January 12, 2004
lycka till...
Kan inte ens leka med tanken på hur jag skulle reagera själv...
Kan berätta om en bekant som fick en hjärntumör (han klarade sig förövrigt).
Men han blev skitsur för att han inte fick några speciella "krafter" som Travolta fick i filmen Phenomenon Han hade just sett filmen).
September 22, 2005
Trist läsning. Jag har själv precis kommit in i den fas av livet (21?) där man börjar lära sig att kroppen inte är så bra som man kan hoppas. Knän som jävlas för min del. Kanske inte lika drastiskt som en hjärntumör, men jag gillar fotboll så... 😉
Men va fan, det är bara ligga i, och var positiv. Man får tvinga sig att tänka "rätt" ibland.
May 12, 2001
Fortsättning pågår...
Efter första operationen, 4 Juni -07 så försvann mycket av mitt "språk". Har glömt av väldigt många ord, mest namn på saker (och levande saker).
Blev opererad igen, 21 Januari -08 då kändes det inte som nån skillnad... (skumt). Men efter operationen så kom dom på att det var en del som var version 3 (växande & elak tumör), så i Mars -08 började jag med strålning. Det var varje vardag i en dryg månad.
Nu var jag på magnet röntgen i mitten av December -08. Har fortfarande inte hört vad som ska ske nu...
Och nu är det lugnare hemma, har fått frun att sluta vara min fru. 😉
Hon har flyttat på nyårsafton...
Får se hur det blir, jobbar 75% nu och blir det inget "konstigt" jag får reda på så börjar jag jobba 100%!
January 4, 2001
mattan... Tråkiga nyheter (har missat denna tråden innan)...
Jag fick för cirkus två månader diagnosen tjocktarmscancer och har genomgått en operation där en tumör i samma storlek storlek som din opererades bort, tillsammans med 30 cm av tjocktarmen.
Under operationen såg man dock att cancern har spridit sig till bukhinnan, vilket är väldigt illa.
Jag går nu på cellgiftbehandling och ska i månadsskiftet mars-april åka in för att operera bort bukhinnan.
För fem år sedan var överlevnandschansen vid denna typen av cancer <5%, idag med en ny typ av operation så ligger det istället på 30-40% chans.
Aja, vill du ha någon att prata med som går igenom samma sak så får du gärna kontakta mig.
/Wiktor
April 24, 2007
mattan wrote:
Men vad fan! Kom igen bara! Det ska man väl klara!
Men önska mig gärna lycka till...
Klart du kan, var stark! Man kan göra mycket som man inte trodde bara man tror på sig själv, ge aldrig upp och kämpa så kommer du se att detta ordnar sig 😉
Lycka till! 🙂
April 13, 2007
I bröstmjölk finns det ett ämne som dödar cancerceller. De har lyckats göra en syntetisk kopia som testas nu tror jag. Har någon av er fått testa detta?
Jag förstår dock inte varför man inte använder bröstmjölk som behandling. Mindre mängd är inte svårt att få tag på då de som ammar och har överskott uppmuntras att lämna mjölk till sjukhus. Där används den till de barn vars mammor inte kan amma, och när den Närmar sig att bli gammal slängs den. Om den ändå ska slängas, varför inte skicka den vidare till sjukhusets avdelning för cancersjuka.
Visst, det är lite kontroversiellt. Men, det handlar faktiskt om liv! Om någon hade hotat er med en pistol å sagt att ni måste äta kodynga, annars skjuter han er. Visst skulle ni ätit? Å det måste väl ändå vara bättre att äta något som är nyttigt på fler sätt än att det botar cancer, och som dessutom är donerat av en varmhjärtad person. Hade jag varit kvinna och hade cancer hade jag tillverkat min egen medecin, för det finns nämnligen medecin som sätter igång tillverkningen.
Vad tycker ni? Jag tycker det är lugnt, men skulle kanske inte berättat det för hela världen.
Coore wrote: mattan... Tråkiga nyheter (har missat denna tråden innan)...
Jag fick för cirkus två månader diagnosen tjocktarmscancer och har genomgått en operation där en tumör i samma storlek storlek som din opererades bort, tillsammans med 30 cm av tjocktarmen.
Under operationen såg man dock att cancern har spridit sig till bukhinnan, vilket är väldigt illa.
Jag går nu på cellgiftbehandling och ska i månadsskiftet mars-april åka in för att operera bort bukhinnan.
För fem år sedan var överlevnandschansen vid denna typen av cancer <5%, idag med en ny typ av operation så ligger det istället på 30-40% chans. Aja, vill du ha någon att prata med som går igenom samma sak så får du gärna kontakta mig. /Wiktor
Oops, hade jag ingen aning om förrän jag skummade den här tråden.. Har förståelse för att du blev lite irriterad tidigare.
Lycka till med....allt.. Gäller mattan också förstås..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 12, 2001
Coore wrote: mattan... Tråkiga nyheter (har missat denna tråden innan)...
För fem år sedan var överlevnandschansen vid denna typen av cancer <5%, idag med en ny typ av operation så ligger det istället på 30-40% chans. Aja, vill du ha någon att prata med som går igenom samma sak så får du gärna kontakta mig. /Wiktor
Usch!!! Fy fan vad illa! Det känns som att jag har det i stort sett perfekt i jämförelse. Jag lider med dig, räcker det inte om en person hade tagit all cancer per år...
För mig är det inga problem (vad jag vet) just nu, får se vad som kan hända framigenom. Känner du för det så finns jag här Wiktor.
September 12, 2001
Coore wrote: Tackar tackar krabbar! :upp:
Jag resonerar som jag gör i alla lägen. "Det finns alltid någon sämre/svagare som har klarat av det här, så det är väl klart att även jag gör det".
Måste betona...du vet att du får en jävla smäll av mig ifall du ger upp för tidigt! 😉
June 17, 2001
Coore... trotts att jag nästan aldrig har tid att läsa genom forumet längre så betyder det inte att jag inte hör rykten längre.
Fan grabben, se till att kämpa dig genom detta nu.
Hörde att skidan skulle lappa till dig om du inte kämpar på. Hur hårt skidan än lappar till dig så kommer jag att lappa dig dubbelt så hårt.
Vad ska flickorna ta sig till om ett så sött ansikte försvinner?
Kämpa på... tänker på dig!!!
Puss på rakade rumpan (för en gångs skull, från en mjuk WiggeR)
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
January 8, 2005
Förjävligt det här med cancer,
Min mor har bröstcancer och opererades med lyckat resultat och käkar idag lite tabletter för att motverka det, men räknas som cancerfri.
Däremot fick jag ett tråkigt besked angående min far igåtr som har prostata cancer, han cancer har kommit tillbaka, hans PSA (rätt förkortning ?) värden har skutit i höjden igen efter sin förra operation, från 4 nånting till 58 på 3 månader och måste nu börja med cellgifter direkt.
Men jag säger som jag sa till min far, "du kastar för helvete inte in handuken än, du har minst 20 år kvar att leva tillsammans med oss här, och du ska fane mig se dina barnbarn växa upp.
samma gäller er, ni ska fan se mina inlägg så länge detta forumet har en fungerande server kvar, och hur jävla illa eller fel jag har så ska ni vara här att se dem.
1 Guest(s)