July 27, 2002
-Tjalve-;1285657 wrote: Spännande! Jag sysslar utelsutande med Windows. Lite WAIK/MDT 🙂
Men en lite fundering då. Sysslar du nått med deployment på OSX? Det ser nämligen ut att vara ett riktigt gissel... Jag menar att det har ju mer likheter med linux än med Windows.
🙂
Nee, inte så vanligt med OSX i servermiljöer.
Tidsdjuret;1285676 wrote: Kul att du tittade hit Callister.
Förstog inte mycket av det avancerade fikonspråket, arbetar du med scripts och programmering?
Jag återvände för några år sedan för att vädra hårdvaruprojekt, läsa nyheter eller hjälpa till ibland.
Mecka är ju kul för tusan, fast det är svårare att hitta utmaningar med tiden!
Inte direkt egentligen, men en bra systemadministratör måste ju idag kunna en del sådant, inte på en utvecklares nivå direkt.
Men shell-script, python, ruby/perl osv, kan behövas vid automatisering etc.
Ingen C++ direkt. 🙂
dreamweaver;1285697 wrote: Killen vars pungsvett luktar chilinötter. Callister, levererat mentala bilder sen 2002. How can we forget? 😉
Jag skulle vilja sammanfatta den avtagande aktiviteten pga:
* Facebook, MSN, ökat mobilanvändande.
* Datorer fungerar så otroligt stabilt idag att det inte finns lika stort behov att söka hjälp här.
Ja herregud, man var ju inte direkt mogen förr i tiden. Kollade igenom mina inlägg/trådar lite. Det var mer eller mindre bara skit. 🙂
Jag har för mig bra att forumet var på väg ner när jag lämnade för ett par år sedan. Det är sådant som händer.
Hej där, lite stammisar kvar här nu, själv är jag ganska sällan in här numera. Antar att det beror på att jag är så gammal och gaggig och att jag glömt inlogget eller nått. 🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 20, 2002
Kikar också in mellan varven, men har inte heller direkt skrivit något på 4-5 år. Jag saknar helt klart tiden när man hade en mängd levande forum man hängde på, alla olika. Man kanske skulle göra ett ryck och emigrera från fejjan?
Edit: Gillar att man fortfarande har över 1 inlägg om dagen om man går in och kikar. Säger en del om hur mycket man skrev på den tiden. 🙂
June 13, 2012
Trynboken är för kass. Här är iaf merparten av inläggen intressanta. På förstnämnda? Inte många procent man gör annat än gäspar åt. Har folk ingen självcensur? "Yuhuu nu är jag på mallorca och fotar mig själv framför viking bar", eller "jaha även idag funkar dammsugaren men fan vad mitt liv är enahanda men jag får det att låta som tilde de paulas hemma hos-reportage."
March 10, 2002
Smirnoff;1286336 wrote: Även jag hängde här en gång i tiden.. och känner igen de flesta gamlingar här...
Som de flesta tidigare skrev har man fått andra intressen och att datorvärlden har ändrats.Någon som kommer ihåg den hemliga "klubben" NHU 🙂 ?
March 17, 2002
Än är vid några gamlingar här!
För egen del så tar jobbet upp tiden men visst börjar man krypa tillbaka till hårdvaran.
Jag undrar dock vad som hände med övriga gamlingar?
Tänker på stjärnor som skiroy, wigger, Peter@20ghz, noddan och ja... Det gamla gemet helt enkelt.
Smirnoff och co ovan behöver ingen presentation dock.
Förövrigt är jag fortfarande butter på att min gamla avatar försvunnit.
Var ju julavataren anno 2004 något.
Team NH klanloggan som vid hade i DF, tillsammans med tomteluvan.
Edit:
Vilka minns perioden då Noddan tillsatte mig som moderator under semestertiderna.
Och dessutom glömde att säga det till mig, lol!
Oldschool member since 2002.
3 Guest(s)