Vilket parti skulle DU rösta på om det var val idag?|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket parti skulle DU rösta på om det var val idag?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
384622
August 4, 2003 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon mer än jag som lyssnade på P3 idag? Om "värsting resorna"? Kommer inte ihåg vad de kostade men det rörde sig om 3000:-/per skalle/per dag....ca 700 000:- för en båt. Lr har jag fel? Det finns säkert massa "vård projekt" som dessa som tar massa onödiga pengar....

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
384624
August 4, 2003 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Någon mer än jag som lyssnade på P3 idag? Om "värsting resorna"? Kommer inte ihåg vad de kostade men det rörde sig om 3000:-/per skalle/per dag....ca 700 000:- för en båt. Lr har jag fel? Det finns säkert massa "vård projekt" som dessa som tar massa onödiga pengar....

Hawkie, håll dig till ämnet.

EDIT: Aha, det handlar visst om politik, men som alla andra trådar spårar det ur och går över till smutskastning allt och alla.
Excuse me!

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
384665
August 4, 2003 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=hawkie]Någon mer än jag som lyssnade på P3 idag? Om "värsting resorna"? Kommer inte ihåg vad de kostade men det rörde sig om 3000:-/per skalle/per dag....ca 700 000:- för en båt. Lr har jag fel? Det finns säkert massa "vård projekt" som dessa som tar massa onödiga pengar....

Hawkie, håll dig till ämnet.

EDIT: Aha, det handlar visst om politik, men som alla andra trådar spårar det ur och går över till smutskastning allt och alla.
Excuse me!

Jag påpekade att pengarna försvinner ur stadskassan...och att allt inte går till bidrag som vissa här tror...

btw...nödvändigt att påpeka det! jag tycker inte alls den här tråden spårar ut?(trådar blir låsta när de spårar ur...och eftersom du postar så..) sen så ser jag att du är medlem och inte admin så varför bryr du dig...

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
384671
August 4, 2003 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
Jag påpekade att pengarna försvinner ur stadskassan...och att allt inte går till bidrag som vissa här tror...

btw...nödvändigt att påpeka det! jag tycker inte alls den här tråden spårar ut?(trådar blir låsta när de spårar ur...och eftersom du postar så..) sen så ser jag att du är medlem och inte admin så varför bryr du dig...

Det var värst var vi tar i idag då. Vem har skrivit att alla pengar från stadskassan går till bidrag. Jag tycker också att det är sjukt att staten ska finansiera de resorna, men om du bara vill klaga officiellt kan du ju starta en tråd.

Jag tipsar bara.
Trådar kan spåra ur olika mycket, när de är på tok för mycket urspårade kommer farbror skiroy med hänglåset.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
384737
August 5, 2003 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

55% av invandrarna jobbar inte.

"samt ökade sociala kostnader (brottslighet, sjukfrånvaro och förtidspensioner är mycket högre bland utrikes födda än hos svenskar, BRÅ och RFV). "

"Invandringskostnaden ökade årligen med 11 procent under hela 1990-talet. Det är nästan tre gånger så mycket som ökningen för hela den offentliga sektorn, 3,8 procent."

"Av hela resursökningen till den offentliga sektorn (324 mdr under decenniet) användes 51 procent för att finansiera invandringen"

20% är invandrare, 11% av skatteintäkterna kommer från dom.

"En orsak till att Sverige ligger på 17:e plats i välfärdsligan är just den omåttligt generösa invandringspolitiken."

att dom kostar 18ggr mer än tillväxten säger jätte mkt om vart sverige är på väg.

KLIPPT FRÅN HIPHOP-RASISM TRÅDEN:
stället för att tro att detta kommer sluta och hoppas på någon form av integrering röstar jag SD och hoppas på att dom kommer låta en tycka som man vill, ha sina traditioner och låta sverige vara svenskt, och svenskarnas land.

Till att börja med skulle jag gärna se utvisning på alla invandrare som upprepade gånger begår brott.

För alla som inte jobbar och där det är säkert att återvända, utvisning.

Asylsökande som inte är utsatta för någon fara i deras länder osv (90%) ska vända vid gränsen.

Tvång på att studera svenska för att få stanna i sverige.

Man måste försöka skaffa jobb eller plugga för att få stanna.

Bidragen ska inte komma i form av en check, utan utbildning (detta ska gälla svenskar också, endast dom med utbildning ska få bidrag i form av pengar i väntan på jobb)

När SD har fått lite ordning på sverige så man slipper skämmas för att vara svensk tänker jag rösta FP, eftersom det enda jag gillar med SD i princip är invandringspolitiken. Dom vågar iaf ta itu med problemen.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
384775
August 5, 2003 - 3:49 am
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: Att "invandrare kostar samhället pengar" kan man knappast påstå. Däremot kan man nog säga "slashasar kostar samhället pengar". Men det finns både slashasar som är "svenskar" och "nysvenskar". Och jag känner många, både "svenskar" och "nysvenskar" som är väldigt framåt och försöker utbilda sig och bidra på ett positivt sätt till Sverige.

Kort sagt - man kan ALDRIG döma individer efter vilken grupp de tillhör. Man måste ALLTID se bortom utsidan på människan och istället se till hur personen i sig är. Även om det ofta kan vara svårt...

Invandrare kostar oss miljard belopp varje år, kan du hajja det.

Hauk
Member
Medlem
384837
August 5, 2003 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

Att påstå att dom inte kostar utan tillför... jodå...blåögd svensk...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
384976
August 5, 2003 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag läste en artikel som refererade till en undersökning gjord för några år sedan av finansdepartementet. Undersökningen visade att om vi går tillbaka till en 'hemmafruekonomi'- dvs. låter kvinnor vara hemma och passa barn och laga mat istället för att arbeta och använda dagis osv. - skulle vår BNP med största sannolikhet öka, eftersom de statliga utgifterna för barn- och äldreomsorg skulle minska. Är det också ett alternativ att fundera över?

Låter man hög BNP vara ett självändamål har man missat någonting.

edit: är det någon som vet var man finner dylika utredningar från finansdepartementet får denna gärna posta en länk.

Hauk
Member
Medlem
384980
August 5, 2003 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

I den beräkningen har han inte använt så mkt BNP. Han har kollat i budgetar och redovisningar.

BMP är ett dålgit mått, HDI säger väl mer om välfärden i ett land...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
384983
August 5, 2003 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: 55% av invandrarna jobbar inte.

Har du koll på vilka det innefattar?
Jag bara undrar, för statistik kan vara väldigt missvisande.

Om det visar sig att 55% av alla som är första generationens invandrare, inklusive alla barn, sjuka och så vidare inte jobbar, så är det ju inte direkt konstigt.

Hauk
Member
Medlem
385026
August 5, 2003 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Första och andra generations innefattar det.

Just det, det är inget konstigt, och det är det som är felet. Dom ska jobba.

Jerry
Member
Medlem
385036
August 5, 2003 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: I den beräkningen har han inte använt så mkt BNP. Han har kollat i budgetar och redovisningar.

BMP är ett dålgit mått, HDI säger väl mer om välfärden i ett land...

Nej, det är BNP det gäller. Effektivetet kontra produktivitet osv.

Jag håller med dig om HDI.

Öwall
Member
Medlem
385069
August 5, 2003 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Första och andra generations innefattar det.

Just det, det är inget konstigt, och det är det som är felet. Dom ska jobba.

Jag kom just på en sak. Den där statistiken beror troligen på att kvinnorna inte jobbar.
Nu ska vi försöka att inte dra kammar, men i många länder på exempelvis balkanhalvön och i mellanöstern brukar inte kvinnorna jobba, utan bara männen.
Tror jag..

Hauk
Member
Medlem
385128
August 5, 2003 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha så kvinnor ska inte jobba i sverige?!

Men snälla rasse öwall, du är jue vänsterpartist!!! Stora feministpaketet!!

Dom om något är tecken på dålig integration av allas vår fet göran.

Och det är säkert ganska sant...kvinnorna jobbar inte där. M E N.

i S V E R I G E jobbar kvinnor, och då ska dom göra det här också.

Det kommer dom inte göra om man inte TVINGAR på dom svenska språket och utbildning, dom kommer tacka i efterhand endå.

Jerry har mer om den undersökningen, bla en komplett lista om varifrån han fått skiten, ska leta upp om jag kan.

Öwall
Member
Medlem
385136
August 5, 2003 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Jaha så kvinnor ska inte jobba i sverige?!

Men snälla rasse öwall, du är jue vänsterpartist!!! Stora feministpaketet!!

Dom om något är tecken på dålig integration av allas vår fet göran.

Och det är säkert ganska sant...kvinnorna jobbar inte där. M E N.

i S V E R I G E jobbar kvinnor, och då ska dom göra det här också.

Det kommer dom inte göra om man inte TVINGAR på dom svenska språket och utbildning, dom kommer tacka i efterhand endå.

Jerry har mer om den undersökningen, bla en komplett lista om varifrån han fått skiten, ska leta upp om jag kan.

Invandrare borde lära sig svenska och utbilda sig, det gäller övriga befolkningen också.
Men, om man inte vill jobba, så behöver man inte det. Det är lite fånigt att man får bidrag isåfall, det håller jag med om. Men om mannen kan försörja hela familjen så ska man väl inte tvinga folk att jobba.

sen har jag två saker jag vill påpeka.
1. Du får gärna kalla mig rasse, så klänge du nu kommer ihåg det, MEN SÄRSKRIV INTE MITT NAMN!! Sånt tål jag inte. =)
2. Jag är inte vänsterpartist.

erhm, det var allt..

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
385771
August 6, 2003 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

jag bryr mig inte ens om att rösta eftersom jag inte vet vad de olika partierna står för, har för åsikter m.m

Hauk
Member
Medlem
386168
August 7, 2003 - 2:21 am
sp_Permalink sp_Print

GoggeL isf borde du ta och lära dig det.

Öh-Whall ska inte hända igen :bgrin:

Klart man inte måste jobba, men jobbar man inte ska man inte ha något bidrag heller, och man måste fortfarande betala skatt.

Hauk
Member
Medlem
387064
August 8, 2003 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

såg en dokumentär på TV3 igår btw, "Barnen vi är rädda för".

Tom TV3 och Polisen sa att invandrar ungdomar var "överrepresenterade" bland ungdomar som begår brott.

Sen såg jag bara en svensk i hela programmet. förutom reportrar och dylikt då..

Jerry
Member
Medlem
387609
August 9, 2003 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har även visat sig att unga människor är överrepresenterade vid ungdomsbrott. Vi blev varse detta efter ett samtal med Sven-i-Vena, även kallad 'glappkäften'.

"Dagens ungdom!", utbrast han, dråpligt lutande på sin käpp. "De har ingen fason. Vi försöker banka lite vett i dem och framlägga vår synpunkt om deras ohämmade leverne, men de reser sig alltid, envist vägrande att ta reson. Nu håller de till och med på att...ehm...vad heter det nu igen...peka finger! De visar ingen respekt för oss gamla med den erfarenhet och kunskap vi har samlat på oss. Vi gick minsann flera mil i snö när vi skulle till skolan, även på sommaren. Och de? De kan inte ens prata ordentligt, hela tiden slang. Och så äter de inte ordentlig, svensk husmanskost. Nej, utländskt ska det vara. Det var bättre förr, när landet kunde vara stolt över sina barn. Nu är det ett kaos. Persson bör sätta stopp för detta barnafödande."

Här var vi tvungna att bryta intervjun då vår vackra, unga reporter blev för mycket för Sven. Flaggstången var rest, men han hann knappt sträcka ut handen innan hjärtat gav upp. Läpparna rörde sig fortfarande, så vi lutade oss fram för att bättre uppfatta hans ord. "Du gamla, d...din bock" flämtade han. Hans ögon blixtrade till, hans mungipor sträcktes. Ögonen slöts. Vi tittade på varandra. "Kaffe?" frågade jag. Ett samfällt "ja" avgjorde saken. Vi åkte hem.

"Tom TV3 [...] sa" 🙂

Hauk
Member
Medlem
387673
August 9, 2003 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

syftade mest på att TV3 och andra TV kanaler brukar vara väldigt försiktiga med vad dom säger, och ska vara väldigt politiskt korrekta hela tiden. Och om t om dom vågar säga något sådant så är det nog inte bara sant, utan också underdrivet.

Sen satt jue polis chefer mfl och höll med.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 294
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL