June 18, 2001
Krehlmar wrote: Hatar miljöpartiet, mer opragmatiska idealister får man leta efter.
"Rösta inte för en gyllende framtid utan en grön framtid."
?? Vad menar de med det? Hur ska de komma dit? Har de några ideer? Nej.
De menar att miljön är viktigare än ekonomisk tillväxt och ökad konsumtion.
De ska komma dit genom sin politik.
De idéer som har realiserats den nuvarande mandatperioden är bland annat grön skatteväxling, trängselavgifter, fortsatt utveckling av alternativa energikällor med mera.
Vad är svårt att förstå med det?
April 20, 2005
January 18, 2004
Jerry wrote: [quote=Krehlmar]Hatar miljöpartiet, mer opragmatiska idealister får man leta efter.
"Rösta inte för en gyllende framtid utan en grön framtid."
?? Vad menar de med det? Hur ska de komma dit? Har de några ideer? Nej.
De menar att miljön är viktigare än ekonomisk tillväxt och ökad konsumtion.
De ska komma dit genom sin politik.
De idéer som har realiserats den nuvarande mandatperioden är bland annat grön skatteväxling, trängselavgifter, fortsatt utveckling av alternativa energikällor med mera.
Vad är svårt att förstå med det?
I ett parti där man vill ha speciella "mobil rum" för alla som använder mobilen så är det svårt att förstå hur de skall nå dit "genom sin politik".
Och hur fan kan man kalla sig en solidarisk socialdemokrati när man kör över den lilla människan genom odemokratiska beslut som trängselavgifter som drabbar låginkomsttagare ute i landet.
Visst är det enkelt att kräva 21 000 mer i skatt till de som kör bil och arbetar när man själv studerar.
June 18, 2001
Absolut. Jag har aldrig tänkt arbeta utan istället ska jag fortsätta studera fram till pensionen, så jag kan lika gärna späda på skatterna ordentligt. Då kanske jag till och med kan få ett par hundra till per månad i studiebidrag. :D/
Eller också ser jag hellre till miljön än till att fortsätta utöka vår bortskämda, egoistiska och fullkomligt meningslösa konsumtion. För de sämst ställda kanske läget inte är så bortskämt, men det är inte jag som vill ha ökade löneskillnader och lägre ersättningsnivåer vid arbetslöshet.
January 18, 2004
Jerry wrote: Absolut. Jag har aldrig tänkt arbeta utan istället ska jag fortsätta studera fram till pensionen, så jag kan lika gärna späda på skatterna ordentligt. Då kanske jag till och med kan få ett par hundra till per månad i studiebidrag. :D/
Eller också ser jag hellre till miljön än till att fortsätta utöka vår bortskämda, egoistiska och fullkomligt meningslösa konsumtion. För de sämst ställda kanske läget inte är så bortskämt, men det är inte jag som vill ha ökade löneskillnader och lägre ersättningsnivåer vid arbetslöshet.
Det är inte jag som vill bota sveriges arbetslöshet med A-kassa och ej med nya jobb.
1 Guest(s)