Vilket parti skulle DU rösta på om det var val idag?|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket parti skulle DU rösta på om det var val idag?
jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
sp_UserOfflineSmall Offline
381810
July 31, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=affe]aa... skåne skulle vara en självständig stat så kunde resten av sverige fixa på sitt eget sätt...:)

Håller med dig.
Min röst föll på Sverigedemokrateran.
Alla som hade tänkt hoppa på mig för detta kommer att ignoreras.
Sen ni som säger att Sverigedemokraterna är nazister.
Varför är dem det, för att de vill svenskarna väl?
Jag är varken rasist eller nazist. Jag har många vänner som är invandrare, de sköter sig så det spelar ingen roll.
Jag tycker att det ska vara svårare att få svenskmedborgarskap. Först och främst ska man ju kunna språket.
Men nu orkar jag inte skriva mer, då hade ni bara blivit uttråkade sedan så är jag väldigt trött också. 😀

"Alla som hade tänkt hoppa på mig för detta kommer att ignoreras" - Jaha, du. Här har vi en kille som ör öppen för diskussion, det bevisar väl bara hur trångsynta SD-anhängare är?

"Jag tycker att det ska vara svårare att få svenskmedborgarskap. Först och främst ska man ju kunna språket." - Då får du nog flytta. "Sverigedemokrateran", "svenskmedborgarskap"....?

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
381812
July 31, 2003 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

orka bry sig om stavfel, det är ett forum ffs.
edit: bra att du får en representiv bild av 76000 efter att ha snackat lite i ett forum.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
381813
July 31, 2003 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

olala wrote: Staten tar 50% av min lön

sen blir jag rånad av en invandrare som tar dom andra 50%

som även har fått dom första 50% av staten i bidrag 🙁

Är det vad du lärt dig av pappa-sverigedemokrat? Det är synd om dig om du tror på detta. cry

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
381814
July 31, 2003 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=olala]Staten tar 50% av min lön

sen blir jag rånad av en invandrare som tar dom andra 50%

som även har fått dom första 50% av staten i bidrag 🙁

Är det vad du lärt dig av pappa-sverigedemokrat? Det är synd om dig om du tror på detta. cry

Tycker det är korkat att ha 50% av sin lön i kontanter.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
381922
July 31, 2003 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Det går inte att påstå att alla invandrare gör dåligt. Alla som inte är svenskar sen minst tio generationer tillbaka är inte dåliga. Jag tror vi kan hålla med om detta allihopa.

En stor del av våran välfärd (som vi faktiskt har) beror på arbetskraftsinvandringeninvandringen för ett antal år sen.
Fortfarande så finns det många invandrare med hög utbildning och mycket kompetens.

Visst, det finns många invandrare som bråkar och håller på, men det finns svenskar som gör det också. Skillnaden är att det till stor del är vårat fel när de bråkar, eftersom vi inte klarar att integrera dem, och på grund av rasism och dylikt.

Jag kan jämföra med polistråden som uppkom för ett tag sedan. Någon/några skriver att de har blivit illa behandlade av poliser, och inte alls litar på dem längre. Samma sak gäller för invandrare/rasister.

En sak ska Sverigedemokraterna ha en eloge för, och det är att de delade ut bra information före valet. Vi fick en broshyr som var lättläst och lättförstådd i våra skåp, vilket inte alls är dåligt jämfört med moderaterna som skickar Tove Lihvendahl för att snacka skit i en halvtimma eller så, eller Socialdemokraterna som inte gör någonting.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
381942
July 31, 2003 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: [quote=Jerry]Du får lägga till KPML och ND.

Anser inte att obskyra sekter hör till bland seriösa partier.

Jag skulle aldrig rösta på KPML, men jag måste säga att de har ett
partiprogram jag stödjer till fullo. Deras faktiska uppförande är
däremot beklagligt.

Nåväl, 'obskyra sekter' är en högst personlig åsikt. De är erkända
partier.

Öwall
Member
Medlem
381946
July 31, 2003 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=Catstyle][quote=Jerry]Du får lägga till KPML och ND.

Anser inte att obskyra sekter hör till bland seriösa partier.

Jag skulle aldrig rösta på KPML, men jag måste säga att de har ett
partiprogram jag stödjer till fullo. Deras faktiska uppförande är
däremot beklagligt.

Nåväl, 'obskyra sekter' är en högst personlig åsikt. De är erkända
partier.

haha, jag kommer ihåg när några av mina klasskompisar rev ner deras reklamaffischer.
jag blev lite irriterad och sällde ut dem lite och drog lite nazismparalleller 🙂

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
381992
July 31, 2003 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Men Öwall, du kan inte gå och anklaga dina klasskompisar
för sådan sektverksamhet.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
382133
July 31, 2003 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är de tju så att ni som säger att invandrarna är bra..Ni är säkert så unga att ni inte vet hur det var innan. Det fanns mer jobb. Mindre grov brottslighet osv osv...

Men okej jag är inte rasist utan jag har lärt mig mycket av vad utlänningar säger och det är att Sverige är ett dumt land som tar in mer folk än vad vi klarar av och fortfarande vill ta in arbetsinvandrare hit fast vi inte har jobb till vårat eget folk.

För i sluänden är det väl vårat eget folk vi ska bry oss om i första hand eller ska vi, VI SVENSKAR ta han om alla som bor i ett mindre utvecklat land för att deras såkallade religon gör att de krigar för att DERAS så kallade gud vill det? NÄ det är väl fel mot våra barn och deras barn eller?

Spaic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
382159
July 31, 2003 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Man kan inte ena dagen arrangera bokbål och göra hitlerhälsningar för att nästa dag representera ett "seriöst" parti som bara vill bevara den svenska kulturen och motverka invandringen.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
382161
July 31, 2003 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Och ni sverigedemokrater ignorerar mitt inlägg helt? Varför svarar ni inte på mina frågor?

Sen är det bra att dina kompisar gått ut med "bra" betyg, betyder väl att de kommer ändra sin åsikt senare när det fått arbetserfarenhet...och du kan sitta i din villa långt ute i bushen o säga att det är invandrarnas fel att du är fordon nisse för alla VD roller tas av invandrare?

patetiskt jue...när man ändå argumenterar seriöst med er så ignorerar ni för att ni inte kan svara på frågorna... blir ju så jävla less på er...ni förstör ju ett fint hårdvaru forum, och stavfelen är inte för att det är forum utan för att ni saknar utbildning, pinsamt att det finns "invandrare" som stavar mycket bättre än ni....

och sluta upp med att göra massa trådar där ni vill ragga fler sympatisörer!

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
382275
July 31, 2003 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Och ni sverigedemokrater ignorerar mitt inlägg helt? Varför svarar ni inte på mina frågor?

Sen är det bra att dina kompisar gått ut med "bra" betyg, betyder väl att de kommer ändra sin åsikt senare när det fått arbetserfarenhet...och du kan sitta i din villa långt ute i bushen o säga att det är invandrarnas fel att du är fordon nisse för alla VD roller tas av invandrare?

patetiskt jue...när man ändå argumenterar seriöst med er så ignorerar ni för att ni inte kan svara på frågorna... blir ju så j**la less på er...ni förstör ju ett fint hårdvaru forum, och stavfelen är inte för att det är forum utan för att ni saknar utbildning, pinsamt att det finns "invandrare" som stavar mycket bättre än ni....

Ja valde SD och är från en kristdemokrater familj och ska gå IT om ca 1 år... ja stavar sällan fel bl.a....

min kompis blev nerslagen i stadsparken i torsdags.. (av blattar) han blev SD pga de laugh

men men.. ja tycker inte att nåra invandrare ska komma som giftiga parasiter och ta alla våra skatte pengar och stoppa i egen ficka.. de är inte så ovanligt att man ser nån zigenare på stan som går runt me såna dära tjocka kjolar med ca 30 st fickor (inne på siba bl.a. :bgrin: ) asså ja tänker på att typ ha en gummi pistol lr nått i fickan om man är i parken och en hoppar på en... skrika som fan rakt i ansiktet att han ska gå å dänka sig i viskan lr nått (en flod som går tvärs igenom borås)

ni som är sådär anti-SD ("ALLA SD ÄR NAZZAR!!!")... har ni någonsin blivit nerslagna nån gång? har ni inte blivit hotade? har ni inte NÅGONSIN haft något emot invandrade? Ja e inte razze lr nazze men ja kan få ett litet HAT mot invandrare ibland... de är bara mänskligt... dvs alla MÅSTE ha haft ett litet HAT till invandrare nån gång...

Puss på er

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
382315
August 1, 2003 - 2:07 am
sp_Permalink sp_Print

äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääh.

Jag vill inte ha dom här. det räcker.

Hawkie, vad har du för jobb då?

Jag går spekneu. intagnings poäng på min 250, ok, kanske inte bästa linjen men den är helt ok. Jag hade VG i alla ämnen utom 2 detta år, det var mvg och g. Att jag röstar på SD har inget med vad jag har för jobb att göra.

Och Jokkling, som vanligt kommer du med ny skit men struntar i att förklara dig.

Många här säger bara att man inte fått sina ideer själva, man tror som andra mm, kan ni inte förklara vad ni grundar det på?

men men... ni är jue små kommunister så vafan har man att förvänta sig

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
382387
August 1, 2003 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote: [quote=hawkie]Och ni sverigedemokrater ignorerar mitt inlägg helt? Varför svarar ni inte på mina frågor?

patetiskt jue...när man ändå argumenterar seriöst med er så ignorerar ni för att ni inte kan svara på frågorna... blir ju så j**la less på er...ni förstör ju ett fint hårdvaru forum, och stavfelen är inte för att det är forum utan för att ni saknar utbildning, pinsamt att det finns "invandrare" som stavar mycket bättre än ni....

Ja valde SD och är från en kristdemokrater familj och ska gå IT om ca 1 år... ja stavar sällan fel bl.a....

min kompis blev nerslagen i stadsparken i torsdags.. (av blattar) han blev SD pga de laugh

men men.. ja tycker inte att nåra invandrare ska komma som giftiga parasiter och ta alla våra skatte pengar och stoppa i egen ficka.. de är inte så ovanligt att man ser nån zigenare på stan som går runt me såna dära tjocka kjolar med ca 30 st fickor (inne på siba bl.a. :bgrin: ) asså ja tänker på att typ ha en gummi pistol lr nått i fickan om man är i parken och en hoppar på en... skrika som fan rakt i ansiktet att han ska gå å dänka sig i viskan lr nått (en flod som går tvärs igenom borås)

ni som är sådär anti-SD ("ALLA SD ÄR NAZZAR!!!")... har ni någonsin blivit nerslagna nån gång? har ni inte blivit hotade? har ni inte NÅGONSIN haft något emot invandrade? Ja e inte razze lr nazze men ja kan få ett litet HAT mot invandrare ibland... de är bara mänskligt... dvs alla MÅSTE ha haft ett litet HAT till invandrare nån gång...

Puss på er

Ä fan, moderators, blir han inte bannad för detta så börjar jag undra om ni bryr er om vad som håller på at ske i erat forum egentligen.

PS. tänker inte svara på ditt inlägg (har så svårt att skriva när jag gapskrattar åt dig) DS.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
382388
August 1, 2003 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote:

Och Jokkling, som vanligt kommer du med ny skit men struntar i att förklara dig.

Vad är det du inte fått förklarat då?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
382428
August 1, 2003 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Läs.

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
382443
August 1, 2003 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote:

Så du menar att du inte har blivit indoktrinerad av familj/kompisar?
Varför är du så säker på att du har rätt?

Min enkla åsikt är att det inte är politiken i Sverige det är fel på,
det är politikerna.

Sätt en maxgräns på en politikers yrkeskarriär, 15år är väl lagom.
Spelar ingen roll om man startar den när man är 15 el. 50 år.
Det borde göra att även yngre skulle få chansen,
och att "proffspolitikerna" skulle försvinna.
Nu är politikerna för verklighetsfrämmande.
Min värsta mardröm (som förmodligen kommer besannas)
är när/om Anna Lindh blir statsminister, hon borde arbeta med något annat några år först.

Sist jag röstade, var det på Nisse från Manpower ,tyckte inte det fanns
några bra alternativ.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
382452
August 1, 2003 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: [quote=jokkling] Är det vad du lärt dig av pappa-sverigedemokrat? Det är synd om dig om du tror på detta. cry

Så du menar att du inte har blivit indoktrinerad av familj/kompisar?
Varför är du så säker på att du har rätt?

Självklart blir man påverkad av familj, vänner och hela samhället i övrigt, det gäller ju dock at vara källkritisk och ifrågasätta. Och alla dom gånger jag ifrågasatt källor när jag disskuterat med sverigedemokraterna, så är det saker som "någon" har sagt ocvh dom vet inte alls om det ligger ens en gnutta sanning bakom, och så länge folk är så pass lättpåverkade är det möjligt för skojare som SD att få röster.

Öwall
Member
Medlem
382514
August 1, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

peppe20 wrote:

Puss på er

Det där är nog bland det dummaste jag läst.
Jag hatar inte folk, rent generellt sett. Jag tror faktiskt aldrig att jag har hatat någon överhuvudtaget.
Om jag skulle hata någon, så skulle det verkligen inte vara på grund av att denne är invandrare.

Förresten, du stavar inte särskilt bra. Jag orkar inte räkna nu, men jag kan säkert hitta mer än tio stavfel i ditt inlägg. Minst.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
382832
August 1, 2003 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print
[quote="peppe20ni som är sådär anti-SD (ALLA SD ÄR NAZZAR!!!)... har ni någonsin blivit nerslagna nån gång? har ni inte blivit hotade? har ni inte NÅGONSIN haft något emot invandrade? Ja e inte razze lr nazze men ja kan få ett litet HAT mot invandrare ibland... de är bara mänskligt... dvs alla MÅSTE ha haft ett litet HAT till invandrare nån gång...

Puss på er

blivit hotad av invandrare och blivit hotad och nerslagen av svenskar...
och vad lär vi oss av det???
jo, att det är individer det handlar om och att man inte är aggresiv för att man har utländskt påbrå...

när vi ändå håller på med det här skitsnacket kan jag ju passa på att påminna om att en stor del av "svenskarna" inte är svenska allt för många generationer tillbaka p.g.a. stor invandring från kontinenten...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL