October 22, 2002
Vi besitter också styrkan att inte använda dom; det är inte alla länder som skulle ha den...
att inte använda de? som tex i nagazaki och hiroshima?
för några dagar sedan läste jag i metro att isreal tänker till vilket pris som helst stoppa irans kärnprogram, även om detta gäller krig....
säg du mig vem som är farligast....
Det Där tar jag som att du tycker att västvärlden eller iaf Amerika är farligare.
kanske inte västvärlden, tror knappast att sverige vill något ont mot öst..
men Amrikanerna är kanske lite mer galna i övrigt....
Att en Indisk kvinna går med en punkt i pannan har inte längre att göra med kast, utan det är bara kosmetika för dom.
fel, indiska män/kvinnor som har en punkt på pannan betyder att de är gifta/förlovade
Men hur kan det komma sig att det inte finns några kvinnliga imamer?
källa/bevis tack...
och visst finns det kvinnliga imamer....
Jag säger inte att det är ett större kvinnoförtryck bland sekulariserade muslimer än bland motsvarande kristna, men klart och tydligt finns det en betydligt mindre förståelse för kvinnlig sexuell frigörelse och fri vilja än hos de andra världsreligionerna.
Och du vet mycket om saken hur då? Källor gärna...
När det kommer till rasism, så kan man fråga sig varför just detta ordet skall användas så fort man kritiserar Islam?
jag tror knappast jag syftade på folk som kritiserade islam, det handlade snarare om etniska saker....
att säga att islam inte ska få existera i sverige är lika rasistiskt/nazistiskt som att säga att judar inte får existera...
March 11, 2003
CasO wrote:
jag tror knappast jag syftade på folk som kritiserade islam, det handlade snarare om etniska saker....att säga att islam inte ska få existera i sverige är lika rasistiskt/nazistiskt som att säga att judar inte får existera...
Det där är ju din tolkning. Islam är en religion, judar är ett folk. Lär dig skilja på begreppen innan du använder dem.
För den delen är du alldeles för snabb att dra oss alla över en kam. Vissa av oss har bara sagt att det är idiotiskt att vänsterpartiet propsar på att ha en speciell utbildning av muslimska böneledare. Men som vanligt så övertolkas all kritik av islam och fenomenet invandrare till att vara rasism. Du gjorde det precis igen.
October 22, 2002
denstore wrote:
Det där är ju din tolkning. Islam är en religion, judar är ett folk. Lär dig skilja på begreppen innan du använder dem.
För den delen är du alldeles för snabb att dra oss alla över en kam. Vissa av oss har bara sagt att det är idiotiskt att vänsterpartiet propsar på att ha en speciell utbildning av muslimska böneledare. Men som vanligt så övertolkas all kritik av islam och fenomenet invandrare till att vara rasism. Du gjorde det precis igen.
Så du menar att man kan vara jude utan att egentligen tro på judendomen eller dess innebörd? källa på den tack...
Nej jag drar inte alla över en kam, ifall jag gjort så ber jag om ursäkt för det....
allt du skriver är fel. Ange källa tack
du får gärna specifiera dig lite gran vad det är du vill ha källa på...
October 27, 2001
CasO wrote:
allt du skriver är fel. Ange källa tack
du får gärna specifiera dig lite gran vad det är du vill ha källa på...
Till allt det du skriver och påstår dig veta...
Skälet till detta är p.g.a. att du tydligen tror dig besitta någon överroll här inne som inte behöver hänvisa till källor och bevis.
Här är ett snabbt exempel
X:Men hur kan det komma sig att det inte finns några kvinnliga imamer?
Cas0:källa/bevis tack...
och visst finns det kvinnliga imamer....
(Om du nu kräver att person X ska langa fram bevis för att bevisa att det inte finns kvinnliga imamer bör du väl rimligtvis föregå med gott exempel och visa att du har stöd för det du påstår.
July 14, 2003
CasO wrote:
Vi besitter också styrkan att inte använda dom; det är inte alla länder som skulle ha den...
Det existerade ingen terrorbalans vid den tidpunkten...
Det värsta med vissa länder(folk) är att de skiter fullständigt i om de dör, så en terrorbalans går ej att upprätthålla, dvs de får till vilket pris som helst ej erhålla kärnvapen!!
March 15, 2002
desdecado wrote: [quote=chrileva]Jo tror nog också att desdecado menade Buddism. Inom hinduismen finns det ju grenar som offrar till dödsguddinnan Kali osv. Medan buddismens tro på reinkarnation gör så att men inom den religionen menar att allt levande är heligt.
Om ändå alla vore buddister, då skulle det inte finnas några krig och bråk här i världen. 😛
Mja, jag menade faktiskt Hinduism, men visst verkar det som om buddismen inte är så missionerande heller (förutom "munkarna" som delar ut blommor till folk på flygplatserna) =)
Att en Indisk kvinna går med en punkt i pannan har inte längre att göra med kast, utan det är bara kosmetika för dom.
Officiellt så finns inte kastsystemet längre men ändå praktiseras det fortfarande på många områden. Det baserar jag på information som jag har fått från en person som var i indien några månader förra året så det är ju mycket möjligt att det inte är så överallt.
Edit: Ang kvinnliga Imamer så hittade jag e ganska intressant artikel, http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,396251,00.html.
October 22, 2002
PaiN wrote:
(Om du nu kräver att person X ska langa fram bevis för att bevisa att det inte finns kvinnliga imamer bör du väl rimligtvis föregå med gott exempel och visa att du har stöd för det du påstår.
ingen förutom dig har frågat efter källa och jag blir mer än glad att visa den....
men sPaZz har redan gett dig ett bra exempel...
riktigt fin artikel som säger det jag vill säga...
June 18, 2001
desdecado wrote: [quote=CasO]
Det värsta med vissa länder(folk) är att de skiter fullständigt i om de dör, så en terrorbalans går ej att upprätthålla, dvs de får till vilket pris som helst ej erhålla kärnvapen!!
Ah, nu förstår jag. Man får använda kärnvapen för att skapa terrorbalans, men eftersom det inte finns någon sådan balans får man inte låta andra äga dem.
Finns bara en liten nackdel. Det finns ingen anledning för några västländer att hålla på sina kärnvapen om de inte fungerar som hot. Men de kanske är menade att användas, och inte alls har någonting med terrorbalans att göra.
Eller så kanske alla vill vara maktfullkomliga och det är därför man vill vara ensam om rätten på sina vapen. Vem vet. Det krävs visa män för att förstå politik. Ingenting vi bör hålla på med.
March 10, 2002
sPaZz wrote: [quote=desdecado][quote=chrileva]Jo tror nog också att desdecado menade Buddism. Inom hinduismen finns det ju grenar som offrar till dödsguddinnan Kali osv. Medan buddismens tro på reinkarnation gör så att men inom den religionen menar att allt levande är heligt.
Om ändå alla vore buddister, då skulle det inte finnas några krig och bråk här i världen. 😛
Mja, jag menade faktiskt Hinduism, men visst verkar det som om buddismen inte är så missionerande heller (förutom "munkarna" som delar ut blommor till folk på flygplatserna) =)
Officiellt så finns inte kastsystemet längre men ändå praktiseras det fortfarande på många områden. Det baserar jag på information som jag har fått från en person som var i indien några månader förra året så det är ju mycket möjligt att det inte är så överallt.
Edit: Ang kvinnliga Imamer så hittade jag e ganska intressant artikel, http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,396251,00.html.
Jag tar dock inget jag läser på aftonbladet på allvar. 8)
May 17, 2002
CasO wrote: [quote=PaiN] (Om du nu kräver att person X ska langa fram bevis för att bevisa att det inte finns kvinnliga imamer bör du väl rimligtvis föregå med gott exempel och visa att du har stöd för det du påstår.
ingen förutom dig har frågat efter källa och jag blir mer än glad att visa den....
men sPaZz har redan gett dig ett bra exempel...
riktigt fin artikel som säger det jag vill säga...
Desto fler källor du visar desto fler personer kommer ta dig på allvar. Alla som läser det du skriver svarar inte utan många håller inne på kanpptryckningarna, men många tänker nog precis som PaiN. Ange källor och allt blir genast mycket bättre.
March 15, 2002
Dehman wrote: [quote=sPaZz][quote=desdecado][quote=chrileva]Jo tror nog också att desdecado menade Buddism. Inom hinduismen finns det ju grenar som offrar till dödsguddinnan Kali osv. Medan buddismens tro på reinkarnation gör så att men inom den religionen menar att allt levande är heligt.
Jag tar dock inget jag läser på aftonbladet på allvar. 8)
Det sa jag inte heller, jag tyckte bara det var intressant att läsa vad det finns för synpunkter och åsikter om kvinnliga Imamer och dessutom få läsa vad en kvinna som läser till Imam har att säga. Man bör självklart ta allting man läser på internet med en nypa salt. Det bästa är väl att läsa så mycket det bara går och sedan bilda sig en egen uppfattning.
March 15, 2002
Vitamin-C wrote: en kvinlog imam har väll adlrig funnits? inte heller kalif eller ayatolla. mulal har det typ funits en.
Det trodde inte jag heller men det visade sig att jag hade fel, http://www.kyrkanstidning.com/...../suad.html.
August 16, 2002
Sardaukar wrote: [quote=keffing][quote=Sardaukar][quote=CoLiC]Vi ska inte slösa pengar på att gynna en religion, speciellt inte islam.
Håller med. Tror inte dem skulle uppskatta om vi byggde kyrkor och utbildade präster i deras hemländer.
vad har det med saken att göra? är det muslimernas hemländer som bygger moskeér här i sverige eller?
om kristendomen hade procentuellt lika många anhängare i tex saudiarabien så hade dom fan haft utbildningar till präster etc... men omfg det har dom ju, även fast det är typ jävligt få procent av befolkningen som är kristna...
min smygrasse-mätare håller på o gå sönder efter den här tråden ffs... först så hängde jag med korspo o HELIX, det är typ smygrassen o minihitler, sen det här... ush jag känner mig spyfädig...
Jag menar rent generellt i arabländerna. Just Saudiarabien kanske har lite större tolerans gentemot sina grannländer.
I dem länderna där översittarna som bestämmer över landet är muslimer, tvivlar jag starkt på att dem skulle tillåta motsvarande. Islam är det enda rätta tycker iaf de flesta av dem.
sant... men du tycker att för att det finns översittarländer som inte tillåter några andra religioner så borde vi göra likadant? aja...
edit: damn, den här tråden börjar spåra ut....
person 1: A
person 2: inte A, utan B
person 1: nej C
person 2: helt fel, D
person 3: bara kommiunister gillar D
person 4: din mamma är kommunist
person 5: jag giller lenin
jag: wtf snackade inte vi om A och inte lenins mamma???
October 22, 2002
Desto fler källor du visar desto fler personer kommer ta dig på allvar. Alla som läser det du skriver svarar inte utan många håller inne på kanpptryckningarna, men många tänker nog precis som PaiN. Ange källor och allt blir genast mycket bättre.
http://www.crescentlife.com/th.....s_imam.htm
allmänt om kvinnorrättigheter inom islam:
http://www.islam101.com/women/.....omlib.html
http://www.al-islam.org/WomanRights/
något ännu mer att tugga i (muslimska feminister):
http://www.geocities.com/islam.....index.html
July 14, 2003
Jerry wrote: [quote=desdecado][quote=CasO]
Ah, nu förstår jag. Man får använda kärnvapen för att skapa terrorbalans, men eftersom det inte finns någon sådan balans får man inte låta andra äga dem.
Finns bara en liten nackdel. Det finns ingen anledning för några västländer att hålla på sina kärnvapen om de inte fungerar som hot. Men de kanske är menade att användas, och inte alls har någonting med terrorbalans att göra.
Eller så kanske alla vill vara maktfullkomliga och det är därför man vill vara ensam om rätten på sina vapen. Vem vet. Det krävs visa män för att förstå politik. Ingenting vi bör hålla på med.
Men vilken skola har du skolkat ifrån?
Terrorbalans kan endast uppnås om båda sidor fruktar att använda dom. Om det kommer en 3:e part som inte skyr några medel för att använda kärnvapen så fungerar ej terrorbalansen längre. Vi VET att den fungerar på det "civillicerade väst" men tyvär har både Indien och Pakistan och till viss del Nordkorea börjat visa framfötterna i form av demonstrationsskutningar i terror syfte (avskräckande). Tror du att Irak skulle använda kärnvapen mot de otrogna trots att de vet att "vi" har kärnvapen? Ja. Pittbulls är ofarliga om de hålls i bur.
3 Guest(s)