Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
sp_UserOfflineSmall Offline
934996
August 10, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen rösträtt =/

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
935000
August 10, 2005 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

SD.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
935015
August 10, 2005 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Så om man har en åsikt som inte passar in i ledet så är den per automatik ärvd från något håll menar du??
Det finns dessvärre inte partier för att hysa in alla åsikter, därför röstar man välan på det som ligger närmast ens egen åsikt, eller??
Om vi ponerar att du röstar SAP t.ex, då har du inte kommit på att du ska rösta på dom själv , utan du har "ärvt" det från någon i din närhet/umgängeskrets??
Jag kan ha fel, men jag tycker det låter som ett dåligt och simpelt försök till argument för att ta ner den som inte tycker som en själv...

Nej.

Ja.

Kan ha gjort, kan inte ha gjort. Svårt att svara på det inte riktigt var detta jag menade i min förra post. Alla är vi på något vis påverkade av vår omkrets. Att tro något annat är ju rätt korkat och inte minst naivt, men vad jag menade ovan är att man kan blivit influerad från fler håll än bara föräldrarna.;)

Du har fel, men jag ser var du gjorde misstolkningen och inget ont i det. Vad han röstar på eller inte röstar på intresserar mig inte 😉

//Andreas

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
935023
August 10, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Själv röstade jag på KD av några enkla anledningar. Dels är dom ett borgligt parti, dom vill ha kvar kärnkraften, ha kvar försvaret, sänka skatterna, inte sälja ut LKAB och Vattenvall samt det nästan viktigaste. Dom är emot att homosexuella ska få adoptera eller inseminera barn.

Gör det samma 😛

Anledningar: Sänkta skatter o samtidigt ansvar.
Har dock inte hört angående försäljning av statliga bolag, men det e iaf inte bra att sådanna guldgruvor säljs ut... idiotism.

Dock så skulle jag ha lagt M röster på i landsting och kommun

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
935166
August 10, 2005 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Så om man har en åsikt som inte passar in i ledet så är den per automatik ärvd från något håll menar du??
Det finns dessvärre inte partier för att hysa in alla åsikter, därför röstar man välan på det som ligger närmast ens egen åsikt, eller??
Om vi ponerar att du röstar SAP t.ex, då har du inte kommit på att du ska rösta på dom själv , utan du har "ärvt" det från någon i din närhet/umgängeskrets??
Jag kan ha fel, men jag tycker det låter som ett dåligt och simpelt försök till argument för att ta ner den som inte tycker som en själv...

Nej.

Ja.

Kan ha gjort, kan inte ha gjort. Svårt att svara på det inte riktigt var detta jag menade i min förra post. Alla är vi på något vis påverkade av vår omkrets. Att tro något annat är ju rätt korkat och inte minst naivt, men vad jag menade ovan är att man kan blivit influerad från fler håll än bara föräldrarna.;)

Du har fel, men jag ser var du gjorde misstolkningen och inget ont i det. Vad han röstar på eller inte röstar på intresserar mig inte 😉

//Andreas

well... har väl egentligen inget att säga, men en sak kan jag säga;

Tycker det är naivt att tro att folk inte har förmågan att bilda sina egna uppfattningar.

edit: Tycker det är kul att se ilg@dd påpeka på ett mycket enklare och effektivare sätt vad jag försökt göra i flera veckor ... att folk helt enkelt hyser ett hat mot folk som inte tycker som dom gör. :heart:

notis: menar inte att delph1 hatar nån.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
935206
August 10, 2005 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte på det där med ärvda åsikter som det tjaffsas om ibland. Tycker egentligen inte det är det minsta konstigt. Det parti man röstar på stämmer oftast bäst in på den verklighet man lever i och ofta lever man i samma verklighet som sina föräldrar. Har inte alltid så mycket med "brist på eget tänkande" som inte alltför sällan påpekas här på forumet.

Egentligen har kanske hela Sveriges befolkning "ärvda åsikter" då sossarna totala överlägsenhet i mitten av 1900-talet satte ganska ordentliga spår. Folkhemmet, Per Albin Hansson osv. Värderingarna lever till stor del kvar än idag hos många människor.

-"Det finns en liten gråsosse i varje svensk" sa min samhällslärare en gång och jag tror det stämmer.

Vet för övrigt inte hur mina föräldrar röstar då de inte brukar berätta det. Är däremot ganska övertygad att de röstar "bondevänligt".

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
935275
August 11, 2005 - 2:10 am
sp_Permalink sp_Print

KD,

GO GO SKOLUNIFORM!!

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
935277
August 11, 2005 - 2:13 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: KD,

GO GO SKOLUNIFORM!!

Jo, det verkar sexigt. =P~ =P~
Men NIN-Hurt får min röst.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
935392
August 11, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

SD, någon måtta på invandringen får det allt vara.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
936344
August 12, 2005 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag verkar vara den enda centerextremisten som vågat skriva det "offentligt" än...

Radier
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
936430
August 13, 2005 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

SD är det näst största partiet nu när jag röstade 🙄 Synd att det inte är så i verkligheten...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
936579
August 13, 2005 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: Jag verkar vara den enda centerextremisten som vågat skriva det "offentligt" än...

Centerextremister avgudar jag, lyckas man med att vara det så har man uppnått mycket. 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
936590
August 13, 2005 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer rösta blankt. Tycker inte om något parti atm.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
936614
August 13, 2005 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Det speglar inte verkligheten speciellt mycket i denna omröstning..
Tur är väl det kanske..
😕

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
936625
August 13, 2005 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det speglar inte verkligheten speciellt mycket i denna omröstning..
Tur är väl det kanske..
😕

Tror det här speglar vad som är att komma, dagens unga generation svenskar(nu menar jag svenskar, inte invandrare då alltså, och inget illa med det.) kommer nog rösta på SD för att stävja vad dom växt upp med.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
936641
August 13, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=ilg@dd]Det speglar inte verkligheten speciellt mycket i denna omröstning..
Tur är väl det kanske..
😕

Tror det här speglar vad som är att komma, dagens unga generation svenskar(nu menar jag svenskar, inte invandrare då alltså, och inget illa med det.) kommer nog rösta på SD för att stävja vad dom växt upp med.

Tror jag inte en sekund på. Detta står på SD's hemsida:

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning.

....

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
936686
August 13, 2005 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Nomic][quote=ilg@dd]Det speglar inte verkligheten speciellt mycket i denna omröstning..
Tur är väl det kanske..
😕

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning.

....

Det där är ju en konstatering, inte en riktlinje i deras flyktingpolitik... det betyder ju inte heller att dom skulle göra sig "kvitt" alla invandrare? ...

sen att mångkulturen inte funkar som den ska, det finns ju många bevis på... titta bara på USA, visst funkar de fint? 🙄

Att folk från samma kultur kan komma till en bättre samlevnad är väl inte särskilt konstigt med tanke på att de flesta strävar efter samma sak och mål i livet.

förövrigt så håller jag långt ifrån med SD om alla deras politik, men just detta tyckte jag lät mycket vettigt, dock ej genomförbart i dagens sverige eftersom vi redan är en mångkultur.

xenax
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
936735
August 13, 2005 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Moderaterna helt klart !!

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
936772
August 13, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Fackamato][quote=Nomic][quote=ilg@dd]Det speglar inte verkligheten speciellt mycket i denna omröstning..
Tur är väl det kanske..
😕

....

Det där är ju en konstatering, inte en riktlinje i deras flyktingpolitik... det betyder ju inte heller att dom skulle göra sig "kvitt" alla invandrare? ...

sen att mångkulturen inte funkar som den ska, det finns ju många bevis på... titta bara på USA, visst funkar de fint? 🙄

Att folk från samma kultur kan komma till en bättre samlevnad är väl inte särskilt konstigt med tanke på att de flesta strävar efter samma sak och mål i livet.

förövrigt så håller jag långt ifrån med SD om alla deras politik, men just detta tyckte jag lät mycket vettigt, dock ej genomförbart i dagens sverige eftersom vi redan är en mångkultur.

Jag var likadan som dig när jag var 15. Nu har jag helt ändrat uppfattning och kommer rösta blankt i nästa val. Mest för att visa att jag inte fallar för alla jävla lögner som partierna kallar "löfte".

NauSea
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 125
936780
August 13, 2005 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Politik. Aldrig i mitt liv har jag förstått det.
Ni kunde inte ha skrivit vad de olika förkortningarna betydde?
Jag har mina åsikter om samhället, men jag kan inte ett skit om politik och de olika lagen, eller vad det nu kan tänkas heta.
Jag vet att det finns några bönder, typ centernågot..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 164
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL