October 28, 2002
Han gör jue något åt det, han röstar på SD såklart.
Och det är verkligen en myt, dom flesta invandrare som kommer hit är förmodligen inte särskilt välutbildade, många kommer från krigshärjade länder med väldigt dålig standard. Sverige har , vad jag har fått höra, bland världens bästa utbildningar, och ett U land som t ex somalia, tror ni verkligen en utbildning därifrån kan mäta sig med en av svensk standard?! Vilken arbetsgivare ska nöja sig med "Swec när dom kan få NH" (OBS! ett jämförande exempel för att underlätta, börja inte tjafsa om exemplet) ?
Måste vi ha invandrare för att hålla industrierna igång? Vad jag vet så råder det inte direkt överflöd på arbeten i sverige...
July 11, 2002
Har inte sätt tråden förr, var helt isolerad från internet i 2 veckor pgr av semesterresa.
Men oj! nu blev jag förvånad, nästan lite skrämmande!
Att så månda valde o lägga sin röst på Sverigedemokraterna?
Vad är det för bra med dom?
Enligt mig är dom ett par helt inkompitenta junkies, som vill sverige _VÄL_ genom att rensa bort alla invandrare..
Varför ska alla hacka på invandrare det är bara en liten grupp av sveriges befolkning. Visst, de är oftast mörkhåriga och syns mer än oss vanliga (Arier :D)...
Att gnälla på att invandrare sitter på social och framför tven är FEL!
Hur många svenskar är "fejkade sjukskrivna" här i landet?
Det kallar jag o utnytja skattepengar rejält..
Nää, röstade annorlunda: Min röst föll för Kristdemokraterna. Fråga mig inte, men jag har träffat Affe flera gånger och hans parti ser lovande ut 😀
October 28, 2002
hahah ja, affe, "bygg om fritisgrdarna till kyrkor" svennson :bgrin: (nej han har inte sagt det, jag drygar mig bara...)
Var det inte KD som tycke man skulle få aaaagaaa sin barn? 😛
Jadu...invandrarna är en liten del av vår befolkning, men dom står för 1/4 av den offentliga sektorns kostnader, en väldigt stor de´l för en sån liten del... 😉
October 7, 2002
Redfaction wrote: Centern
Moderater och socialdemokrater är ju bara skitstövlar( de som sitter i regeringen alltså)
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Mycket annat kan jag som aktiv centerpartist knappast skriva va???
För övrigt är det enligt mig ganska skrämmande att 20% röstat på SD med tanke på vilken politik de för...
June 27, 2002
Hauk wrote: Han gör jue något åt det, han röstar på SD såklart.
Och det är verkligen en myt, dom flesta invandrare som kommer hit är förmodligen inte särskilt välutbildade, många kommer från krigshärjade länder med väldigt dålig standard. Sverige har , vad jag har fått höra, bland världens bästa utbildningar, och ett U land som t ex somalia, tror ni verkligen en utbildning därifrån kan mäta sig med en av svensk standard?! Vilken arbetsgivare ska nöja sig med "Swec när dom kan få NH" (OBS! ett jämförande exempel för att underlätta, börja inte tjafsa om exemplet) ?
Måste vi ha invandrare för att hålla industrierna igång? Vad jag vet så råder det inte direkt överflöd på arbeten i sverige...
Sorry jag röstar på Centern då jag tänker på miljön i detta land.
Sen är jag 25år gammal och har jobbat sedan jag var 14 så jag vet då fan hur det ser ut och på de flesta ställen jag jobbat då mest ericsson så är det nästan mer utlänningar.
October 7, 2002
Att "invandrare kostar samhället pengar" kan man knappast påstå. Däremot kan man nog säga "slashasar kostar samhället pengar". Men det finns både slashasar som är "svenskar" och "nysvenskar". Och jag känner många, både "svenskar" och "nysvenskar" som är väldigt framåt och försöker utbilda sig och bidra på ett positivt sätt till Sverige.
Kort sagt - man kan ALDRIG döma individer efter vilken grupp de tillhör. Man måste ALLTID se bortom utsidan på människan och istället se till hur personen i sig är. Även om det ofta kan vara svårt...
April 18, 2003
Ge gärna en länk till vart du läst att invandrarna tar en 1/4 av offentliga sektorns pengar också, har lite svårt för att ta ett sånt påstående rätt upp och ner, vill gärna läsa om det själv... och inte en länk till sverigedemokraterna eller dyl. då.
Sen är det väl bättre att få in invandrare nu som hinner lära sej svenska språket, utbilda sej osv... för det kommer att behövas. Eller tror du att våran lilla generation kommer att klara av att betala pensioner till dom som redan har gått och kommer att gå i pension inom dom närmaste 10 åren.
// Jekyll 3000
October 28, 2002
http://www.svd.se/dynamiskt/Br.....577372.asp
iofs, det är jue en rasist tidning, dom har jue "Svensk" i namnet, helt klart tecken på patriotism och national blalg,asdasd
Utbildad dom!? VILKET SKÄMT! ska Sossarna och vänster ordna det!? Dom clown partierna har världens mest misslyckade integrations politik! "Här är nycklarna till en lägenhet, här är bidragschecken, på återseende."
April 18, 2003
Vad är dit alternativ då? Göra som Danmark och stoppa alla vid gränserna? Eller skicka hem alla invandrare som redan bor här? Vilka ska få stanna isf? Dom som bott här i 5 år eller 10... eller 1 generation eller 10 generationer? Vart ska du dra gränsen? Och med vilken rätt och med vilka argument drar du den just där? För en sak är klar, tänker du skicka hem ALLA invandrare så kan du vara lugn för att det blir väldigt glest mellan stugorna i vårt avlånga land.
Sen när vi lix är inne på att spara pengar så kan vi ju skicka bort alla som är arbetslösa eller som är långtidssjukskrivna med, jag menar dom kostar ju dom med.
Nä det går kalla kårar efter ryggen på mej när jag läser vad vissa skriver här...
// Jekyll 3000
April 18, 2003
Ja just det ja... om du läser nästan längst ner på sidan du länkade så står det att invandrarna Lars Jansson hänvisar till ( vet inte vilka Lars Jansson räknar som invandrare då han inte redovisar det ) utgör drygt 20 procent av befolkningen... om dom då tar 25% av det offentliga så är det ju inte så väldigt skevt...
Citat:
Invandrarna betalade knappt 11 procent (117 mdr 1999) i skatter trots en befolkningsandel på drygt 20 procent.
October 27, 2001
Det är inte invandrarnas fel, de ska inte behöva betala för sossarnas dåliga integrationsproblem. De ska få stanna om de har rimliga, de som kan bör jobba.
Det brukar alltid vara andra eller tredje generationen invandrare som blir stökiga, men om min mor och far blev behandlade som invandrare blir idag skulle jag nog bete mig likadant.
Har deras föräldrar jobb, blir de förebilder och de får kanske mål i livet som de sedan kan sträva efter.
November 26, 2002
PaiN wrote: Det är inte invandrarnas fel, de ska inte behöva betala för sossarnas dåliga integrationsproblem. De ska få stanna om de har rimliga, de som kan bör jobba.
Det brukar alltid vara andra eller tredje generationen invandrare som blir stökiga, men om min mor och far blev behandlade som invandrare blir idag skulle jag nog beté mig likadant.
Har deras föräldrar jobb, blir de förebilder och de får kanske mål i livet som de sedan kan sträva efter.
jo, jag håller med.
jag är tredje generationens invandrare.
det är bara om man är första eller andra generationen som man 'räknas' som invandrare (statistikmässigt och så)
2 Guest(s)