September 5, 2001
Hauk wrote: äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääh.
Jag vill inte ha dom här. det räcker.
Hawkie, vad har du för jobb då?
Jag går spekneu. intagnings poäng på min 250, ok, kanske inte bästa linjen men den är helt ok. Jag hade VG i alla ämnen utom 2 detta år, det var mvg och g. Att jag röstar på SD har inget med vad jag har för jobb att göra.
Och Jokkling, som vanligt kommer du med ny skit men struntar i att förklara dig.
Många här säger bara att man inte fått sina ideer själva, man tror som andra mm, kan ni inte förklara vad ni grundar det på?
men men... ni är jue små kommunister så vafan har man att förvänta sig
jag vill inte jämföra mig själv med något här...
jag jobbar som plåtarbetare och lätt montör just nu tills januari sen ska jag in i lumpen.....jag har precis tagit studenten som IT tekniker med 15 i medel och jag prickar 1.2 på högskoleprovet.
Innan SD får min röst ville jag bara veta några saker:
1) Är det inte racistisk att lära ut raslära i skolorna?
2) Att sparka ut folk på grund av härkomst?
3) Är det verkligen demokratiskt att förbjuda vissa att vistas i sverige?
tackar på förhand....
pimp lr vad du hette: det finns idioter svenskar eller inte svenskar dom är fortvarande idioter...oavsett härkomst, visst finns det invandrare som tykar sig men detta gör dom inte för att dom är invandrare utan för att dom suger som medmänniskor....vi har för övrigt mycket blöjnassar här som går runt på torget och ska "spöa" invandrare....hur idiotiskt är inte det?
och hauk....jag är invandrare och jag är HÄR!
October 28, 2002
jag jobbar som plåtarbetare och lätt montör just nu tills januari sen ska jag in i lumpen.....jag har precis tagit studenten som IT tekniker med 15 i medel och jag prickar 1.2 på högskoleprovet.Innan SD får min röst ville jag bara veta några saker:
3) Är det verkligen demokratiskt att förbjuda vissa att vistas i sverige?tackar på förhand....
pimp lr vad du hette: det finns idioter svenskar eller inte svenskar dom är fortvarande idioter...oavsett härkomst, visst finns det invandrare som tykar sig men detta gör dom inte för att dom är invandrare utan för att dom suger som medmänniskor....vi har för övrigt mycket blöjnassar här som går runt på torget och ska "spöa" invandrare....hur idiotiskt är inte det?
och hauk....jag är invandrare och jag är HÄR!
Det var du som började snacka om vad folk hade för utbildnigar och jobb. Det rör inte mig, man kan vara hur korkad som helst och ha en bra utbildning för det.
Det handlar nog inte om härkomst, utan att vi inte har plats för dom, och framförallt inte råd. Vad är demokratiskt då? att ge bort vårt land? Att vi svenskar ska tryckas ner och anpassa oss efter andra i vårt land? ta seden dit man kommer.
Och jag skiter i väl om du är invandrare eller inte? du har pluggat, du jobbar, sådana invandrare vi behöver fler av.
Ser ingen skillnad på nazzar som är ute och slåss och invandrare som gör det, samma beteende, samma skit.
September 5, 2001
Hauk wrote:
jag jobbar som plåtarbetare och lätt montör just nu tills januari sen ska jag in i lumpen.....jag har precis tagit studenten som IT tekniker med 15 i medel och jag prickar 1.2 på högskoleprovet.Innan SD får min röst ville jag bara veta några saker:
3) Är det verkligen demokratiskt att förbjuda vissa att vistas i sverige?tackar på förhand....
och hauk....jag är invandrare och jag är HÄR!Det var du som började snacka om vad folk hade för utbildnigar och jobb. Det rör inte mig, man kan vara hur korkad som helst och ha en bra utbildning för det.
Det handlar nog inte om härkomst, utan att vi inte har plats för dom, och framförallt inte råd. Vad är demokratiskt då? att ge bort vårt land? Att vi svenskar ska tryckas ner och anpassa oss efter andra i vårt land? ta seden dit man kommer.Och jag skiter i väl om du är invandrare eller inte? du har pluggat, du jobbar, sådana invandrare vi behöver fler av.
Ser ingen skillnad på nazzar som är ute och slåss och invandrare som gör det, samma beteende, samma skit.
Precis, alltså spelar det ingen roll varifrån du kommer finns idioter av alla slag....jag tror bara att du ser just att bara invandrare bråkar, antagligen så råkar du bo på ett ställe där det bor massa idits. Oftast så är det svårare för invandrare att klara sig i större städer...då bildas det oftast förkorter som angared osv. Det är statens fel att det blivit som det blivit och om inte mona gör något åt saken blir det bara värre...
Att ni röstar på SD kommer inte hjälpa någon, de invandrare som inte sparkas ut kommer bli mer aggresiva och vi kommer få större segrering än vad vi har nu. Sen så för SD er lite bakom ljuset...sverige kommer alltid förbli svenkst, oavsett hur många det är som flyttar hit...och visst anpassar sig invandrare till det svenska vardagslivet, det är bara en tidsfråga..vissa anpassar sig snabbt andra långsamt.
Demokrati handlar om att jag får tycka vad jag vill,bo och jobba var jag vill, röra mig var jag vill etc. Förbjuds detta så begränsar man för en invandrare att anpassa sig...ungefär som att bygga taggtråd och barikader runt angared.
Felet är inte att vi tar emot invandrare utan att vi inte vet vad som ska göras när de väl kommit...oftast så skickas man till angared, det dröjer flera månader innan man får möjlighet att få plugga(SFI) osv. Ovisst, detta fördröjer ju, under tiden blir man oftast frustrerad att inte få hjälp och att inte få plugga så man väljer andra alternativ: man jobbar svart eller stjäl saker.
som sagt...jag tror inte SD kan förändra det som håller på att hända. Se på Danmark. De har börjat sparka ut invandrare men brotten begås fortvarande + att de övriga EU länder börjar bli otåliga med venstre...
Sverige riskerar att bli isolerat och ensamt, vi vill inte ha massa tullar som svar på den främlingsfientliga regeringen. bla...ska ut o träna fotboll, fortsätter mer om detta sen...
June 20, 2002
Mezzlock wrote: har absolut inget emot invandrare som kommer hit skaffar sig ett jobb (och bakar goda pizzor 🙂 )
men dem som kommer hit för att leva på bidrag å slåss gillar jag inte ... dem borde de göras nå åt..
jo, för det är det många som tänker när granaterna haglar och det ligger söndersprängda lik i gathörnen, eller när de riskerar att bli fängslade och torterade för att de råkar ha en åsikt som inte överenstämmer med den som de styrande i landet har...
- "hörru Mohammed, vi åker till Sverige och lever på bidrag och slåss"
Och lätt är det ju att skaffa sig ett jobb när ingen vill ge ett till dig för att du är utlänning...
De flesta invandrare är mycket mer ambitiösa än vi svenskar är och hatar att vara osysselsatta, vilket syns bland annat på alla turkkiosker och pizzerior, så att de lever på bidrag går nog att hitta andra anledningar till...
June 20, 2002
skiroy wrote: [quote=jokkling]Den här tråden bevisar ju ta mig fan allt jag sagt i de senaste diskussionerna, NH forumet är överflödigt av äckliga främlingsfientliga blöj-nassar. När man tittar på resultaten i denna omrösningen blir man ju tamig fan mörkrädd. Moderaterna å Sverigedemokraterna ligger överst. Fyfan för detta högerforum!
ja men jag skulle föredra att du tonar ner språket en smula.
Till viss del så håller jag med dej då jag finner det skrämmande att alltför många sympatiserar med SD.
desto trevligare då att en stor del av de inte har rösträtt ännu...
November 10, 2001
boogey wrote: [quote=Mezzlock]har absolut inget emot invandrare som kommer hit skaffar sig ett jobb (och bakar goda pizzor 🙂 )
men dem som kommer hit för att leva på bidrag å slåss gillar jag inte ... dem borde de göras nå åt..
jo, för det är det många som tänker när granaterna haglar och det ligger söndersprängda lik i gathörnen, eller när de riskerar att bli fängslade och torterade för att de råkar ha en åsikt som inte överenstämmer med den som de styrande i landet har...
- "hörru Mohammed, vi åker till Sverige och lever på bidrag och slåss"
Och lätt är det ju att skaffa sig ett jobb när ingen vill ge ett till dig för att du är utlänning...
De flesta invandrare är mycket mer ambitiösa än vi svenskar är och hatar att vara osysselsatta, vilket syns bland annat på alla turkkiosker och pizzerior, så att de lever på bidrag går nog att hitta andra anledningar till...
Precis, man kan ju börja med att de får ett jobb som de har utbildning till, så att inte alla högutbildade invandrare kommer hit och måste leva på bidrag eller sopa gator. Leva på bidrag vill ingen, och att vissa tror att invandrarna vill det är bara ett tecken på hur dumma dessa är. Om man är ingenjör från somalia så klarar man långt mer än att baka pizza och sopa gator eller stå i kiosk.
Ekonomin skulle ju gå så mycket bättre om vi slutade ha så mycket fördomar som säger att invandrare inte klarar någonting. Har inte SD tänkt på detta? Nähepp, det var ju dumt av dem, tycker ni inte?
August 24, 2002
> så att inte alla högutbildade invandrare kommer hit
> och måste leva på bidrag eller sopa gator
Och det där ju inte en myt eller ? Att alla som kommer hit är högutbildade, de flesta har ingen eller obefintlig utbildning från sina hemländer.
Jag blir rätt trött på bilden som media försöker kabla ut idag om ingenjörer och läkare som minsann inte får några jobb för att de är invandrare.
För det första är det en försvinnande liten del som har den typen av utbildningar, för det andra så är dessa för det mesta helt otillräckliga för våran västerländska standard.
Hur kommer det sig att svenska högskoleutbildade inte har några som helt problem att åka utomlands och få jobb ? Jo dessa utbildningar är internationellt erkända och man har kontrollerat deras innehåll och kommit fram till att de överensstämmer med de som de har i det landet.
Inte för att jag direkt sympatiserar med SD men när det gäller dylika myter måste jag svara.
November 10, 2001
pblse wrote: > så att inte alla högutbildade invandrare kommer hit
> och måste leva på bidrag eller sopa gatorOch det där ju inte en myt eller ? Att alla som kommer hit är högutbildade, de flesta har ingen eller obefintlig utbildning från sina hemländer.
Jag blir rätt trött på bilden som media försöker kabla ut idag om ingenjörer och läkare som minsann inte får några jobb för att de är invandrare.
För det första är det en försvinnande liten del som har den typen av utbildningar, för det andra så är dessa för det mesta helt otillräckliga för våran västerländska standard.
Hur kommer det sig att svenska högskoleutbildade inte har några som helt problem att åka utomlands och få jobb ? Jo dessa utbildningar är internationellt erkända och man har kontrollerat deras innehåll och kommit fram till att de överensstämmer med de som de har i det landet.
Inte för att jag direkt sympatiserar med SD men när det gäller dylika myter måste jag svara.
Du har också rätt, men jag skrev:
"Om man är ingenjör från somalia så klarar man långt mer..."
Och det måste du väl ändå hålla med om?
Det är ju som du säger inte alla som kommer hit och är högutbildade, men de flesta som kommer har ju i alla fall jobbat med något. Om de nu inte var annat än gatsopare i sitt hemland så låt dom väl vara det här också, men om de inte var det så låt dom slippa och ge dom ett vettigt jobb istället.
March 20, 2003
tor wrote: Intressant att högern är stark..
Man skulle ju kunna tänka sig att de som röstar på högern generellt sätt har högre inkomst än snittet och kanske därför har råd med en dator o därför hänger på NH ? 😀mkt analyser man kan göra.. :bok:
jo och som sann kommunist har väl du sålt bort din dator och gett pengarna till bättre behövande
July 26, 2003
Aquila wrote: Leva på bidrag vill ingen, och att vissa tror att invandrarna vill det är bara ett tecken på hur dumma dessa är.
Om du får två alternativ, det ena är att jobba 12 timmar om dagen kanske tom ha två jobb för att tjäna tillräckligt så du klarar dig. Eller så får du hyran betald får nödvändiga* saker som möbler, cycklar, tv(?) och 6000:- i handen varje månad utan att du behöver göra något. Det krävs en del för att orka och inse att det första alternativet gör det lättare att lära sig språket och fungerar som en inkörsport i arbetslivet. Sen om man kan säga att de som väljer det andra alternativet verkligen vill leva på bidrag är tveksamt.
Att stå för alla utgifter och ge 6000:- i handen till redan utstötta och segregerade människor är som att psykiskt avrätta dem svaga.
June 20, 2002
Spaic wrote: [quote=Aquila]Leva på bidrag vill ingen, och att vissa tror att invandrarna vill det är bara ett tecken på hur dumma dessa är.
Om du får två alternativ, det ena är att jobba 12 timmar om dagen kanske tom ha två jobb för att tjäna tillräckligt så du klarar dig. Eller så får du hyran betald får nödvändiga* saker som möbler, cycklar, tv(?) och 6000:- i handen varje månad utan att du behöver göra något. Det krävs en del för att orka och inse att det första alternativet gör det lättare att lära sig språket och fungerar som en inkörsport i arbetslivet. Sen om man kan säga att de som väljer det andra alternativet verkligen vill leva på bidrag är tveksamt.
Att stå för alla utgifter och ge 6000:- i handen till redan utstötta och segregerade människor är som att psykiskt avrätta dem svaga.
alternativ 2 känns lite intressant då de flesta jag vet som har varit i behov av socialbidrag har fått kämpa som dårar för att få ut tillräckligt mycket pengar för att knappt överleva.... 😕
September 5, 2001
pblse wrote: > så att inte alla högutbildade invandrare kommer hit
> och måste leva på bidrag eller sopa gatorOch det där ju inte en myt eller ? Att alla som kommer hit är högutbildade, de flesta har ingen eller obefintlig utbildning från sina hemländer.
levande exempel....fader min är civilingenjör, jobbar som plåtarbetare?
April 18, 2003
Måste säga att man blir lite oroad över att det är så många här som vill rösta på Sverigedemokraterna pga deras invandringspolitik... Undrar vad ni tänker göra om några år då vi (Sverige) måste få in invandrare till vårt land för att hålla industrierna igång? Sen att man ska sparka ut invandrare som bara lever på bidrag... vad ska vi göra av alla Svenskar som bara lever på bidrag? Kanske Norge eller Danmark vill ha dom? Döm inte invadrare som grupp för vad några idioter gör. Jag betalar gladeligen 50% skatt på det jag tjänar över 300.000:- om alternativet är mer privatisering och nerdragning av offentliga sektorn. Jag vill inte att Sverige ska bli ett nytt USA....
// Jekyll 3000
June 27, 2002
Jekyll 3000 wrote: Måste säga att man blir lite oroad över att det är så många här som vill rösta på Sverigedemokraterna pga deras invandringspolitik... Undrar vad ni tänker göra om några år då vi (Sverige) måste få in invandrare till vårt land för att hålla industrierna igång? Sen att man ska sparka ut invandrare som bara lever på bidrag... vad ska vi göra av alla Svenskar som bara lever på bidrag? Kanske Norge eller Danmark vill ha dom? Döm inte invadrare som grupp för vad några idioter gör. Jag betalar gladeligen 50% skatt på det jag tjänar över 300.000:- om alternativet är mer privatisering och nerdragning av offentliga sektorn. Jag vill inte att Sverige ska bli ett nytt USA....
// Jekyll 3000
Ockej men detta är för mycket nu..Så vi ska ta in invandrare så att fler svenskar ska stå utan jobb?
Bättre att ta hand om våra egna problem först istället för att ta in fler problem i vårat redan fuckade land.
April 18, 2003
Redfaction wrote:
Ockej men detta är för mycket nu..Så vi ska ta in invandrare så att fler svenskar ska stå utan jobb?
Bättre att ta hand om våra egna problem först istället för att ta in fler problem i vårat redan fuckade land.
Synd att du inte läste allt jag skrev... Idag har vi inte så svårt att hålla jobben tillsatt, frånsett vissa högutbildade arbeten, men om några år, vet inte exact hur många men förmodligen inom 10, kommer vi att ha brist på arbetskraft. Nu vet jag ju inte hur gammal du är eller om du har varit ute på nån arbetsplats nyligen, men snittåldern på väldigt många jobb börjar bli väldigt hög och andelen över 55 år är även den stor. Vad tror du händer när alla dessa, som vida överstiger antalet 20-25 åringar, går i pension?
Och angående att vårat land är fuckat som du skriver... gör nått åt det själv till att börja med och sluta stick huvudet i sanden och skylla allt på invandrarna.
// Jekyll 3000, på väg ut för några timmars cykling 🙂
2 Guest(s)