November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=Öwall]personligen tycker jag att denna omröstningen är lite vrickad..
socialdemokraterna..
Kan jag få en liten utläggning om varför du valde socialdemokraterna?
givetvis.
Socialdemokraterna är det parti som bäst överensstämmer med mina värderingar och uppfattningar.
Jag tycker att det är viktigt att ha en stark offentlig sektor.
Jag betalar gärna lite mer skatt om jag vet att mina barn och deras barn är garanterade en utbildning och sjukvård.
Jag tycker helt enkelt att det är något som varje människa ska kunna ta för givet, oavsett vilka föräldrar de har.
Som det är nu används inte skatterna optimalt, men det kan förbättras. Jag är optimist 🙂
August 22, 2005
Öwall wrote: [quote=eKn]Han kanske vill betala onödigt mycket skatt..... Vem vet ?
onödigt mycket skatt? mjo, kanske...
som det är nu används inte pengarna så bra, och det är mycket nedskärningar på skolor och vård och liknande..
Det blir inte bättre om man sänker skatterna.
Du säger ju själv att Socialdemokraterna är oförmögna att använda skattepengarna rätt.
Därav kan man sänka, sålänge man använder dom optimalt.
November 26, 2002
Catstyle wrote: [quote=Öwall][quote=eKn]Han kanske vill betala onödigt mycket skatt..... Vem vet ?
onödigt mycket skatt? mjo, kanske...
som det är nu används inte pengarna så bra, och det är mycket nedskärningar på skolor och vård och liknande..
Det blir inte bättre om man sänker skatterna.
Du säger ju själv att Socialdemokraterna är oförmögna att använda skattepengarna rätt.
Därav kan man sänka, sålänge man använder dom optimalt.
mjo, men det vore ju ännu bättre att använda mer penagar mer optimalt.
Som det är nu har skola och vård för lite pengar. Den logiska lösningen man tänker på först är väl kanske inte att sänka skatterna. Jag gör inte det iallafall.
November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=eKn]Ingen här som tycker att det ät sjukt att en del betalan över 50% i skatt ?
Det tycker jag! Helt sjukt.
jag tycker snarare att det är helt sjukt att vissa tjänar 20 gånger mer än andra.
Klart att det ibland är befogat med en högre lön, men ibland överdrivs det.
sen är det väl så att man betalar 50% skatt på det man tjänar som överstiger en viss summa?
October 27, 2001
Öwall wrote: [quote=PaiN][quote=eKn]Ingen här som tycker att det ät sjukt att en del betalan över 50% i skatt ?
Det tycker jag! Helt sjukt.
jag tycker snarare att det är helt sjukt att vissa tjänar 20 gånger mer än andra.
Klart att det ibland är befogat med en högre lön, men ibland överdrivs det.
sen är det väl så att man betalar 50% skatt på det man tjänar som överstiger en viss summa?
Det finns ju som alla vet många olika skatter, vissa fungerar så som du säger, de ökar när summorna ökar.
Av företagens pengar som var tänkt att gå till personalen, ofta kallad lön, går ca. hälften in till staten, det är sjukt.
Om man tycker att lönerna är för höga så bör man antingen höja normal-lönen eller försöka sänka de höga lönerna. Jag skulle helst se att de lågbetalda fick mer. Det går att genomföra om man sköter politiken rätt och använder pengarna ordentligt.
1 Guest(s)