June 3, 2001
... min mamma gick bort i cancer den 2:a april 2007. :hrm:
Endast 54 år gammal.
Så jag skulle bli glad om någon ville ägna mig en tanke på freda då det är begravning.
Det skulle kännas bra.
Närmast efter det så följer en boupptäckning med allt va det innebär.
Kommer bli en massa jobb nu när jag tvingas flytta.
Nu vet ni varför jag inte har vart så aktiv här.
Beklagar, det är tungt när någon går bort så ung..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 21, 2005
May 9, 2001
Beklagar
Vet hur det känns. Min pappa gick bort i cancer för ganska exakt 6 år sedan, 56 år gammal.
Blev en del bestyr med bouptäckning mm, sälja huset mm. Men morsan har haft lite erfarenhet av detta via sitt jobb.
Morsan fick "ärva" alla saker mm. Brorsan och jag fick ändå lite pengar av henne när bouptäckningen var klar.
Min farfar gick bort för drygt ett och ett halvt år sedan. Eftersom pappa är död så tog jag och brorsan pappas "plats" som arvtagare.
Vår faster fick 50% av allt och brorsan och jag fick dela på resterande 50% (25% var).
Det blev en del pengar när vi sålt lägenheten mm plus en del saker som vi ville ha kvar som minne.
August 28, 2004
rsastin wrote: Beklagar
Vet hur det känns. Min pappa gick bort i cancer för ganska exakt 6 år sedan, 56 år gammal.
Blev en del bestyr med bouptäckning mm, sälja huset mm. Men morsan har haft lite erfarenhet av detta via sitt jobb.
Morsan fick "ärva" alla saker mm. Brorsan och jag fick ändå lite pengar av henne när bouptäckningen var klar.Min farfar gick bort för drygt ett och ett halvt år sedan. Eftersom pappa är död så tog jag och brorsan pappas "plats" som arvtagare.
Vår faster fick 50% av allt och brorsan och jag fick dela på resterande 50% (25% var).
Det blev en del pengar när vi sålt lägenheten mm plus en del saker som vi ville ha kvar som minne.
Är ju egentligen sjukt att frun får kosing, istället för barnen som är 100% släkt med sin far, när frun inte är relaterad alls till honom. Imo.
June 17, 2001
Varför skulle inte frun få något om mannen går bort? Ett par som har delat livet tillsammans. Delat räkningar och alla andra utgifter och inkomster. Då tycker du att ungarna ska ha allt?
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
January 12, 2004
Beklagar... 🙁
hoppas ni får en bra präst.
Prästen vi hade när farsan begravdes var en misslyckad stå upp komiker.
han höll sig i schack under själva begravningsceremonin, men efteråt på begravningskaffet fick han alla att tokskratta, och det mest komiska var att han inte verkade fatta varför alla skrattade...
1 Guest(s)