December 3, 2004
Delph1 wrote: [quote=aa32]Själv har jag väldigt svårt att förstå poängen med denna typ av djurhållning. Vi lever på 2000 talet, är det inte dags att skippa alla former av djurhållning hemma ?
En gång i tiden levde folk bland sina kossor och höns också, ingen skulle få för sig det idag, men att ha en äcklig hund eller katt hemma det är helt normalt, även i lägenheter ??? Fattar inte.
Det handlar om sällskap, någon att ta hand om och någon som alltid är glad och varm när du kommer hem efter en tung dag. Någon att ta hand om. INte så satans svårt att förstå ...
//Andreas
Inte för att tala om stödet, det är otroligt skönt att te.x ha en vovve som alltid är glad och lekfull, man blir mer positiv själv, även nyttigare, mer motion eftersom vovven måste ut, träffar folk med andra vovvar.
Jag och flickvännen var istort sett säckpotatisar innan vi skaffade Jack, arbetslösa, slöade mest på dagarna, numera jobbar jag heltid, besöker både mina och hennes föräldrar eftersom de också gillar Jack.
Jag ser helt enkelt bara fördelar med att skaffa vovve så länge man har energi och tid att ge!
För det andra ser jag Jack som en bästa vän..
Skönt att komma hem från jobbet och mötas av en liten krabat som står och viftar med svansen och med ett ben i munnen 🙂
February 10, 2004
Min polare har en sån där amstaff elr vare heter 😛
Den är jätte snäll.. har inte märkt några tendenser på att den vill äta barn som vissa närliggande hundraser 😛 Tkr defenetift att du ska skaffa dig en luddig vänn 🙂 dock vill jag observera dig om att det är en jävla massa jobb och pengar.. är det verkligen smart att skaffa en innan du börjat jobba?
Inget elakt menat, men jag gillar inte folk som skaffar djur och sen inte klarar av att ta hand om dem. 🙂 man e ju lite av en djurvänn 😀
/Adde
Edit: Haha Amstaff, (NH killen), Lustigt.. min polares hund heter också Jack 🙂
1 Guest(s)