January 12, 2004
HELIX wrote: [quote=Jerry] Att folk gör sådant där tycker jag säger mer om situationen för uteliggare än för sådana som sitter i fängelse. En Svensson med medelinkomst föredrar nog inte fängelse, hur "lyxigt" det än är.
Vanliga svenssons vill nog inte sitta i fängelse för att man inte får gå ut när man vill.. Men jag tycker ändå att det är stört att fångar får datorer med internetuppkoppling i fängelser.. Då är det ju nästan ingen skillnad att sitta och häcka i mitt rum och att sitta i fängelsecellen..
Är det någon som har källa på att dom har datorer med internetuppkoppling?
January 21, 2003
obelix wrote: [quote=HELIX][quote=Jerry] Att folk gör sådant där tycker jag säger mer om situationen för uteliggare än för sådana som sitter i fängelse. En Svensson med medelinkomst föredrar nog inte fängelse, hur "lyxigt" det än är.
Vanliga svenssons vill nog inte sitta i fängelse för att man inte får gå ut när man vill.. Men jag tycker ändå att det är stört att fångar får datorer med internetuppkoppling i fängelser.. Då är det ju nästan ingen skillnad att sitta och häcka i mitt rum och att sitta i fängelsecellen..
Nope, de får inte ha internetuppkoppling (i cellen iaf).
June 20, 2002
HELIX wrote: [quote=Jerry] Att folk gör sådant där tycker jag säger mer om situationen för uteliggare än för sådana som sitter i fängelse. En Svensson med medelinkomst föredrar nog inte fängelse, hur "lyxigt" det än är.
haha... ni kan inte vara allvarliga...
Jag kan låsa in er i mitt rum i 3 år, med väckning och läggdags en bestämd tid varje dag och arbete till slavlön under dagarna...
Känns som att det är mycket trevligt att sitta i fängelse...
January 12, 2004
m00pid00 wrote: Det snackas ju rätt mycket om att fängelsena är överfulla. Alla tycker det är hemskt att två fångar får dela cell.
Herregud, dela cell efter att ha kanske mördat?! VA HEMSKT!
Fångarna i Sverige tas om hand alldeles för bra.
Tja, som sagt, vad vill vi ha ut från våra fängelser?
Har ni stält er den frågan?
Sen är det rätt kul att läsa vissa inlägg, det märks att en del saknar liverfarenhet...
March 20, 2003
obelix wrote: [quote=m00pid00]Det snackas ju rätt mycket om att fängelsena är överfulla. Alla tycker det är hemskt att två fångar får dela cell.
Herregud, dela cell efter att ha kanske mördat?! VA HEMSKT!
Fångarna i Sverige tas om hand alldeles för bra.
Tja, som sagt, vad vill vi ha ut från våra fängelser?
Har ni stält er den frågan?
Sen är det rätt kul att läsa vissa inlägg, det märks att en del saknar liverfarenhet...
Snittåldern är 12... vad förväntar du dig?
January 12, 2004
obelix wrote: Om han skulle vara psykisktsjuk, så ska han inte in i fängelse...
stämmer detta så ska han ha vård...
Psyksjuk nekades vård – gick till attack med planka
April 18, 2003
Jag håller med dej obelix, fångar ska ha vård så dom får en chans att återgå till ett normalt liv igen.
Varken dödsstraff eller hårdare straff minskar brotten, om så vore fallet så skulle tex. USA vara i princip fritt från brott, då dom har både hårdare straff, strafftid samt dödsstraff.
Nu har jag inga siffror på det hela men projekt som Kris mm verkar ju fungera hyffsat, kanske det skulle satsas mer på eftervården med, inte bara kasta ut dom när dom gjort sin tid.
August 20, 2001
obelix wrote: [quote=obelix]Om han skulle vara psykisktsjuk, så ska han inte in i fängelse...
stämmer detta så ska han ha vård...]
Stämmer detta skulle han fått vård för länge sedan... :arg:
btw... Lite dejavu-känsla över denna tråden
July 19, 2001
obelix wrote:
Det var någon pedofil som hade tankat ned massa sådana bilder när han satt i fängelse iallafall.. Men det kan ju ha varit på något psykhus också..
Det är också ett faktum att brottsligheten minskar i USA.. Men det har nog att göra med deras noll tolerans princip..
August 20, 2001
HELIX wrote: [quote=obelix] Är det någon som har källa på att dom har datorer med internetuppkoppling?
Det var någon pedofil som hade tankat ned massa sådana bilder när han satt i fängelse iallafall.. Men det kan ju ha varit på något psykhus också..
Det är också ett faktum att brottsligheten minskar i USA.. Men det har nog att göra med deras noll tolerans princip..
Efter Bush finns det inte så många brottslingar kvar 😉
January 12, 2004
DiDi wrote: [quote=HELIX][quote=obelix] Är det någon som har källa på att dom har datorer med internetuppkoppling?
Efter Bush finns det inte så många brottslingar kvar 😉
samt alla dom oskyldiga som avrättats för brott dom inte begått... :cy:
2 Guest(s)