Vill ni bli Imam?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vill ni bli Imam?
chrileva
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
sp_UserOfflineSmall Offline
736972
October 2, 2004 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote:
Förövrigt styr inte vänstern Sverige och har aldrig gjort det heller. De har endast ett mindre inflytande.

Är så trött på snacket om att inte vänstern styr Sverige. Okey sverige styrs inte av ett kommunistiskt parti utan av socialdemokraterna men med de höga skatter vi har och det förlegade välfärdssystemet m.m. så kan jag inte förstå hur nån kan säga att inte Sverige är styrt av vänstern (räknar då socialliberalism till vänsterblocket vilket de flesta också antagligen gör). Sen så kan du ha menat Vänster Partiet med vänstern men jag förstog det inte så iaf. Och det här snacket om att inte Vänster Partiet är kommunister förstår jag inte heller. Har ett parti en kommunistisk ledning och kommunistisk partiledare så är partiet också kommunistiskt pungt slut. De som trodde att Vänster Partiet bytte ideologi bara därför att de bytta namn från VPK är rätt pantade. Sen så såg jag en rätrt så kul dokumentär om Vänster Partiet på uppdrag granskning för nån vecka sen, värsta kommedin, hur kunde igentligen Sossarna bilda regering me dom där mupparna?

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
736977
October 2, 2004 - 11:56 pm
sp_Permalink sp_Print

chrileva wrote: [quote=Jerry] Förövrigt styr inte vänstern Sverige och har aldrig gjort det heller. De har endast ett mindre inflytande.

Är så trött på snacket om att inte vänstern styr Sverige. Okey sverige styrs inte av ett kommunistiskt parti utan av socialdemokraterna men med de höga skatter vi har och det förlegade välfärdssystemet m.m. så kan jag inte förstå hur nån kan säga att inte Sverige är styrt av vänstern (räknar då socialliberalism till vänsterblocket vilket de flesta också antagligen gör). Sen så kan du ha menat Vänster Partiet med vänstern men jag förstog det inte så iaf. Och det här snacket om att inte Vänster Partiet är kommunister förstår jag inte heller. Har ett parti en kommunistisk ledning och kommunistisk partiledare så är partiet också kommunistiskt pungt slut. De som trodde att Vänster Partiet bytte ideologi bara därför att de bytta namn från VPK är rätt pantade. Sen så såg jag en rätrt så kul dokumentär om Vänster Partiet på uppdrag granskning för nån vecka sen, värsta kommedin, hur kunde igentligen Sossarna bilda regering me dom där mupparna?

Är ganska säker på att han syftade på Vänsterpartiet. Förövrigt så är väl det här förslaget ett praktexempel på att Vp inte längre är något kommunistiskt parti. Visst jag kan hålla med om att det är lite tvetydigt när både partiledaren och ordföranden för ungdomsförbundet påstår att de är kommunister men om man läser partiprogrammet så syns det ganska tydligt att Vp inte längre är något utpräglat kommunistiskt parti.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
736981
October 3, 2004 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: Är ganska säker på att han syftade på Vänsterpartiet. Förövrigt så är väl det här förslaget ett praktexempel på att Vp inte längre är något kommunistiskt parti. Visst jag kan hålla med om att det är lite tvetydigt när både partiledaren och ordföranden för ungdomsförbundet påstår att de är kommunister men om man läser partiprogrammet så syns det ganska tydligt att Vp inte längre är något utpräglat kommunistiskt parti.

Vad i detta förslaget visar på något alls om huruvida vänsterpartiet är något alls? Det enda det här förslaget visar, är att vänsterpartiet inte vet vart de skall vända sig överhuvudtaget. Deras ideologi är för länge sedan skjuten i sank, och nu försöker de med värsta sortens röstfiskande. Detta är bland det fånigaste utspelen från vänsterpartiet jag har sett på länge. Klart i klass med deras klavertramp tillsammans med miljöpartiet nu precis. De två partierna är så fulla av dubbelmoral att de skulle kunna få det viktorianska england att verka vidsynt och accepterande.....;)

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
736982
October 3, 2004 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=sPaZz]Är ganska säker på att han syftade på Vänsterpartiet. Förövrigt så är väl det här förslaget ett praktexempel på att Vp inte längre är något kommunistiskt parti. Visst jag kan hålla med om att det är lite tvetydigt när både partiledaren och ordföranden för ungdomsförbundet påstår att de är kommunister men om man läser partiprogrammet så syns det ganska tydligt att Vp inte längre är något utpräglat kommunistiskt parti.

Vad i detta förslaget visar på något alls om huruvida vänsterpartiet är något alls? Det enda det här förslaget visar, är att vänsterpartiet inte vet vart de skall vända sig överhuvudtaget. Deras ideologi är för länge sedan skjuten i sank, och nu försöker de med värsta sortens röstfiskande. Detta är bland det fånigaste utspelen från vänsterpartiet jag har sett på länge. Klart i klass med deras klavertramp tillsammans med miljöpartiet nu precis. De två partierna är så fulla av dubbelmoral att de skulle kunna få det viktorianska england att verka vidsynt och accepterande.....;)

Ja det var väl delvis det jag menade, att vänsterpartiet inte är något kommunistiskt parti och som du säger inte riktigt vet vad de ska göra.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
736985
October 3, 2004 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: [quote=CoLiC]Vi ska inte slösa pengar på att gynna en religion, speciellt inte islam.

Precis! Håller med till 100%. När man väl fått upp farten, är det väl lika bra att lägga ner allt vad religion heter...

Amen !

(jag hoppas nu förstår det roliga med den kommentaren) wink

chrileva
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
736987
October 3, 2004 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jo jag kan hålla med om att Vänsterpartiet inte riktigt vet var de ska stå i många frågor. Men anledningen till det tror jag är de stora åsikts skillnaderna mellan de mer moderna inom partiet å de som drömmer tillbaka till gammla VPK med Ohly i spetsen. Jag tror att VP kommer att gå allt längre åt vänster då Ohly i.o.m. att han fick makten rensade ut de "modernare" medlemmarna ur VP:s högsta poster. De nyinsatta traditionella vänsterpartisterna har ännu inte blivigt riktigt "trygga" ännu då de är lite ovana att ha makt, men när de vant sig och ökat sitt inflytande så är jag nästintill övertygad om att VP kommer ta ett eller ett par steg åt vänster.

Tyckte att det var lite kul då miljöpartiet i.o.m. budget förhandlingarna kallade VP för "betång kommunister", själv skulle jag snarare likna Ohly och gänget med "pubertets kommunister". Alltså den slags kommunism som många unga (framförallt tjer) kommer in i då de kommer upp i tonåren, de vet inte vad de vill men tycker att kommunism är spännande, att Che va snygg, att Ebba grön rockar och dessutom så är ju kläderna så snygga. Denna kommunism brukar vanligen gå över i de övre tonåren medan ledningen inom vänsterpartiet dock verkar ha fastnat i dessa tankar. 🙂

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
736996
October 3, 2004 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

edit: NM

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
736999
October 3, 2004 - 12:58 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Vi ska inte slösa pengar på att gynna en religion, speciellt inte islam.

Håller med. Tror inte dem skulle uppskatta om vi byggde kyrkor och utbildade präster i deras hemländer.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
737000
October 3, 2004 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=CoLiC]Vi ska inte slösa pengar på att gynna en religion, speciellt inte islam.

Håller med. Tror inte dem skulle uppskatta om vi byggde kyrkor och utbildade präster i deras hemländer.

vad har det med saken att göra? är det muslimernas hemländer som bygger moskeér här i sverige eller?

om kristendomen hade procentuellt lika många anhängare i tex saudiarabien så hade dom fan haft utbildningar till präster etc... men omfg det har dom ju, även fast det är typ jävligt få procent av befolkningen som är kristna...

min smygrasse-mätare håller på o gå sönder efter den här tråden ffs... först så hängde jag med korspo o HELIX, det är typ smygrassen o minihitler, sen det här... ush jag känner mig spyfädig...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
737005
October 3, 2004 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

Vänsterpartiet vill stödja en religon där kvinnor och män inte behandlas lika? När jag läste deras partiprogram så var en av de ledande ideologierna i det partiet feminism. :-k

keffing wrote:

om kristendomen hade procentuellt lika många anhängare i tex saudiarabien så hade dom fan haft utbildningar till präster etc... men omfg det har dom ju, även fast det är typ jävligt få procent av befolkningen som är kristna...

Hur vet du det?

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
737006
October 3, 2004 - 1:25 am
sp_Permalink sp_Print

Själv tycker jag att då man kommer till ett nytt land så är det landets religion och lagar som gäller.

Därav skall alla som får nytt medborgarskap i vårat land också konvertera till våran religion. Lika mycket som vi ska konvertera till deras om vi flyttar till t.ex. Irak och Iran osv.

Detta är för mig självklart, på det viset försvinner massa fördomar och skit som finns idag.

Sardaukar
Member
Medlem
737008
October 3, 2004 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Sardaukar][quote=CoLiC]Vi ska inte slösa pengar på att gynna en religion, speciellt inte islam.

vad har det med saken att göra? är det muslimernas hemländer som bygger moskeér här i sverige eller?

min smygrasse-mätare håller på o gå sönder efter den här tråden ffs... först så hängde jag med korspo o HELIX, det är typ smygrassen o minihitler, sen det här... ush jag känner mig spyfädig...

Jag menar rent generellt i arabländerna. Just Saudiarabien kanske har lite större tolerans gentemot sina grannländer.
I dem länderna där översittarna som bestämmer över landet är muslimer, tvivlar jag starkt på att dem skulle tillåta motsvarande. Islam är det enda rätta tycker iaf de flesta av dem.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
737009
October 3, 2004 - 1:30 am
sp_Permalink sp_Print

Vänsterpertiet wrote: Ett viktigt mål är att detta ska bidra till att islam blir en självklar del av svensk kultur

WTF? Nej tack.

Sardaukar
Member
Medlem
737012
October 3, 2004 - 1:39 am
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: Själv tycker jag att då man kommer till ett nytt land så är det landets religion och lagar som gäller.

Därav skall alla som får nytt medborgarskap i vårat land också konvertera till våran religion. Lika mycket som vi ska konvertera till deras om vi flyttar till t.ex. Irak och Iran osv.

Detta är för mig självklart, på det viset försvinner massa fördomar och skit som finns idag.

Där håller jag nog inte med. Religion har ju inte med landet att göra. Du kan ju gå och bli muslim om du vill 😀 Ingen som tvingar dig att vara kristen etc.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
737019
October 3, 2004 - 2:10 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=BearznaiL]Själv tycker jag att då man kommer till ett nytt land så är det landets religion och lagar som gäller.

Där håller jag nog inte med. Religion har ju inte med landet att göra. Du kan ju gå och bli muslim om du vill 😀 Ingen som tvingar dig att vara kristen etc.

Tycker man borde fastställa en religion i ett land, och det borde man gjort för länge sedan. Det bästa vore att inte uppfinna religionen alls. Den skapar bara konflikter och har knappt fördelar alls. Kolla bara hur Israel och länderna närliggande ser ut.

Hoppas ni inte tar min åsikt till att vara allt för stark, jag vill inte skapa debatter i tråden.

Sardaukar
Member
Medlem
737026
October 3, 2004 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: [quote=Sardaukar][quote=BearznaiL]Själv tycker jag att då man kommer till ett nytt land så är det landets religion och lagar som gäller.

Tycker man borde fastställa en religion i ett land, och det borde man gjort för länge sedan. Det bästa vore att inte uppfinna religionen alls. Den skapar bara konflikter och har knappt fördelar alls. Kolla bara hur Israel och länderna närliggande ser ut.

Hoppas ni inte tar min åsikt till att vara allt för stark, jag vill inte skapa debatter i tråden.

De e lugnt, alla får vi ha våra egna åsikter och tro i detta land som tur är. Själv tror jag på evolutionen wink

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
737030
October 3, 2004 - 3:48 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: min smygrasse-mätare håller på o gå sönder efter den här tråden ffs... först så hängde jag med korspo o HELIX, det är typ smygrassen o minihitler, sen det här... ush jag känner mig spyfädig...

Jag vet en som inte får en flott plats som någon högt uppsatt minister när jag tar över 🙄

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
737031
October 3, 2004 - 3:48 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote:

öh va 😉 Vi älskar väl invandrare? Behöver jag säga det där om negresser och träskor igen lr?

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
737046
October 3, 2004 - 6:33 am
sp_Permalink sp_Print

Religion är det som skapar allt krig.

Sen Islam är det sista man ska stödja då det är den farligste religionen av dem alla.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
737091
October 3, 2004 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Vänsterpartiet vill stödja en religon där kvinnor och män inte behandlas lika? När jag läste deras partiprogram så var en av de ledande ideologierna i det partiet feminism. :-k

nu har du lite fel Dehman, i islam så ska det vara jämligt, jämligt som fan fast dock så är det så att tradition har varit som den var..

BearznaiL wrote: Själv tycker jag att då man kommer till ett nytt land så är det landets religion och lagar som gäller.

Iran är i sig ett dåliga land. Accepterar inga utländingar. Religon är okey men man ska inte förkasta andra och det ska inte du heller göra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 213
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL