July 4, 2003
Quarzi wrote: Om inte restan av inläggen har övertygat dig så kommer här ytterligare ett 😛
Gamecube, självklara valet för både barn och vuxna 😉 finns en hel drös med "barnspel" men också de spel som inget barn under 12 borde se.
Att skaffa ett begagnat NES skulle ju vara super men att hitta spel till det kanske kan bli ett litet problem.
Ja Resident Evil passar väl en 4a åring ;P
Nej men helt klart, GC är rätt val till mindre barn. Det är ju nintendo o de vet hur man gör äventyrsspel i lite enklare former.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
November 27, 2003
Tindy wrote: [quote=hawkie]ps:det är spelen som gör konsollen, att komma och säga att xbox är den bästa konsollen när spel som gran turismo och ffs har man inget vidare koll. Smaksak.
Ehmn, du...
Det är som att säga:
Min P3a med Windows98 är bättre än din A64a med XP, för jag kan spela DOS-spel och det kan inte du.
XBoxen är överlägensen när det gäller prestanda, ljud och grafik, och om du chippar den så får du en komplett multimedia-maskin.
PS2an är en konsoll och en halvkass DVDspelare, inget annat.
Men som sagt, det är väl kanske en smaksak.
Tycker nog som hawkie: spelen är det viktiga.
//Andreas
January 14, 2002
Tindy wrote: [quote=hawkie]ps:det är spelen som gör konsollen, att komma och säga att xbox är den bästa konsollen när spel som gran turismo och ffs har man inget vidare koll. Smaksak.
Ehmn, du...
Det är som att säga:
Min P3a med Windows98 är bättre än din A64a med XP, för jag kan spela DOS-spel och det kan inte du.
XBoxen är överlägensen när det gäller prestanda, ljud och grafik, och om du chippar den så får du en komplett multimedia-maskin.
I mitt tycke är det inte prestandan på manskinerna som bestämmer, det är spelglädjen, jag uppskattar fortfarande gamla datorer som t.ex amiga med en massa roliga spel utan 3D grafik som nr. 1 prioritering.
Jag tycker gamecube utbringar mest spelglädje även om xbox har mycket snyggare spel möjligtvis.
Sen talar vi ju om en kille på 4 år som ska få konsolen vad vore då bäst en den konsol som är världskänd för sina patenterade barnspel?
Notera att detta är vad jag tycker, ingen kan ändra det lixom ingen kan ändra vad du/ni tycker, det är som sagt var en smaksak.
July 19, 2001
Spidey wrote: Annars är bästa alternativet / att köpa NES och supermario 3 kommer 4:a åringen att gilla.....
Självklart!! Helt seriöst borde du skaffa ett NES för att kontrollen är så enkel att använda och det finns så himla många bra spel.. Sedan växer grabben upp med hederliga spel också 😀
September 5, 2001
Ehmn, du...
Det är som att säga:
1)Precis så är det.
2)Prestandan kan jag inte kommentera, bryr mig inte så mycket.
3)Vad är en multimedia-maskin? kan spela Dvix osv?
4)Det finns inga chip till ps2, bara en myt.
Jag har ps2 ochipat, jag köper mina spel/dvds. Ser ingen anledning till att chippa.
Sorry för för att det blev en ps2 vs. xbox tråd men jag lägger inga fler inlägg angående det nu.
EDIT: Beg. SNES med alla supermario spel är kanon, många färger och bra musik 🙂
October 6, 2003
Ehmn, du...
Det är som att säga:
Man köper inte en console för att få bättre ljud och grafik. Man köper den för att man gillar spelen, och Nintendo har piskat allt i sin väg spelmässigt, och de gör det fortfarande. PS2 och Xbox är chanslösa.
GameCube all the way!
November 22, 2001
Ehmn, du...
Det är som att säga:
Att säga att xbox är överlägsen är löjligt.
Lite bättre prestanda och grafik har den, men inte överlägsen.
Sen att det knappt finns några vettiga spel till den är ju en annan femma.
January 22, 2003
Gamecube, eller NES/SNES om du ska ha en barn konsol.
NES är igentligen den bästa pga dom extremt lätta kontrollerna, sen att det finns hur många barnspel till NES som helst är ju en annan sak.
http://www.retrosuperstore.se <-- Säljer alla gamla spel som finns i stort sett, även basenheter. Sen är ju inte Gamecube BARA för barn utan det finns spel för alla smaker och åldersgrupper, sen tycker nog alla att "barnspelen" är kul innerst inne
1 Guest(s)