February 16, 2005
Satt å läste i villkoren till sibas trygghetsförsäkring och hittade detta:
[Image Can Not Be Found]
".. skada som har samband med atomkränreaktion .."
är jag konstig när jag säger att om det blir ett haveri i ett kärnkraftverk där jag bor så är inte det första jag gör å testa min dator för att kolla efter skador.. samma om det smäller en atombomb.. vem i hel**** bryr sig om sånna saker då?
gäller inte heller vid revolution etc. så ska ni reklamera era fösäkrade prylar så gör det inte i samband med en stadskupp...
... skriver dom sånna här saker under personalfesten eller? 😮
sen vad är det för "trygghetsförsäkring" om den inte gäller under atomkrig och stadskupper? det är väl då man behöver lite extra trygghet i sin vardag
/Johan
October 28, 2002
Att inte skriva dit sådant för dom kan få förödande effekter för företaget.
Tänk att du har en atomkärnreaktion i malmö området och mer eller mindre alla elektroniska prylar går åt helvete. En går till siba... ryktet sprider sig, alla gör det.
Och dom blir skyldiga att betala...
February 16, 2005
jarlen wrote: Det är ett standardvillkor på nästan alla försäkringar.
Så är även Force majeure ("Högre Krafter", "Act of God") typ saker som man inte kan råda över, typ jordbävning, översvämmning och liknande.
grejjen var att det inte stod under "Force Majeure" utan bara lite mitt upp i texten, att försäkringsbolagen skyddat sig mot krig, naturkatastrofer etc har jag sett men aldrig atomkärnreaktion..
2 Guest(s)