Ville bara säga att...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ville bara säga att...
Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
1135532
May 8, 2007 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Sorry 🙁

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1135535
May 8, 2007 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Beklagar verkligen cry 🙁

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
1135691
May 8, 2007 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=rsastin]Beklagar

Vet hur det känns. Min pappa gick bort i cancer för ganska exakt 6 år sedan, 56 år gammal.
Blev en del bestyr med bouptäckning mm, sälja huset mm. Men morsan har haft lite erfarenhet av detta via sitt jobb.
Morsan fick "ärva" alla saker mm. Brorsan och jag fick ändå lite pengar av henne när bouptäckningen var klar.

Min farfar gick bort för drygt ett och ett halvt år sedan. Eftersom pappa är död så tog jag och brorsan pappas "plats" som arvtagare.
Vår faster fick 50% av allt och brorsan och jag fick dela på resterande 50% (25% var).
Det blev en del pengar när vi sålt lägenheten mm plus en del saker som vi ville ha kvar som minne.

Är ju egentligen sjukt att frun får kosing, istället för barnen som är 100% släkt med sin far, när frun inte är relaterad alls till honom. Imo.

Förstår din poäng. Men se det så här:

Varken jag eller min bror äger huset, möblerna och alla andra prylar eftersom det är mina snälla föräldrar som köpt dem.
Det är ju mina föräldrar som har byggt upp ett hem. Därför tycker jag det är rätt att min mamma får behålla det hon har byggt upp.
När väl hon går bort så lär ju brorsan och jag få ärva allt som hon äger.
En lägenhet värd äver en miljon. En sommarstuga med en enorm skogstomt värd några miljoner där med osv.
Men iom. att pappa gick bort rätt plötsligt så värdesätter man de personer som fortfarande lever betydligt mer.
I min släkt så har vi så att säga bestämmt att vi inte ska bråka om småsaker.
En före detta arbetskamrats släkt splittrades helt och hållet pga. av vissa gnällspikar som inte riktigt fick vad de ville ha.
Det finns exempel på där barnen har i princip slängt ut sin kvarvarande förälder på gatan och sålt dennes hus, möbler mm bara för att dela upp arvet.
Det tycker JAG är för jävligt.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1135694
May 8, 2007 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

rsastin wrote: [quote=Lodisen][quote=rsastin]Beklagar

Vet hur det känns. Min pappa gick bort i cancer för ganska exakt 6 år sedan, 56 år gammal.
Blev en del bestyr med bouptäckning mm, sälja huset mm. Men morsan har haft lite erfarenhet av detta via sitt jobb.
Morsan fick "ärva" alla saker mm. Brorsan och jag fick ändå lite pengar av henne när bouptäckningen var klar.

Min farfar gick bort för drygt ett och ett halvt år sedan. Eftersom pappa är död så tog jag och brorsan pappas "plats" som arvtagare.
Vår faster fick 50% av allt och brorsan och jag fick dela på resterande 50% (25% var).
Det blev en del pengar när vi sålt lägenheten mm plus en del saker som vi ville ha kvar som minne.

Är ju egentligen sjukt att frun får kosing, istället för barnen som är 100% släkt med sin far, när frun inte är relaterad alls till honom. Imo.

Förstår din poäng. Men se det så här:

Varken jag eller min bror äger huset, möblerna och alla andra prylar eftersom det är mina snälla föräldrar som köpt dem.
Det är ju mina föräldrar som har byggt upp ett hem. Därför tycker jag det är rätt att min mamma får behålla det hon har byggt upp.
När väl hon går bort så lär ju brorsan och jag få ärva allt som hon äger.
En lägenhet värd äver en miljon. En sommarstuga med en enorm skogstomt värd några miljoner där med osv.
Men iom. att pappa gick bort rätt plötsligt så värdesätter man de personer som fortfarande lever betydligt mer.
I min släkt så har vi så att säga bestämmt att vi inte ska bråka om småsaker.
En före detta arbetskamrats släkt splittrades helt och hållet pga. av vissa gnällspikar som inte riktigt fick vad de ville ha.
Det finns exempel på där barnen har i princip slängt ut sin kvarvarande förälder på gatan och sålt dennes hus, möbler mm bara för att dela upp arvet.
Det tycker JAG är för jävligt.

Jojo, men om denna frun inte är barnens moder tar hon fortfarande en del av kakan bara för att hon var gift med gubben. I detta fallet är det fel.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1135704
May 8, 2007 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det där med arvstvister e ingen rolig historia.
Min släkt kommer inte alls överrens pga en tomt som skulle överlåtas på morfars syster. Det skulle egentligen varit fixat för massvis med år sedan, men de lät saken bero. Så började hennes dotter och hennes man bråka om saken för några år sedan (De började bråka om att den skulle vara större än egentligen sagt osv). Morfar dog i samma veva och det var ett jäkla liv om den här tomten.

Det är jäkligt tråkigt att släkten ska splittras pga sådana löjliga saker.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1142620
June 13, 2007 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Beklagar verkligen Gueno!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 374
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL