February 12, 2002
Kanske kan få nå tips från den här tråden.. 🙂 https://www.nordichardware.se/.....in+rekomen
March 11, 2003
Jag slår ett slag för en bra Rieslinger. Funkar till allt. Inte sött, och inte surt. Lite lätt dieselkaraktär. Inget franskt fjolleri. Kan drickas till det mesta.
Annars så funkar faktiskt rött till räkor också. Vitt brukar ha en förmåga att ge halsbränna, och då blir det inte mycket hånglat. Så gardera med:
1 Riesling. Till lite vad som helst. Serveras gärna strax under rumstempererat, så den skall inte vara kylskåpskall.
1 Rioja. Ett mustigt rödvin gillar de flesta flickor. De har sugit i sig vin under alla de åren vi har hällt i oss bärs, så de gillar oftast inte tunt billigt rödtjut. Servera gärna fesljummen. Det lyfter fram doften.
1 Alsace att snobba med till desserten. Ta gärna en söt. Tjejer gillar det till efterätter. Kylskåpskall, så blir det rätt söt, llite likörig karaktär.
June 20, 2002
denstore wrote:
1 Rioja. Ett mustigt rödvin gillar de flesta flickor. De har sugit i sig vin under alla de åren vi har hällt i oss bärs, så de gillar oftast inte tunt billigt rödtjut. Servera gärna fesljummen. Det lyfter fram doften.
Bland de jag känner är det i princip motsatsen.
Inga kvinnor som dricker rödvin.
Men det är ju aldrig fel att gardera sig.
Annars är ju öl vad som rekommenderas till bl.a. räkor, så jag slår ett slag för att du köper hem ett par flaskor gott öl också.
March 11, 2003
boogey wrote: [quote=denstore] 1 Rioja. Ett mustigt rödvin gillar de flesta flickor. De har sugit i sig vin under alla de åren vi har hällt i oss bärs, så de gillar oftast inte tunt billigt rödtjut. Servera gärna fesljummen. Det lyfter fram doften.
Annars är ju öl vad som rekommenderas till bl.a. räkor, så jag slår ett slag för att du köper hem ett par flaskor gott öl också.
Jo, det finns ju inget som är så romantiskt som en riktigt rejäl ölandedräkt......
June 20, 2002
denstore wrote: [quote=boogey][quote=denstore] 1 Rioja. Ett mustigt rödvin gillar de flesta flickor. De har sugit i sig vin under alla de åren vi har hällt i oss bärs, så de gillar oftast inte tunt billigt rödtjut. Servera gärna fesljummen. Det lyfter fram doften.
Jo, det finns ju inget som är så romantiskt som en riktigt rejäl ölandedräkt......
Det finns inget romantiskt över andedräkter efter intagande av alkoholhaltiga drycker överhuvudtaget.
Kan garantera att du osar mumma efter en flaska vin också. 😉
Så jag slår ett slag för ett paket Stimorol pepparmint, om man planerar för någon form av intimare umgänge vad kvällen lider.
March 11, 2003
boogey wrote: [quote=denstore][quote=boogey][quote=denstore] 1 Rioja. Ett mustigt rödvin gillar de flesta flickor. De har sugit i sig vin under alla de åren vi har hällt i oss bärs, så de gillar oftast inte tunt billigt rödtjut. Servera gärna fesljummen. Det lyfter fram doften.
Det finns inget romantiskt över andedräkter efter intagande av alkoholhaltiga drycker överhuvudtaget.
Så jag slår ett slag för ett paket Stimorol pepparmint, om man planerar för någon form av intimare umgänge vad kvällen lider.
En vinandedräkt är en doft av blomma jämfört med öl. Inget snack om saken. Och på fullt allvar så hade det känts fantastiskt fånigt att sitta och proppa i sig tuggummin efter romantisk middag. Snacka om stämningssänkare.
Tjena bruden, ta ett Stimorol, för här skall det hånglas.....:D
June 20, 2002
denstore wrote: [quote=boogey][quote=denstore][quote=boogey][quote=denstore] 1 Rioja. Ett mustigt rödvin gillar de flesta flickor. De har sugit i sig vin under alla de åren vi har hällt i oss bärs, så de gillar oftast inte tunt billigt rödtjut. Servera gärna fesljummen. Det lyfter fram doften.
En vinandedräkt är en doft av blomma jämfört med öl. Inget snack om saken. Och på fullt allvar så hade det känts fantastiskt fånigt att sitta och proppa i sig tuggummin efter romantisk middag. Snacka om stämningssänkare.
Tjena bruden, ta ett Stimorol, för här skall det hånglas.....:D
Ahh, skulle ha suttit en smiley efter sista meningen också.
Jaja, du vinner. 🙂
Jag har aldrig varit någon stor romantiker.
Kan dricka pilsnern först så tar vinet ut andedräkten. 😉
2 Guest(s)