte är ett demokratiskt land. Röstar tillräckligt med folk på dem ska de få göra sin röst hörd, så enkelt är det, man kan inte stänga ute ett parti som fått mandat bara för att de inte passar in i sossars eller kristdemokraters drömvärld.

Hur menar du att det är odemokratiskt? En demokrati betyder ju inte på något sätt att det ska vara rättvist, bara att det blir som majoriteten vill. Om en majoritet inte sympatiserar med SD så får de heller ingen makt.

Så länge höger och vänster blocket i kommunen redan innan går ut med att man hellre samarbetar än ger SD vågmästarroll så har ju väljarna ett val och vet vad deras röst innebär. Då ser jag inget problem med det.

TheLea
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
1250162
May 23, 2010 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Får man fråga vad det är med SD som lockar? :bok:

Min personliga åsikt är att gränserna ska stängas i 10 år medans vi rensar ut landet på kriminella, alla papperslösa invandrare ska ut dagen dom upptäcks, alla invandrare utan svenskt medborgarskap ska ut vid första brott, invandrare med svenskt medborgarskap ska kunna få det upphävt om brott begås innom X antal år efter medborgarskap, och sedan utskickade.

Kriminella invandrare ska ej avtjäna straff i sverige, de ska sättas på ett plan hem där de kan åtala honom enligt deras lagar och ta upp deras egna celler.

Jag är helt enkelt väldigt fientlig mot invandrare som begår brott. Inga av de åsikter om lagar för invandrare jag har straffar laglydiga dock.

Sverige skulle spara in så mycket pengar...

SD är det enda parti som kan/vågar behandla dessa frågor, därför röstar jag på dem.

Låt nu inte tråden spåra ur bara för att jag skrev detta. Svara kort och låt diskussionen gå vidare.

Shikar
Member
Medlem
1250163
May 23, 2010 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: text

Nu tar du upp en liten del av SD politik. Man får ju redan idag klart sämre förutsättningar för att få stanna om man begår brott.

Varför skulle man stänga gränserna? Det pågår ingen massinvandring, hur mycket SD än säger det. Invandringen till Sverige har snarare minskat rejält.

Om man istället för en vettig politik så att dem som kommer hit kommer in i samhället kommer man att lösa problemen. Även om man skulle stänga gränserna i 100år skulle det inte förbättra situationen något. Folk kommer inte till Sverige med förhoppningar om att bli kriminella.
SDs politik är ju en ekonomisk katastrof, vi skulle gå back miljarder varje år om SD styrde.

Den rensning du pratar om låter farligt nära det som kallas etnisk rensning, för hur ofta har man inte beskyllt målen för att vara en "samhällsfara"? Jag säger inte att du skulle förespråka etnisk rensning, bara att man inte alltid vet vart man har SD.

Skriver inte detta i egenskap av redaktionsmedlem.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1250171
May 23, 2010 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: Min personliga åsikt är att gränserna ska stängas i 10 år medans vi rensar ut landet på kriminella, alla papperslösa invandrare ska ut dagen dom upptäcks, alla invandrare utan svenskt medborgarskap ska ut vid första brott, invandrare med svenskt medborgarskap ska kunna få det upphävt om brott begås innom X antal år efter medborgarskap, och sedan utskickade.

Kriminella invandrare ska ej avtjäna straff i sverige, de ska sättas på ett plan hem där de kan åtala honom enligt deras lagar och ta upp deras egna celler.

Jag är helt enkelt väldigt fientlig mot invandrare som begår brott. Inga av de åsikter om lagar för invandrare jag har straffar laglydiga dock.

Sverige skulle spara in så mycket pengar...

SD är det enda parti som kan/vågar behandla dessa frågor, därför röstar jag på dem.

Låt nu inte tråden spåra ur bara för att jag skrev detta. Svara kort och låt diskussionen gå vidare.

Ska du bygga en mur med soldater då eller? 😀
Flödet av människor kommer alltid vara olika stort beroende på vad som händer i världen oavsett hur hårda reglerna är.
Vi har redan hårda regler men fallen följs inte upp.

Du borde också läsa på vad som orsakar kriminalitet.
Det är ju inte så att invandrare kommer hit och tänker "Nu ska vi ställa till med djävulskap!"

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1250174
May 23, 2010 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: *text*
Skriver inte detta i egenskap av redaktionsmedlem.

Det man kanske skulle fokusera på istället för att säga hur odemokratiska och del SD har är att många upplever det som ett problem med den sk integrationen av människor som kommer hit. Det är ju uppenbarligen många som är missnöjda med denna fråga och väljer då SD eftrsom dom talar väldigt högt om just denna fråga.

Sen får du gärna hänvisa till källan om din information att invandringen har minskat.

Ps. Redaktionsmedlem...? Av vad? Ds.

Shikar
Member
Medlem
1250180
May 23, 2010 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Det man kanske skulle fokusera på istället för att säga hur odemokratiska och del SD har är att många upplever det som ett problem med den sk integrationen av människor som kommer hit. Det är ju uppenbarligen många som är missnöjda med denna fråga och väljer då SD eftrsom dom talar väldigt högt om just denna fråga.

Sen får du gärna hänvisa till källan om din information att invandringen har minskat.

Ps. Redaktionsmedlem...? Av vad? Ds.

Integrationen är ju inte problemet, det är rasismen man möter som invandrare när man ska ta sig in på arbetsmarknaden t.ex.
Att SD förespråkar assimilering, inte integration är även det rasistiskt i min mening. Assimilation förutsätter att den egna kulturen/levnadssättet är bättre och att man därför ska få alla nyanlända att anamma denna istället för att behålla sin och anpassa den.
SD vet ju ingenting om integrering, det enda de kommer lyckas skapa är mer segregation.

Du kan få en vinklad källa åt motsatt håll som säger samma sak: http://politisktinkorrekt.word.....verklagar/

När PI själva säger att invandringen minskat (och slutar skrämmas) kan man anta att det är sant. Ang. "massinvandring" så är det ca ~5000 personer som fick asyl i fjol enligt statistiken på den sidan. För ett land med 9 miljoner invånare är det en liten summa.

Jag ville tydliggöra att detta är mina åsikter och att det inte är NH-redaktionen som diskuterar politik. wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1250181
May 23, 2010 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote:
....SD vet ju ingenting om integrering, det enda de kommer lyckas skapa är mer segregation....

Det har jag svårt att tro att någon öht kan lyckas med.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1250182
May 23, 2010 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: ...

Citerar för tydlighet.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 79
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL