October 31, 2003
Spannen wrote: [quote=MoparPower]
Att du tror att det INTE lönar sig att jobba bevisar väl att du bor hemma hos mamma.
Skrev jag att det inte lönar sig? Nej just det, jag skrev att det ska löna sig.
Frågan om det gör det kan man inte bara svara på genom att jämföra antalet kronor man får ut av de båda alternativen.
6000kr / mån och 100% fritid eller 10000kr / månad och 40h arbete / vecka? (avrundat)....
Hahaha vad fan ska du jobba som.
November 4, 2001
MoparPower wrote: [quote=Spannen][quote=MoparPower]
Att du tror att det INTE lönar sig att jobba bevisar väl att du bor hemma hos mamma.
Frågan om det gör det kan man inte bara svara på genom att jämföra antalet kronor man får ut av de båda alternativen.
6000kr / mån och 100% fritid eller 10000kr / månad och 40h arbete / vecka? (avrundat)....
Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.
Vill man utbilda sig och lägga 4-10 år i plugget ( = ~250k studielån) så visst fan tjänar man långt bättre än vad man kan få i bidrag, men det är inte den delen av folket som debatten handlar om.
July 14, 2004
Spannen wrote: [quote=MoparPower][quote=Spannen][quote=MoparPower]
Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.
Vill man utbilda sig och lägga 4-10 år i plugget ( = ~250k studielån) så visst fan tjänar man långt bättre än vad man kan få i bidrag, men det är inte den delen av folket som debatten handlar om.
Inte för att såga argumenten... men sophämtare tjänar grova pengar... 😕
March 23, 2004
Nomic wrote: [quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..
[quote=Guardian]Vänsterpartiet hyser ju fördomar mot rika, välutbildade, arbetare, och svenskar över huvud taget.
Så snacka inte om fördomar.
Skrämmande hur hjärndöda vissa människor är.. :cy:
Reglerna wrote: * De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg
Så alla som inte delar dina åsikter är "hjärndöda" ? ........ skärpning.
Jag sa inte att de som inte delar mina åsikter är hjärndöda. Men den som tror att Vänsterpartiet har fördommar mot rika och välutbildade är verkligen hjärndöd. Det är som att jag skulle påstå att moderaterna har något emot fattiga och outbildade. Alla delar inte samma åsikter men jag tror varken höger eller vänster vill någon illa med sin politik.
July 14, 2004
richardb wrote: [quote=Nomic][quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..
[quote=Guardian]Vänsterpartiet hyser ju fördomar mot rika, välutbildade, arbetare, och svenskar över huvud taget.
Reglerna wrote: * De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg
Jag sa inte att de som inte delar mina åsikter är hjärndöda. Men den som tror att Vänsterpartiet har fördommar mot rika och välutbildade är verkligen hjärndöd. Det är som att jag skulle påstå att moderaterna har något emot fattiga och outbildade. Alla delar inte samma åsikter men jag tror varken höger eller vänster vill någon illa med sin politik.
eh, nej, åsikt som åsikt, man får tycka vad man vill, för det är man inte "hjärndöd" för då, enligt mig, så är DU hjärndöd, men vad löser det om jag säger det till diG? inget, så skippa bara sån skit i framtiden.
October 1, 2002
FP i nuläget. "One of the lesser evils" över på högerblocket.
EDIT: Skulle även gissa på att hälften av rösterna som lagts på M i denna omröstning kommer från folk under 18, som troligtvis inte är insatta det minsta. Just nu är det "inne" att rösta borgerligt och hata allt vad vänstern heter, tycks det. Tsk tsk.
March 23, 2004
Nomic wrote: [quote=richardb][quote=Nomic][quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..
eh, nej, åsikt som åsikt, man får tycka vad man vill, för det är man inte "hjärndöd" för då, enligt mig, så är DU hjärndöd, men vad löser det om jag säger det till diG? inget, så skippa bara sån skit i framtiden.
Om man ska resonera sådär så säger du emot dig själv nu. Enligt dig får inte jag säga att jag tycker människor är hjärndöda. Är inte det en åsikt då? Min åsikt?
Jag tycker bara det är fel att slänga ur sig en massa lögner bara för man inte kan komma på några bättre argument för sin egen åsikt.
Men okej, det var fel av mig att säga att Guardian var hjärndöd. Förlåt Guardian.
richardb wrote:
Om man ska resonera sådär så säger du emot dig själv nu. Enligt dig får inte jag säga att jag tycker människor är hjärndöda. Är inte det en åsikt då? Min åsikt?
Det är inte en åsikt att påstå att en person är hjärndöd, det är en diagnos..
Antar att du inte har den utbildning som krävs för att diagnostisera ett sådant tillstånd, och knappast över nätet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
richardb wrote: [quote=Nomic][quote=richardb][quote=Nomic][quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..
Jag tycker bara det är fel att slänga ur sig en massa lögner bara för man inte kan komma på några bättre argument för sin egen åsikt.
Men okej, det var fel av mig att säga att Guardian var hjärndöd. Förlåt Guardian.
precis som ilg@dd så fint påpekade är det en diagnos, och vad du tycker om personer hör inte hemma på ett forum, speciellt inte i en topic om partier, du får gärna tycka vad du vill, för all del, ta det i pm med personen, men det förstör bara stämningen och diskussionen när man hävdar att någon är "etc etc"
men de va ju bra att du fattade iaf 😎
tomte ut :snurr:
October 31, 2003
Spannen wrote: [quote=MoparPower][quote=Spannen][quote=MoparPower]
Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.
Hmm, jag hoppade ju av Uni(måste vara jävligt driftig eller nåt) men att tro att undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare får bättre betalt om vi sänker skatterna är nog inte helt korrekt?
October 28, 2002
Pizza och Kebab ar redan skattefritt da alla gor det svart 😉 Nastan iaf 😀
Skulle gissa pa att det blir FP for min del. Igentligen moderaterna, men jag gillar inte deras satt att se pa utbildning.
SD's losning pa invandringen, att helt skita i den nar man inte kan hantera den, ar val ratt ok... men det kommer ju definitivt inte losa dom problem vi redan har eller leda till nagon forbattring pa sikt. Problemet ar storre och sitter bra mkt djupare an sa.
Det finns ju nastan bara centrumdemokrater i Sverige, fan i mig nastan halften ar ocksa kommunister, men en liten vandning at hoger ar alltid en borjan.
Denna gang far iaf inte goran lyckas. Nu javlar ska det bli borgerlig majoritet.
November 4, 2001
MoparPower wrote: [quote=Spannen][quote=MoparPower][quote=Spannen][quote=MoparPower]
Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.
Hmm, jag hoppade ju av Uni(måste vara jävligt driftig eller nåt) men att tro att undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare får bättre betalt om vi sänker skatterna är nog inte helt korrekt?
När vad det tal om att det var sänkta skatter som skulle hjälpa? Snarare sänkta bidragsnivåer, mer stöd till företag och sänkta skatter vilket gör att fler får råd/kan anställa. Bara här i stan vet jag många företag och butiker som svämmar över i arbete, men på grund av regler, kostnader och risker "kan" det inte anställa nån.
2 Guest(s)