Vilket parti skulle du rösta på om det var EU-val idag?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket parti skulle du rösta på om det var EU-val idag?
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1222844
April 2, 2009 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Intressant att SD och PP är NHs största partier laugh

( Fullt medveten om att jag bumpar tråden )

Om inte PP varit störst hade jag blivit förvånad 🙂

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1222859
April 2, 2009 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Skärmande däremot att SD är tvåa. :cy:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1222863
April 2, 2009 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Skärmande däremot att SD är tvåa. :cy:

Det är tyvärr verkligheten här på forumet. Lyckligtvis är många av dom inte röstberättigade än. 😉

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1222864
April 2, 2009 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är tyvärr verkligheten här på forumet. Lyckligtvis är många av dom inte röstberättigade än. 😉

//Andreas

:upp:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1222903
April 2, 2009 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag röstar lätt hellre på SD än kommunister, sossar och trädkramare.

Json_81
Member
Medlem
1222913
April 3, 2009 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Jag röstar lätt hellre på SD än kommunister, sossar och trädkramare.

Väl talat 🙂

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1222971
April 3, 2009 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför vill ni rösta på SD?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1222975
April 3, 2009 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Varför vill ni rösta på SD?

Nu vet jag inte riktigt om jag vill rösta på dem, men jag tycker det behövs ett parti som inte blir rädd så fort någon säger att man ska ställa krav på invandring och integration. Om EU-valet gör någon större skillnad tvivlar jag dock på, då Sverige verkar vara lika rädda för att söka stöd från EU som de är på att säga ifrån rent allmänt.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1222976
April 3, 2009 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är tyvärr verkligheten här på forumet. Lyckligtvis är många av dom inte röstberättigade än. 😉

//Andreas

Något är fel i samhället när ett parti som SD får mer och mer röster hela tiden, bara att inse.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1222980
April 3, 2009 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Något är fel i samhället när ett parti som SD får mer och mer röster hela tiden, bara att inse.

Ja men det är alltid lättare än skylla problem och tveksamheter på andra än att själv ta på sig skulden.

Json_81
Member
Medlem
1222985
April 4, 2009 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Ja men det är alltid lättare än skylla problem och tveksamheter på andra än att själv ta på sig skulden.

Ej fungerande integrationssystem är naturligtvis "vårt" fel.
SD är enda partiet som vågar tala om den saken, inte konstigt att de vinner röster.

Man kan nog inte säga att det är riktigt så enkelt som att skylla på andra.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1223005
April 4, 2009 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

SD är ett skämt. De har inget annat än sin invandrarkritik och även där har de inga lösningar utan är bara allmänt kritiska. Men visst, rösta på SD till EU-parlamentet. Som jag skrev så har nationalister inte haft så stora framgångar där eftersom de är så ovilliga att samarbeta internationellt och har inte ens kunnat hålla ihop sina partigrupper. SD kan bli ett kul tillskott till det spektaklet.

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1223014
April 4, 2009 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Något är fel i samhället när ett parti som SD får mer och mer röster hela tiden, bara att inse.

Ja, klart något är fel i samhället. Det är alltid något fel i samhället, men det är bra det finns ett sätt ändra på det.

Jag har tänkt på hur bra demokrati kan vara ibland, som när en ledare kört ned rejält i diket som George Bush med Irakkriget. Om det varit något annat styrelseskick så hade han suttit kvar och han kan ju knappast ändra sig och säga "oh, sorry, jag hade fel" men nu kan man rösta fram nån annan som säger "javisst, vi som nation gjorde det där... men det var ju "den där andra killen", jag tycker såhär istället. Så det är ett bra sätt ändra uppfattningar snabbt. Så i vissa fall funkar systemet som det är tänkt.

Men rösta på SD för att det är nåt fel i samhället känns lite som "Rainman", sådär autistiskt som "ahhh, jag måste alltid sova vid FÖÖNSTRET!!! *slå sig själv och skrika hysteriskt och dunka huvudet i väggen* "Men varför dunkar du huvudet i väggen?" "NÅT ÄR FEL NÅT ÄR FEEEL!!!" *dunk dunk* "Men sluta! det blir ju ännu värre om du slår dig blodig..." "Nåt är feeeeeel!! *dunk dunk*

Ah nåja 🙂 Jag vet inte om jag fick fram vad jag ville säga men iaf. Om du inte gillar SD och inte tänkt rösta så rösta på PP så får de inte så stor andel, perfekt lagom meningslöst val proteströsta i också 😉

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1223113
April 5, 2009 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/.....el=2747767

Dummaste jag hört på länge. Visst kan man tycka att integrationssystemet behöver ses över. Men att 'för att ingen annan pratar om det' rösta på ett enfrågeparti med tydliga främlingsfientliga undertoner, tycker jag är otroligt korkat. Tror få av de som säger detta verkligen har koll på de olika partiernas åsikter om invandring.

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1223124
April 5, 2009 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Påverkar ens EU det svenska intregrationssystemet speciellt?

Json_81
Member
Medlem
1223152
April 6, 2009 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/.....el=2747767

Dummaste jag hört på länge. Visst kan man tycka att integrationssystemet behöver ses över. Men att 'för att ingen annan pratar om det' rösta på ett enfrågeparti med tydliga främlingsfientliga undertoner, tycker jag är otroligt korkat. Tror få av de som säger detta verkligen har koll på de olika partiernas åsikter om invandring.

Hur är det korkat? Om SD som enfrågeparti får mycket röster bör ju de större partierna inse att det är en fråga av vikt för folket och tar då förhoppningsvis tag i den.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
1223167
April 6, 2009 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Hur är det korkat? Om SD som enfrågeparti får mycket röster bör ju de större partierna inse att det är en fråga av vikt för folket och tar då förhoppningsvis tag i den.

Just korkat delen syftade jag främst på nyheten jag länkade till, dvs att olika högt uppsatta personer inom SD som blivit påkomna med att sjunga vitmaktmusik påstår att de sjunger dem "ironiskt".

Sen är det alltid dumt med enfrågeparti. Just eftersom man röstar på dem i en fråga, men ger dem makt attt besluta i alla. Om SD skulle komma in i riksdagen (gud förbjude) så skulle de ju knappast lägga ner sina röster i allt som inte hade med invandring att göra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 33
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL