September 20, 2001
Ja nu börjar grabben närma sig 4 år, och då börjar det bli dax att införskaffa en dumlåda till dumburken...
Vad finns det mest barnspel till?
Det gör inte något om det bara finns barnspel och sånnt, då grabben inte ska spela GTA3 och dyl!
Gamecube var rätt billig såg jag (799 enl pricerunner). Sen kom psone som oxå var under tusenlappen.
Kontrollerna är ganska viktiga, då en 4-åring inte har så stora händer...
October 22, 2003
Tycker att du ska satsa på GameCube.. det e nog den konsollen med mest "barnspel".. Spelen te GameCube jämnfört me xbox å ps2 är mer "teckande"
Och så har ja för mej att gamecube kontrollerna e mindre..
Fractal Design XL | Gigabyte Z68XP-UD3P | i5 2500K | 8GB DDR3 | Corsair Force 3 120GB | HD6950 2GB | 6TB
January 28, 2003
Bogus^ wrote: hmm... jag har för mig man kan ställa in det på min X-box... dock är den chippad...
Är inte alla det? 😮
Jag säger också Gamecube. Xbox är utan tvekan den bästa konsollen, men inte till den åldersgruppen, utan snarare typ 12+.
Händerna får kunna greppa också 😛
November 5, 2001
Se nu till att det inte blir som hemma hos mig när mina föräldrar köpte ett NES. Farsan satt och spelade hela tiden. Enda tiden man kunde spela var när han var i ladugården. På föräldramöten å sånt satt föräldrarna och diskuterade olika fusk och andra häfftiga grejer de hittat.
Lite konstigt det där med tanke på att de flesta av dom nu knappt kan starta en dator.
December 15, 2002
Arny wrote: Se nu till att det inte blir som hemma hos mig när mina föräldrar köpte ett NES. Farsan satt och spelade hela tiden. Enda tiden man kunde spela var när han var i ladugården. På föräldramöten å sånt satt föräldrarna och diskuterade olika fusk och andra häfftiga grejer de hittat.
Lite konstigt det där med tanke på att de flesta av dom nu knappt kan starta en dator.
hehe känner igen det där... När mina polare var små så satt endel av deras föräldrar och lirade hela tiden 😉
January 14, 2002
Om inte restan av inläggen har övertygat dig så kommer här ytterligare ett 😛
Gamecube, självklara valet för både barn och vuxna 😉 finns en hel drös med "barnspel" men också de spel som inget barn under 12 borde se.
Att skaffa ett begagnat NES skulle ju vara super men att hitta spel till det kanske kan bli ett litet problem.
October 25, 2003
hawkie wrote: ps:det är spelen som gör konsollen, att komma och säga att xbox är den bästa konsollen när spel som gran turismo och ffs har man inget vidare koll. Smaksak.
Ehmn, du...
Det är som att säga:
Min P3a med Windows98 är bättre än din A64a med XP, för jag kan spela DOS-spel och det kan inte du.
XBoxen är överlägensen när det gäller prestanda, ljud och grafik, och om du chippar den så får du en komplett multimedia-maskin.
PS2an är en konsoll och en halvkass DVDspelare, inget annat.
Men som sagt, det är väl kanske en smaksak.
2 Guest(s)