Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?
Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
sp_UserOfflineSmall Offline
937721
August 16, 2005 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Bara 5(!) som röstat KD, detta är ju skrämmande.
Jag får väl ta tag i det och förespråka KD på NH.
Börjar redan i denna tråd.

[Image Can Not Be Found]

Vill inte du/ni se alla 18 åriga tjejer i denna outfitt?

Vilket kristet budskap..

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
937722
August 16, 2005 - 1:26 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Fia.B]MP.

Ja ok, jag bjuder på en kall nästa DH 😉

//Andreas

Jolt då eller? =)

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
937723
August 16, 2005 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: [quote=MoparPower]

Att du tror att det INTE lönar sig att jobba bevisar väl att du bor hemma hos mamma.

Skrev jag att det inte lönar sig? Nej just det, jag skrev att det ska löna sig.
Frågan om det gör det kan man inte bara svara på genom att jämföra antalet kronor man får ut av de båda alternativen.

6000kr / mån och 100% fritid eller 10000kr / månad och 40h arbete / vecka? (avrundat)....

Hahaha vad fan ska du jobba som.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
937750
August 16, 2005 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Spannen][quote=MoparPower]

Att du tror att det INTE lönar sig att jobba bevisar väl att du bor hemma hos mamma.

Frågan om det gör det kan man inte bara svara på genom att jämföra antalet kronor man får ut av de båda alternativen.

6000kr / mån och 100% fritid eller 10000kr / månad och 40h arbete / vecka? (avrundat)....

Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.
Vill man utbilda sig och lägga 4-10 år i plugget ( = ~250k studielån) så visst fan tjänar man långt bättre än vad man kan få i bidrag, men det är inte den delen av folket som debatten handlar om.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
937825
August 16, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: [quote=MoparPower][quote=Spannen][quote=MoparPower]

Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.
Vill man utbilda sig och lägga 4-10 år i plugget ( = ~250k studielån) så visst fan tjänar man långt bättre än vad man kan få i bidrag, men det är inte den delen av folket som debatten handlar om.

Inte för att såga argumenten... men sophämtare tjänar grova pengar... 😕

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
938035
August 16, 2005 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..

[quote=Guardian]Vänsterpartiet hyser ju fördomar mot rika, välutbildade, arbetare, och svenskar över huvud taget.

Så snacka inte om fördomar.

Skrämmande hur hjärndöda vissa människor är.. :cy:

Reglerna wrote: * De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg

Så alla som inte delar dina åsikter är "hjärndöda" ? ........ skärpning.

Jag sa inte att de som inte delar mina åsikter är hjärndöda. Men den som tror att Vänsterpartiet har fördommar mot rika och välutbildade är verkligen hjärndöd. Det är som att jag skulle påstå att moderaterna har något emot fattiga och outbildade. Alla delar inte samma åsikter men jag tror varken höger eller vänster vill någon illa med sin politik.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
938047
August 16, 2005 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Inte för att såga argumenten... men sophämtare tjänar grova pengar... 😕

Jasså, inte den jag känner 😮

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
938116
August 16, 2005 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Nomic][quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..

[quote=Guardian]Vänsterpartiet hyser ju fördomar mot rika, välutbildade, arbetare, och svenskar över huvud taget.

Reglerna wrote: * De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg

Jag sa inte att de som inte delar mina åsikter är hjärndöda. Men den som tror att Vänsterpartiet har fördommar mot rika och välutbildade är verkligen hjärndöd. Det är som att jag skulle påstå att moderaterna har något emot fattiga och outbildade. Alla delar inte samma åsikter men jag tror varken höger eller vänster vill någon illa med sin politik.

eh, nej, åsikt som åsikt, man får tycka vad man vill, för det är man inte "hjärndöd" för då, enligt mig, så är DU hjärndöd, men vad löser det om jag säger det till diG? inget, så skippa bara sån skit i framtiden.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
938125
August 17, 2005 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle fortfarande rösta på Freddan Reinfeldt.

M

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
938140
August 17, 2005 - 5:23 am
sp_Permalink sp_Print

FP i nuläget. "One of the lesser evils" över på högerblocket. wink

EDIT: Skulle även gissa på att hälften av rösterna som lagts på M i denna omröstning kommer från folk under 18, som troligtvis inte är insatta det minsta. Just nu är det "inne" att rösta borgerligt och hata allt vad vänstern heter, tycks det. Tsk tsk.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
938223
August 17, 2005 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=richardb][quote=Nomic][quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..

eh, nej, åsikt som åsikt, man får tycka vad man vill, för det är man inte "hjärndöd" för då, enligt mig, så är DU hjärndöd, men vad löser det om jag säger det till diG? inget, så skippa bara sån skit i framtiden.

Om man ska resonera sådär så säger du emot dig själv nu. Enligt dig får inte jag säga att jag tycker människor är hjärndöda. Är inte det en åsikt då? Min åsikt?

Jag tycker bara det är fel att slänga ur sig en massa lögner bara för man inte kan komma på några bättre argument för sin egen åsikt.

Men okej, det var fel av mig att säga att Guardian var hjärndöd. Förlåt Guardian.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
938232
August 17, 2005 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote:

Om man ska resonera sådär så säger du emot dig själv nu. Enligt dig får inte jag säga att jag tycker människor är hjärndöda. Är inte det en åsikt då? Min åsikt?

Det är inte en åsikt att påstå att en person är hjärndöd, det är en diagnos..
Antar att du inte har den utbildning som krävs för att diagnostisera ett sådant tillstånd, och knappast över nätet..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
938239
August 17, 2005 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Nomic][quote=richardb][quote=Nomic][quote=richardb]S efterssom jag tycker V är för mycket vänster och de andra för mycket höger. Tragiskt att så många tror M skulle göra sverige bättre..

Jag tycker bara det är fel att slänga ur sig en massa lögner bara för man inte kan komma på några bättre argument för sin egen åsikt.

Men okej, det var fel av mig att säga att Guardian var hjärndöd. Förlåt Guardian.

precis som ilg@dd så fint påpekade är det en diagnos, och vad du tycker om personer hör inte hemma på ett forum, speciellt inte i en topic om partier, du får gärna tycka vad du vill, för all del, ta det i pm med personen, men det förstör bara stämningen och diskussionen när man hävdar att någon är "etc etc"

men de va ju bra att du fattade iaf 😎

tomte ut :snurr:

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
938368
August 17, 2005 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: [quote=MoparPower][quote=Spannen][quote=MoparPower]

Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.

Hmm, jag hoppade ju av Uni(måste vara jävligt driftig eller nåt) men att tro att undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare får bättre betalt om vi sänker skatterna är nog inte helt korrekt?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
938385
August 17, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Pizza och Kebab ar redan skattefritt da alla gor det svart 😉 Nastan iaf 😀

Skulle gissa pa att det blir FP for min del. Igentligen moderaterna, men jag gillar inte deras satt att se pa utbildning.

SD's losning pa invandringen, att helt skita i den nar man inte kan hantera den, ar val ratt ok... men det kommer ju definitivt inte losa dom problem vi redan har eller leda till nagon forbattring pa sikt. Problemet ar storre och sitter bra mkt djupare an sa.

Det finns ju nastan bara centrumdemokrater i Sverige, fan i mig nastan halften ar ocksa kommunister, men en liten vandning at hoger ar alltid en borjan.

Denna gang far iaf inte goran lyckas. Nu javlar ska det bli borgerlig majoritet.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
938463
August 17, 2005 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Spannen][quote=MoparPower][quote=Spannen][quote=MoparPower]

Det handlar inte om vad jag ska jobba som. Vet du vad en o.s.v får ut i lön efter skatt? Uppenbarligen inte.

Hmm, jag hoppade ju av Uni(måste vara jävligt driftig eller nåt) men att tro att undersköterska, lokalvårdare, sophämtare, förskolelärare får bättre betalt om vi sänker skatterna är nog inte helt korrekt?

När vad det tal om att det var sänkta skatter som skulle hjälpa? Snarare sänkta bidragsnivåer, mer stöd till företag och sänkta skatter vilket gör att fler får råd/kan anställa. Bara här i stan vet jag många företag och butiker som svämmar över i arbete, men på grund av regler, kostnader och risker "kan" det inte anställa nån.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 125
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL