July 11, 2002
Snart är det val! Nu har man levt med sossarna ett bra tag och har sett vården bli sämmre än i andra EU länder fast man betalar massa skatter, vad fan har dem gjort? Det bästa som jag kan komma på är att de har höjt banbidraget och fixat mer Bostadsbrist (NackDEL).. 👿
Vilket parti skulle ni rösta på om ni hade rätt att rösta i årets val?
jag skulle har röstat på Moderaterna eller Kristdemokraterna (No Gays:)..
July 21, 2001
Kristdemokraterna
delar många åsikter me dom t.ex homosexuellas rätt att få adoptera (NOT)
växte upp med en kille vars mamma är lesbisk.......tur va att han hade sin pappa boende nära sig....men han hade de svårt många ggr pga att alla snackade bakom ryggen på honom
sen har vi de där tramset om jämnlikhet.....visst ska de vara lika lön för lika arbete....men kvoteringen e sjuk....jag trodde dom som va mest lämpade för jobbet skulle ha det inte för att man har penis eller vagina.
March 20, 2002
Finns ju bara ett parti som kan leda oss ur detta ... MODERATERNA
Hoppas vi alla slipper detta skenheliga sosse styret till vintern. Jag menar ett parti som inte ens står för sina grundprinciper och en statsminister som snattar godis! Nej tack.
Fast å andra sidan är ju Persson nästan mer moderat än Lundgren är.
October 27, 2001
abishai, läs på innan du gör uttalanden. Sossarna vill styra hela sverige, inkluderat individernas ekonimi. Moderaterna vill ge individen frihet. Alltså får man friare liv med moderaterna vid makten än med sossarna som nu sitter. Fast det lär ju ta sin lilla tid innan man grävt sig upp ur det ekonomiska hål som sossarna grävt.
Om man vill visa Sossarnas inkompitens och brist på ekonomiska kunskaper kan man ju bara kolla på pensions systemet. De har alltså lyckats fippla bort så mycket pengar så de inte kan ha kvar det gamla systemet och få det att gå runt, istället panik slänger dom lite pengar till människor och ger dem halvtaskiga tips (tipsen kommer inte alltid från sossarna, men snälla nån, detta är en sossekritisk text ;)). Jag förstår mig då inte på dem som är insatta i politik, samhälle o.s.v. som kan gå o rösta på vänstern eller sossarna.
July 11, 2002
jag håller med Pain! Moderraterna ger friare liv!
Nu är jag tvungen att gå till systemet för att kunna köpa laglig sprit! varför kan inte vanliga livsmedelsbutiker sälja kvalitets sprit/vin? det skulle bara öka konkuransen och gynna alla!
Varför är det så jävla dyrt med ADSL idaG? pgr av att skanova ägs av sossarna! varför är almänna vården så dålig? pgr av att den ägs av sossarna..
Varför är det extremt stora barngrupper på dagisar? eftersom sossarna binder oss till att barnen måste gå på ett statligt dagis!
Moderaterna erbjuder 3000 spänn i månaden om man sitter hemma med barnen det gynnar om man är mamma/pappa ledig! Eller varför inte placera oss på ett privat dagis som drivs av dom där 3000 kr som man får om man inte använder komunala dagistjänster!
Men det sämsta av allt! VÅrden! 👿 👿 👿 👿 😡 😡
December 26, 2001
1. Vi har systembolaget beroende på att det är farligt att dricka. Om man låter livsmedels butiker sälja sprit så driker folk mer -> vilket leder till mer njurskader -> vilket leder till ökade sjukvårdes kostnader -> vilket leder till högre skat för alla även de som dricker "normalt" . Alklister måste behandlas vilket i det långa loppet leder till kostnader för staten och högre skatt för oss medborgare. Om sprit säljs i vanliga livsmedels butiker så blir det även enklare för ungdomar att få tag på....sprit.
2. Adsl är för dyrt även om sverige är ett av de biligaste länderna. Skanova ägs av inte av sossarna utan är (vad jag vet iaf) ett dotterbolag till telia. Telia ägs till stor del av staten, alltså du och jag. Jag tycker staten skulle ha behålt skanova och gjort det till ett icke vinstdrivande företag, för grundläggande infrstruktur ska staten äga. Alltså vägar, el-nät och telefon-nät.
3. Jag tror det inte på något sätt är förbjudet att starta egna dagis....man får bara inga bidrag. Men grupperna behövs bli mindre, genom att man ger mer pengar så att personalen kan öka....manfår inte mer pengar genom att sänka skaterna. Sedan förstog jag inte.
"Moderaterna erbjuder 3000 spänn i månaden om man sitter hemma med barnen....Eller varför inte placera oss på ett privat dagis som drivs av dom där 3000 kr."
Så man får pengar för att vara hemma med barnen och sedan sätter man de på dagis.....då är väl man inte hemma med dem? Och sedan får man ju idag vara hemma ett antal dagar med ersättning. Jag vet inte med det skull inte förvåna mig om moderaterna tar bort den möjlgheten och ersätter den med de där 3000kr i månaden. Ingen kan leva på 3000kr i månaden (iaf ingen småbarns förälder) så då tvingar ju moderaterna en att fort sätta baren på dagis.... minder frihet.
4. Vården är hemsk! Men om moderaterna ska fixa vården, skolan, äldreomsårgen mm och fortfarande sänka skatterna (sänka inte det mer logiska öka dem) så måste man göra som man gjorde ibörjan på 90-talet...låna pengar :arg:
July 8, 2001
vad vet vi egentligen om partierna? 🙂
vi läser i deras partiprogram och lyssnar på deras tal och åsikter i debatterna. och sen röstar vi på dom för att styra vårt land. ligger mycket förtroende i det 🙂
ärligtalat så känns det skönt med sossarna vid makten, även om dom enligt mig inte är så effektiva, så litar jag på deras prat om långsiktigt tänkande. och det är ganska skönt när det går långsamt framåt för en som inte är så flitig på att uppdatera sig inom politiken. problemet med att det går långsamt fram är nog att många får lida innan nått händer.
June 18, 2001
Smirnoff wrote: jag håller med Pain! Moderraterna ger friare liv!
Nu är jag tvungen att gå till systemet för att kunna köpa laglig sprit! varför kan inte vanliga livsmedelsbutiker sälja kvalitets sprit/vin? det skulle bara öka konkuransen och gynna alla!
Staten vill gynna sig själv, dvs. alla. Vore allt ägt av staten vore konkurrans onödig.
Med privatägda företag som konkurrerar skapas däremot instabilitet som leder till inflation. (Liksom räntor och dylikt vilket är ett ytters dumt påfund).
October 27, 2001
gillbert, Sossarnas långsiktliga planer går åt käpprätt fel håll, det hade varit en annan sak om de hade blivit som de lovat, bättre o bättre. Eftersom det inte är så, så tycker jag att man inte kan lita på dem längre. Jerry, så du menar att när staten får pengar får vi pengar? då skulle man ju kunna börja skratta frenetiskt eller förklara att det är tvärtom, eftersom jag inte sov så bra inatt så tar jag alternativ nummer 1 och låter någon annan förklara, eller så gör jag det imorrn.
3 Guest(s)