March 9, 2006
Får man fråga varför du bara valt de större partierna?? Tycker du borde ha med Piratpartiet i omröstningen. De kommer få min röst och har en känsla av att jag inte är ensam med tanke på hur utväcklingen i det moderna övervakningssamhället ser ut idag (för att inte tala om hur det kommer se ut i framtiden om ingen tar strid mot det).
April 13, 2007
nussse wrote: Får man fråga varför du bara valt de större partierna?? Tycker du borde ha med Piratpartiet i omröstningen. De kommer få min röst och har en känsla av att jag inte är ensam med tanke på hur utväcklingen i det moderna övervakningssamhället ser ut idag (för att inte tala om hur det kommer se ut i framtiden om ingen tar strid mot det).
Det gick inte lägga till fler svarsalternativ, därför tråden inte är färdig. Väntar på att Delph1 ska hjälpa mig. Piratpartiet kommer då vara med.
April 24, 2007
Du glömde PP som sagt. De har min röst garanterat. Enda partiet som står för något inom svensk politik idag. Alla andra får väl sina löner från Hollywood antar jag.
November 4, 2001
Nu tycker jag att det är fel att låta sig styras av div företag med pengar men det betyder inte att man ska avskaffa patent osv. Ska folk investera massor av pengar och tid så att någon annan bara kan ta och trycka ut sakerna och tjäna pengar? Starta en reklamfirma, ta alla idéer, marknadsföra dem och tjäna pengar medan uppfinnaren inte får ett öre? Sen att det i snitt kostar en halv miljon är "något" vilseledande. De prisuppgifter jag har fått är ju inte ens i närheten av det. Men det är klart är man ett mega-företag och har en ide/projekt som är gigantisk så kostar det ju mera då det tar längre tid att gå igenom.
Det som behövs är ett bättre skydd för de som tar patent, att stora aktörer (i praktiken) bara kan "köpa" ut patenten är fel. Detta genom att hävda att patentet är deras och dra folk inför rätta...
Bara för att 70-gränsen på vissa vägar känns omotiverat låg så ska vi inte avskaffa hastighetsgränserna på våra vägar!
Eftersom det bara finns 2 partier som vill ut ur EU (Varav det ena är vad jag alltid röstat på till riksdag och Kommun.) så är valet ganska lätt.
VP..
Ingen skugga på PP, men det lär knappast bli ett parti som kommer att få något som helst slags inflytande i Svensk politik. Känns liksom lika intressanta som Linda Rosings Unika Partiet eller vad det nu hette, samma bredd i politiken. (Som en glest besökt kostig ungefär.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
ilg@dd wrote: Eftersom det bara finns 2 partier som vill ut ur EU (Varav det ena är vad jag alltid röstat på till riksdag och Kommun.) så är valet ganska lätt.
VP..
Ingen skugga på PP, men det lär knappast bli ett parti som kommer att få något som helst slags inflytande i Svensk politik. Känns liksom lika intressanta som Linda Rosings Unika Partiet eller vad det nu hette, samma bredd i politiken. (Som en glest besökt kostig ungefär.)
Varför tycker du vi ska lämna EU om man får fråga?
1 Guest(s)