Vinstlott?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vinstlott?
MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
sp_UserOfflineSmall Offline
666441
July 11, 2004 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Okej jag kanske läste igenom lite fort och missuppfattade, och tog sedan ut det jag syftade på, i fel mening. 😛
Ber om ursäkt

Visst.

Callister wrote: Men hur som helst så är det ett brott mot Sveriges politik också, men jag tror inte det går någon brist på duktiga utrikesministrar, även fast Anna Lindh säkert var en duktig sådan (Inte insatt i hennes arbete)..

Vad svamlar du om?

Jag sa ju att det var ett brott mot Sverige i sig redan i mitt inlägg. Hurvida kommer brist/ingen brist på duktiga utrikesministrar med i bilden? Brottet är lika jävligt oavsett om där finns 100 personer som skulle vara bättre lämpade för jobbet. Och hur vet du vad som kännetecknar en bra utrikesminister, när du inte vet om Anna Lindh var duktig eller ej?

Du är ju, enligt dig själv, inte insatt i ämnet...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
666459
July 11, 2004 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel sågar någon 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
666480
July 11, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Han missupfattar vad jag menar orkar inte skriva nu, ska på lan

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
666626
July 11, 2004 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hihi, kul att läsa när småkillar diskuterar om saker som de bara läst om. 😛

Lyssna på obelix han vet hur det fungerar. =)

MrWeizel
Member
Medlem
666697
July 11, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hihi, kul att läsa när småkillar diskuterar om saker som de bara läst om. 😛

Om du menar att jag skulle vara småkille, så kan jag ju bara säga att du inte direkt är i position för att säga det 😉

Jag håller snarare med denstore i denna fråga, eller inte snarare, för jag är av precis samma åsikt som honom.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
666699
July 11, 2004 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Dehman]Hihi, kul att läsa när småkillar diskuterar om saker som de bara läst om. 😛

Om du menar att jag skulle vara småkille, så kan jag ju bara säga att du inte direkt är i position för att säga det 😉

Jag håller snarare med denstore i denna fråga, eller inte snarare, för jag är av precis samma åsikt som honom.

Du menar det med att vården ska vara tidsbestämnd, och att inga permissioner ska förekomma?

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
666704
July 11, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=MrWeizel][quote=Dehman]Hihi, kul att läsa när småkillar diskuterar om saker som de bara läst om. 😛

Du menar det med att vården ska vara tidsbestämnd, och att inga permissioner ska förekomma?

Vården är ju svår att göra tidsbestämnd. Men när den väl är avklarad, så bör resten av tiden avtjänas i fängelse.

MrWeizel
Member
Medlem
666723
July 11, 2004 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=MrWeizel]Jag håller snarare med denstore i denna fråga, eller inte snarare, för jag är av precis samma åsikt som honom.

Jag är ledsen, men jag har läst igenom alla denstores inlägg nu, och faktiskt hittar jag inte var han sa att vården skulle tidsbestämmas. Däremot att straffen skulle tidsbestämmas.

Går vårdtiden över strafftiden så är det en fri man som kommer ut från vårdanstalten, gör den inte det så är det en fängslad man som går ut från vårdanstalten.

Får Anna Lindhs anhöriga några permissioner där de får träffa henne igen?

obelix
Member
Medlem
666783
July 11, 2004 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=obelix][quote=MrWeizel][quote=Dehman]Hihi, kul att läsa när småkillar diskuterar om saker som de bara läst om. 😛

Vården är ju svår att göra tidsbestämnd. Men när den väl är avklarad, så bör resten av tiden avtjänas i fängelse.

Det kan jag hålla med om, till en viss del...

Men det som gör att jag inte tycker det till 100%, är det att jag tycker det är sjukdomen framför människan som begått brottet...

Så för mig beror det på graden av störning som personen har...

obelix
Member
Medlem
666801
July 11, 2004 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Får Anna Lindhs anhöriga några permissioner där de får träffa henne igen?

Det verkar som om du gör ett stort misstag genom att blanda in känslor i det hela...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
666958
July 12, 2004 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Bättre än de flesta studenter ... det kanske är en karriär som knivmördare man skall satsa på!

Se bara till så du mördar någon känd person så du själv kan bli känd genom skvallerpressen...

🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 180
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL