January 9, 2004
Hej Johan.
Gustav heter jag och jag är numera ansvarig för Storage här på NH. Jag skriver först och främst om SSD, men jag pysslar även lite med hårddiskar och teknik som hör till. Jag hänger här nästan varje dag så jag kan säkert svara på eventuella frågor inom det området 🙂
Välkommen tillbaka.
July 27, 2002
-Tjalve-;1285631 wrote: Hej Johan.
Gustav heter jag och jag är numera ansvarig för Storage här på NH. Jag skriver först och främst om SSD, men jag pysslar även lite med hårddiskar och teknik som hör till. Jag hänger här nästan varje dag så jag kan säkert svara på eventuella frågor inom det området 🙂Välkommen tillbaka.
Hej!
Jag arbetar själv som systemadministratör, utbildad Oracle DBA men jobbar senaste åren med Linux; säkerhet, deployment, automatisering.
Jobbar mer eller mindre bara med opensource just nu, nosql databaser som mongodb och cassandra.
Så jag kanske kan svara på frågor inom det, fast jag tror det mest är andra mjukvarufrågor på detta forum just nu. 🙂
July 27, 2002
-Tjalve-;1285644 wrote: Spännande. Jobbar du med deployment och automatisering i Linux, eller på alla plattformar? Sysslar även lite medsånt på mitt "vardags jobb" så att säga 🙂
Bara Linux. Distribution av operativsystem och övrig programvara som behövs för att få ett fungerande operativ med allt därtill. Automatiserat härdning utifrån CIS i python exempelvis.
Senaste tiden har det även inkluderat egen kod (inte min, men utvecklarnas.. :)) så man kan få upp ett system extremt fort. Väldigt inspirerade av facebook, google etc. Vi går egentligen i deras spår.
Tidigare har vi använt en traditionell spacewalk medan vi nu går mot foreman, puppet, pulp. Någon som var på puppet konf i SF i sommras? 😉
Extremt spännande teknik!
January 9, 2004
Callister;1285651 wrote: Bara Linux. Distribution av operativsystem och övrig programvara som behövs för att få ett fungerande operativ med allt därtill. Automatiserat härdning utifrån CIS i python exempelvis.
Senaste tiden har det även inkluderat egen kod (inte min, men utvecklarnas.. :)) så man kan få upp ett system extremt fort. Väldigt inspirerade av facebook, google etc. Vi går egentligen i deras spår.Tidigare har vi använt en traditionell spacewalk medan vi nu går mot foreman, puppet, pulp. Någon som var på puppet konf i SF i sommras? 😉
Extremt spännande teknik!
Spännande! Jag sysslar utelsutande med Windows. Lite WAIK/MDT 🙂
Men en lite fundering då. Sysslar du nått med deployment på OSX? Det ser nämligen ut att vara ett riktigt gissel... Jag menar att det har ju mer likheter med linux än med Windows.
March 10, 2003
Nja, snarare att många av oss blivit äldre och inte är lika teknikbenägna (iaf i den exprimenterande andan). Sedan har ju medier ändrats mycket. Svårt att dra vettigt folk in i forum idag. De flesta hänger som sagt på FB eller så. Lite som hur MSN eller liknande system sakta dör ut.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 14, 2005
Kul att du tittade hit Callister.
Förstog inte mycket av det avancerade fikonspråket, arbetar du med scripts och programmering?
Jag återvände för några år sedan för att vädra hårdvaruprojekt, läsa nyheter eller hjälpa till ibland.
Mecka är ju kul för tusan, fast det är svårare att hitta utmaningar med tiden!
May 1, 2005
Killen vars pungsvett luktar chilinötter. Callister, levererat mentala bilder sen 2002. How can we forget? 😉
Jag skulle vilja sammanfatta den avtagande aktiviteten pga:
* Facebook, MSN, ökat mobilanvändande.
* Datorer fungerar så otroligt stabilt idag att det inte finns lika stort behov att söka hjälp här.
2 Guest(s)