Vindkraft + Hus på landet|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vindkraft + Hus på landet
Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
sp_UserOfflineSmall Offline
940547
August 22, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: minus ett par hundra tusen minst, jag skulle inte vilja bo brevid ett sånt om jag inte fick billigare el direkt från det.

Sen att det är så dryga grannar, eller idioter till grannar sänker ganska rejält.

Minus ett par hundra tusen? laugh
Vi snackar villa på landsbygden på en liten ort här... Tror knappast värdet på huset sjunker med 25% bara för ett par vindkraftverk.

Värdet lär dock sjunka, fast jag vet inte med exakt hur mycket. Mäkleri är inte min grej 😉

Edvuld: vart i skara bor du?

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
940549
August 22, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Marum, åt GBGshållet, innan Ardala

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
940558
August 22, 2005 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Edvuld wrote: Marum, åt GBGshållet, innan Ardala

Okej, då vet jag ungefär...

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
940611
August 23, 2005 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=hypno toad]minus ett par hundra tusen minst, jag skulle inte vilja bo brevid ett sånt om jag inte fick billigare el direkt från det.

Sen att det är så dryga grannar, eller idioter till grannar sänker ganska rejält.

Minus ett par hundra tusen? laugh
Vi snackar villa på landsbygden på en liten ort här... Tror knappast värdet på huset sjunker med 25% bara för ett par vindkraftverk.

Värdet lär dock sjunka, fast jag vet inte med exakt hur mycket. Mäkleri är inte min grej 😉

Edvuld: vart i skara bor du?

Nja, det finns ju fler hus att köpa där=köparens marknad=Huset kan bli osäljbart

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
940675
August 23, 2005 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Klart värdet sjunker.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
940777
August 23, 2005 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Värdet sjunker vet dock inte hur mycket.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
940846
August 23, 2005 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Seriöst, skaffa en rejäl motherfucking vinkelslip, eller något slags verktyg som klarar detta, så går du o saboterar skiten tills dom ger upp!

Men gör de som en ninja, annars kanske du får LITE böter o.O

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
941021
August 23, 2005 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Kraftvärken ligger närmare E20 än ert hus. Det kommer höras typ som traffiken från vägen om ni överhuvudtaget hör den. Vet inte riktigt heller vad du menar med att det gynnar dom rika? Det är inte precis så dom går med vinst första dagen dom är i bruk.. Jag är inte så ekomiskt insatt i hur dyrt ett vindkraftvärk är att bygga men jag tvilvlar på att det kostar 0 kr.
Tar nog med andra ord ganska många år att tjäna in dom pengarna.

En lite mer korrekt karta på området:
[Image Can Not Be Found]

1: ägt av dina sk. foes.
2: ägt av simmatorp, inte med i din beskrivning
3: ägt av sk. foes

Tbh tror jag du stör dig mer på att trakorer och bilar/moppar åker förbi dig eller din dator istället för det svaga suset som dom möjligen kommer ge ifrån sig

Var inte säker på vart 3 skulle vara placerad men runt det området eller nedåt på kartan.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
941035
August 23, 2005 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Uttala dig inte när du inte är insatt.

Det fjärde vindkraftverket som de aldrig talat om för oss att de skulle bygga kommer ligga ca 400m från oss, och det är långt över det dubbla avståndet till E20.

Anledningen till att de ska bygga från början är för att de vill slippa skatta lika mycket då de investerar, och det gynnar dem som redan är rika, genom att de blir rikare på sikt.

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
941040
August 23, 2005 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet hur det ligger till, Som du kanske vet så har jag ganska bra kontakt på med dina sk. foes.

Så det fjärde kommer stå mitt på åkern framför erat hus?

"Anledningen till att de ska bygga från början är för att de vill slippa skatta lika mycket då de investerar, och det gynnar dem som redan är rika, genom att de blir rikare på sikt."

and is that a crime?

Förstår liksom inte vad det är att babbla om, menar du att suset från kraftvärket kommer överrösta din tv/dator/stereo/fåglar/syrsor/bilar/trakorer och gud vet allt? Nej det tror inte jag faktiskt. Testa att bo inne i stan så får du höra på db nivå. om det nu hörs så fruktansvärt så är det väll bara adaptera sig till ändringar i omgivande, det kommer du nog märka om du flyttar in till stan.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
941050
August 23, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Laguna wrote: J
Förstår liksom inte vad det är att babbla om, menar du att suset från kraftvärket kommer överrösta din tv/dator/stereo/fåglar/syrsor/bilar/trakorer och gud vet allt? Nej det tror inte jag faktiskt. Testa att bo inne i stan så får du höra på db nivå. om det nu hörs så fruktansvärt så är det väll bara adaptera sig till ändringar i omgivande, det kommer du nog märka om du flyttar in till stan.

Öh, en anledning till att bo på landet är väl att slippa just de ljuden?
Jag längtar tills vi flyttar till vårat hus så jag slipper ljud från grannar/barn/bilar osv.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
941052
August 23, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

De där punkterna är inte vad som är inlämnat till länsstyrelsen. De punkterna som jag nu ritat upp med lila prickar är de positioner som är inlämnade till länsstyrelsen, och de positioner som vi motsätter oss. Jag hoppas att de har ändrat till de förslagen som du visat, då det är vad vi har önskat hela tiden.

[Image Can Not Be Found]

Det är inte vindkraftverken som stör mig i huvudsak, utan som jag tidigare skrivit att de bara kör över oss...

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
941054
August 23, 2005 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Mja majoritetsbeslut?
Du kan ju jämföra detta med den gången Andreas ville ha släkt i Pippin wink

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
941057
August 23, 2005 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Laguna wrote: Jag vet hur det ligger till, Som du kanske vet så har jag ganska bra kontakt på med dina sk. foes.

Jag vet, och jag kan bara säga att kalla dem för foes var en överdrift och inte helt seriöst. Jag kan också påpeka att din flickväns familj och Elins farsa är de enda som inte beter sig som svin, och därmed de enda som jag fortfarande hyser någon respekt och aktning för.

Laguna wrote:
"Anledningen till att de ska bygga från början är för att de vill slippa skatta lika mycket då de investerar, och det gynnar dem som redan är rika, genom att de blir rikare på sikt."

and is that a crime?

Nej, men jag har rätt att motsätta mig att andra tjänar pengar på försämringar för min del.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
941059
August 23, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Laguna wrote: Mja majoritetsbeslut?
Du kan ju jämföra detta med den gången Andreas ville ha släkt i Pippin wink

Då var det anarki ja, men den här gången har de inget att förlora på att bygga dem vid E20 i stället för vid vår sida av bäcken.

Det finns dessutom ett aldeles ypperligt fält söder om kartan som inte är med, där det skulle få plats vindkraftfält. Men det går inte, för då kommer det för nära de som sökers hus.

Hur gammal är den kartan du fått? Om det är de positionerna det ska byggas på vore större delen av konflikten löst...

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
941076
August 24, 2005 - 4:55 am
sp_Permalink sp_Print

Ingen aning hur gammal den är. Jag gav den till Bella så ritade hon ut vart hon hade läst att dom skulle ligga. Förstår liksom inte varför dom skulle bygga mitt ute på en åker, det måste gå en väg till kraftvärket och då skulle dom vara tvungna och sabba hela åkern.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
941085
August 24, 2005 - 6:03 am
sp_Permalink sp_Print

FYI! Ett vindkraftverk kan kosta allt från 40000 upp till det fyrdubbla.
Inte så fasansfullt dyra ändå.

//Andreas

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
941508
August 25, 2005 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 135
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL