November 26, 2002
Har en Pentium 75 Mhz med 8 MB minne liggandes och tänkte jag kunde göra ngt nyttigt (roligt) med den. Jag lär väl få köpa på mig lite minne till vad jag än ska göra.
Jag har funderat på att göra en MP3-spelare av den, nej ingen bärbar sådan, men jag lär behöva minst Win 98 för att få till en hyfsad mediaspelare och den har knappast vettigt ljud. Men det står MULTIMEDIA på framsidan med stora bokstäver....... 🙂
Ett tag funderade jag på att trycka in mitt NF7-s och 1700+ bara för att chassit är lite "retro-kultigt" men jag har lagt ner den iden.
Jag har Windows 1 på floppys - lite skoj att testa, men vad kan man göra sen då???
Någon som har en bra idé?
October 7, 2002
Släng in Linux (Debian? Jag är iofs partisk!) så har du en webserver!
För övrigt är jag lite tveksam till att den datorn är tillräckligt kraftig för att klara MP3:or. Vet att en AMD 486 120 MHz ska räcka, nu är visserligen en Pentium mer effektiv men det var ju en ganska långsam du hade...
Kan nog funka hyfsat utan mer minne, men rekommenderar nog ytterligare någon sticka oavsett, åtminstone 16 MB är nog skönt att ha... (Har för övrigt 2 st 4 MB EDO liggande om du vill komplettera med lite mer minne...)
February 1, 2002
Frodo wrote: 10-20 FPS ?!?!?!?!
Det har jag på min 450MHz ( @451MHz ) med 192RAM, Riva TNT2 32mb....Bs, de tär inte sant, jag vill inte tro det, nej nej nej *stark nejkänsla i hela kroppen* Jag vill inte !!!
10-20 fps i hl på en 450, inte ens med tnt2 borde du väl ha så lite 🙂
1 Guest(s)