Vintertid?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vintertid?
Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
sp_UserOfflineSmall Offline
415113
September 17, 2003 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Man kan ju undra vad du har fått alla dina sjuka erfarenheter av Saab ifrån.

Kanske skulle testa stå som ägare på en själv? En 9-3 viggen, Aero SS, eller 9-5 Aero? Du lär nog ändra uppfattning.

Ang. din kompis 900:a kan jag bara säga att fok från sveriges baksida inte verkar kunna sköta motorhygienen ordentligt wink

Lite här och där och egna erfarenheter..

Vaknar jag upp en morgon och får se att jag har en saab i garaget så går jag in igen och tar livet av mig.
Å för mig räcker det med att titta på sätena så får jag ont i ryggen och panelerna gillar jag inte alls. 😕
Bilar ska inte bara vara snygga på utsidan utan även på insidan.
För vart tillbringar man längst tid? Utanför eller i bilen?

Han är extremt pedantisk med sina bilar.. å då specielt motorerna. 😛
Jo...har 2 grannar som har saab 900/nittitre (dom ser ju likadana ut ju) å den ena vill alltid starta medans den andra är sur.

Annat är det med gammla Volvomaskiner.. i med socker och den startar endå. 8)

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
415125
September 17, 2003 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

kör traktor !

morsans 740 är jääääävligt grinig när det är fuktigt ute, visserligen startar den alltid efter några försök med choken så långt ut det går, men den gillar bara inte vintern vidare bra.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
415268
September 17, 2003 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Man kan ju undra vad du har fått alla dina sjuka erfarenheter av Saab ifrån.

Kanske skulle testa stå som ägare på en själv? En 9-3 viggen, Aero SS, eller 9-5 Aero? Du lär nog ändra uppfattning.

Ang. din kompis 900:a kan jag bara säga att fok från sveriges baksida inte verkar kunna sköta motorhygienen ordentligt wink

Lite här och där och egna erfarenheter..

Vaknar jag upp en morgon och får se att jag har en saab i garaget så går jag in igen och tar livet av mig.
Å för mig räcker det med att titta på sätena så får jag ont i ryggen och panelerna gillar jag inte alls. 😕
Bilar ska inte bara vara snygga på utsidan utan även på insidan.
För vart tillbringar man längst tid? Utanför eller i bilen?

Han är extremt pedantisk med sina bilar.. å då specielt motorerna. 😛
Jo...har 2 grannar som har saab 900/nittitre (dom ser ju likadana ut ju) å den ena vill alltid starta medans den andra är sur.

Annat är det med gammla Volvomaskiner.. i med socker och den startar endå. 8)

Jasså? Tvivlar jävligt starkt på att du har suttit i ett par 9000 Aero stolar, stolen som alla lyxbilstillverkare kopierar idag. Och Arc inredningarna är fan de fräschaste som gjorts... Ljus valnöt och oxläder rakt igenom hela inredningen, ruggigt snyggt.

Sen trivs ju vissa med att kunna göra TRYGGA omkörningar, spöa varenda standarbil vid rödljusen och se dem försvinna i backspegeln vid ett lätt tryck på gasen...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
415274
September 17, 2003 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

för er lärljungar som inte vet så är en "trygg omkörning" är när blåröken från avgasröret omfamnar bilen bakom så dom inte ser när man svänger av och låtsas köra ifrån dom.

Gueno
Member
Medlem
415295
September 17, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Och Arc inredningarna är fan de fräschaste som gjorts... Ljus valnöt och oxläder rakt igenom hela inredningen, ruggigt snyggt.

Sen trivs ju vissa med att kunna göra TRYGGA omkörningar, spöa varenda standarbil vid rödljusen och se dem försvinna i backspegeln vid ett lätt tryck på gasen...

Rätt matreal ja.. men utformningen e förbannat ful i mina ögon.

Nu överdriver du en aning.. :bgrin:
Den dag du du drar en orginal Merca SL600 med en orginal saab så är det jag som köper en saab.. 8)

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
415482
September 18, 2003 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Och Arc inredningarna är fan de fräschaste som gjorts... Ljus valnöt och oxläder rakt igenom hela inredningen, ruggigt snyggt.

Rätt matreal ja.. men utformningen e förbannat ful i mina ögon.

Nu överdriver du en aning.. :bgrin:
Den dag du du drar en orginal Merca SL600 med en orginal saab så är det jag som köper en saab.. 8)

Gillar egentligen inte heller utformningen, men jag tycker ändå det blev förbannat snyggt med valnöt i panelen. Aeron är inte heller så tokig med kolfiber, svart läder och aluminium rakt igenom.

Lite bilder:

Arc: http://www.saabsverige.com/main/image/forms/2004/95_WAGON_ARC.jpg

Aero (ej kolfiber på bilden):
http://www.saabsverige.com/main/image/forms/2004/95_WAGON_AERO.jpg

SL600 är preppad av AMG/Brabus och därför räknar kategoriserar jag den i samma grupp som en Nordic eller Hirsch preppad 9-3 Viggen på 650 kusar... Och vilken är då snabbast?

Gueno
Member
Medlem
415570
September 18, 2003 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Gillar egentligen inte heller utformningen, men jag tycker ändå det blev förbannat snyggt med valnöt i panelen.

SL600 är preppad av AMG/Brabus och därför räknar kategoriserar jag den i samma grupp som en Nordic eller Hirsch preppad 9-3 Viggen på 650 kusar... Och vilken är då snabbast?

Det var valnöt i farsans 850 R oxå. 😛
Å den inredningen tycker säkert inte du om.

Nordic coh Hirsch har väll bara gjort ~300 hästars maskner?
Eller har jag missat nått?
Att SL600 skulle vara en AMG/Brabus har jag aldrig hört talas om.
Men om du insisterar så.. försöker jag på nytt..
Audi RS4.. drar du den med saaben så köper jag en saab 96..

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
415842
September 18, 2003 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Gillar egentligen inte heller utformningen, men jag tycker ändå det blev förbannat snyggt med valnöt i panelen.

Det var valnöt i farsans 850 R oxå. 😛
Å den inredningen tycker säkert inte du om.

Nordic coh Hirsch har väll bara gjort ~300 hästars maskner?
Eller har jag missat nått?
Att SL600 skulle vara en AMG/Brabus har jag aldrig hört talas om.
Men om du insisterar så.. försöker jag på nytt..
Audi RS4.. drar du den med saaben så köper jag en saab 96..

Om du kollar på deras "massproducerade" trim ja. Dock så har de speciallösningar för "specialkunder". Om inte annat man man alltid åka ner till CC och få sin nya saab borrad till 2.5 liter och med annat lullull så hamnar effekten på cirkus 600 - 700 häst. Och sen, vad har man helst? 700 hästar Saab eller en DKW byggd i spånskivor?

Gueno
Member
Medlem
415855
September 18, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]vad har man helst? 700 hästar Saab eller en DKW byggd i spånskivor?

DKW:n..
Lycka till med framkrafs och 700 häst... 🙄
Det måste ju slita i ratten nått oerhört.
Säkerhet är blad det sista jag tittar på.. så skönt att åka älder bilar utan en massa farliga kuddar och skit.
Förstår inte varför folk betalar extra för krockgardiner och grejer.. 😕

Jag räknar det som lämnar bandet som orginal ja..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 345
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL