October 11, 2002
Under den senaste tiden har jag sett att XBOX har släppt Lord of the Rings till sin konsol. Och jäklar vad bra det ser ut verkligen. Jag överväger seriöst att köpa ett Xbox bara för att spela just det spelet.
Fast däremot så kommer ju Metroid Prime, Zelda med mera till Gamecube inom en snar framtid..
Vafan kan de inte göra en universell konsol där allting funkar!??? :arg:
October 8, 2001
Kan säga att lord of the rings spelet inte är nån höjdare.
iaf inte om det är fellowship of the ring..
Gamecube har kanske roligarespel.
X-Box har dock ett par fördelar förutom bra spel ocks då.
Du kan ha det som DivXMaskin.
SNES
MEGADRIVE
NES
jag du kan nog ha alla konsoller utom GC och PS2 i XBOX.
February 9, 2002
med xbox så kan du koppla upp dig via internet och spela exempelvis halo med andra. Gamespy Arcade som fixar det - behövs inga tilläggstjänster som Live! .
Dessutom är xboxens kontroller de enda du någorlunda bra kan köra fps spel med - halo har otroligt bra känsla. Har du kört fps med ex. ps2 så vet du hur ruggigt det kan vara. Ingen känsla alls...
July 11, 2002
NBK wrote: med xbox så kan du koppla upp dig via internet och spela exempelvis halo med andra. Gamespy Arcade som fixar det - behövs inga tilläggstjänster som Live! .
Dessutom är xboxens kontroller de enda du någorlunda bra kan köra fps spel med - halo har otroligt bra känsla. Har du kört fps med ex. ps2 så vet du hur ruggigt det kan vara. Ingen känsla alls...
vad säger du, xbox kontroll är den sämsta som har skapats.
den är ungefär som ett tefat till en kopp, och kötbullar som spakar.
Spakarna svar sönder tummarna.
bara så du vet var inte Xbox först med intrenettjänst, det var nämligen Dreamcast 56k modem och quake3 över internet rockade..
Fast jag tycker att Dreamcast är den bästa maskinen som har gjorts, som fick det mest tragiska slut 🙁
July 11, 2002
Smirnoff wrote: [quote=NBK]med xbox så kan du koppla upp dig via internet och spela exempelvis halo med andra. Gamespy Arcade som fixar det - behövs inga tilläggstjänster som Live! .
vad säger du, xbox kontroll är den sämsta som har skapats.
den är ungefär som ett tefat till en kopp, och kötbullar som spakar.
Spakarna skär sönder tummarna.
bara så du vet var inte Xbox först med intrenettjänst, det var nämligen Dreamcast 56k modem och quake3 över internet rockade..
Fast jag tycker att Dreamcast är den bästa maskinen som har gjorts, som fick det mest tragiska slut 🙁
September 13, 2001
Smirnoff wrote: damp damp damp.
Kontrollen är inte skön!
gamecubes eller dreamcast är skönast!
Majoriteten av alla som har spelat/äger xbox tycker att den är förjävlig 😀
Jo jag håller med dig, vi lånade en xbox av microsoft i helgen, med typ 10 spel å 4 kontroller.
Men det blev aldrig riktigt så bra som vi hade hoppats på när vi satt där på småtimmarna.
Till stor det berode detta på kontrollerna, ologiskt konstruerade saker.
Bilspelen var väl rätt så kul men Halo sög, fattar inte att det spelet var deras flaggskepp när det släpptes.
November 4, 2001
Smirnoff wrote: damp damp damp.
Kontrollen är inte skön!
gamecubes eller dreamcast är skönast!Majoriteten av alla som har spelat/äger xbox tycker att den är förjävlig 😀
Vad menar du med "damp damp damp", sen när blev det föbjudet att ha en personlig åsikt? Majoriteten, arbetar du på statistiska centralbyrån?
July 11, 2002
PHaT chrippaz wrote: [quote=Smirnoff]damp damp damp.
Kontrollen är inte skön!
gamecubes eller dreamcast är skönast!Majoriteten av alla som har spelat/äger xbox tycker att den är förjävlig 😀
Vad menar du med "damp damp damp", sen när blev det föbjudet att ha en personlig åsikt? Majoriteten, arbetar du på statistiska centralbyrån?
givetvis kan jag inte stoppa några åsikter.. men jag kan inte försåt hur folk tycker att xbox handkonrtoll är skön..
Den nya S är däremot skön och stabil, men blir störd över spakarna och startknapparna..
August 19, 2001
Jag skulle ha köpt gamecube. Om man ska ha en konsoll så ska den ju inte va som en dator. Om man köper Xbox så får man indirekt en PC i annan förpackning och annat styrdon. Gamecube har flera ruskigt bra speltitlar som inte finns till PC. Mortla Combat , Zelda poch många fler.
1 Guest(s)