November 22, 2001
Rött så finns penfolds koonunga hill, det gillar jag skarpt.
Eftersom du skriver fjortis-vin antar jag att det ska vara billigt dock?
Liebefraumilch funkar, det e väldigt billigt.
Se dock till att undvika en-liters tetra-pack som är billiga (vet inte ens om det finns schyssta viner i det formatet).
De smakar verkligen förjävligt.
Finns ett annat ganska gott billigt vit vin...kommer bara inte ihåg vad det heter.
Flaskan är i frostat glas med ett fönster på en sidan och på andra sidan e det något som ser ut som en kyrkoglasmålning (man ser alltså den genom fönstret och vinet).
February 24, 2003
September 27, 2004
Om du vill ha lite sötare vin så prova en tysk riesling (funkar bra på sommaren blandat med lite campari)
Annars är australiensiska chardonnay-viner bra, kanske för torra för din smak dock.
Om du vill ha ett gott rött vin så prova en carmenere från Sydamerika, förslagsvis en Chilensk.
February 6, 2004
Som Baggins säger. Vill du ha ett ganska sött vin som altid funkar så kör på en riesling druvan. Det är vad som brukar kallas en "feg-druva". Den smakar garanterat aldrig illa, alla kommer att kunna dricka det. Men den blir heller aldrig det där lilla extra i smaken.
February 12, 2002
dree wrote: finns inga goda söta viner...
testa casillero del diablo mumsfilibaba riktigt gått rött vin 🙂
http://www.systembolaget.se/So.....38;Butik=0ska man ha vitt så funkar väl robertson
http://www.systembolaget.se/So.....38;Butik=0
Vet inte varför de blev ditt råd som fick avgöra, kanske för att de var ett lagom billigt vitt vin i 3 literslåda. Eller så var det för att du har jan cogo som avatar å då kan man inte ha hur fel som helst... 😀
Blev iaf robertson, har provsmakat nu å de var nästan helt i min smak så kommer nog funka. 🙂
Tack alla ni andra som rekomenderat, ska väl ta å testa ett par andra av dem också för är inte så erfaren på den här fronten å att exprimentera å leta lite kan ju aldrig skada så man inte låser sig med nått medelmåttigt för man inte vågar testa nått annat.. 🙂
Det godaste vin jag någonsin smakat var dock i grekland, de var ett rött å fruktigt vin som dessutom serverades ur en lyxig 1,5 liters cola flaska.. 😀
1 Guest(s)