June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Man kan ju undra vad du har fått alla dina sjuka erfarenheter av Saab ifrån.
Kanske skulle testa stå som ägare på en själv? En 9-3 viggen, Aero SS, eller 9-5 Aero? Du lär nog ändra uppfattning.
Ang. din kompis 900:a kan jag bara säga att fok från sveriges baksida inte verkar kunna sköta motorhygienen ordentligt
Lite här och där och egna erfarenheter..
Vaknar jag upp en morgon och får se att jag har en saab i garaget så går jag in igen och tar livet av mig.
Å för mig räcker det med att titta på sätena så får jag ont i ryggen och panelerna gillar jag inte alls. 😕
Bilar ska inte bara vara snygga på utsidan utan även på insidan.
För vart tillbringar man längst tid? Utanför eller i bilen?
Han är extremt pedantisk med sina bilar.. å då specielt motorerna. 😛
Jo...har 2 grannar som har saab 900/nittitre (dom ser ju likadana ut ju) å den ena vill alltid starta medans den andra är sur.
Annat är det med gammla Volvomaskiner.. i med socker och den startar endå. 8)
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Man kan ju undra vad du har fått alla dina sjuka erfarenheter av Saab ifrån.
Kanske skulle testa stå som ägare på en själv? En 9-3 viggen, Aero SS, eller 9-5 Aero? Du lär nog ändra uppfattning.
Ang. din kompis 900:a kan jag bara säga att fok från sveriges baksida inte verkar kunna sköta motorhygienen ordentligt
Lite här och där och egna erfarenheter..
Vaknar jag upp en morgon och får se att jag har en saab i garaget så går jag in igen och tar livet av mig.
Å för mig räcker det med att titta på sätena så får jag ont i ryggen och panelerna gillar jag inte alls. 😕
Bilar ska inte bara vara snygga på utsidan utan även på insidan.
För vart tillbringar man längst tid? Utanför eller i bilen?
Han är extremt pedantisk med sina bilar.. å då specielt motorerna. 😛
Jo...har 2 grannar som har saab 900/nittitre (dom ser ju likadana ut ju) å den ena vill alltid starta medans den andra är sur.
Annat är det med gammla Volvomaskiner.. i med socker och den startar endå. 8)
Jasså? Tvivlar jävligt starkt på att du har suttit i ett par 9000 Aero stolar, stolen som alla lyxbilstillverkare kopierar idag. Och Arc inredningarna är fan de fräschaste som gjorts... Ljus valnöt och oxläder rakt igenom hela inredningen, ruggigt snyggt.
Sen trivs ju vissa med att kunna göra TRYGGA omkörningar, spöa varenda standarbil vid rödljusen och se dem försvinna i backspegeln vid ett lätt tryck på gasen...
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Och Arc inredningarna är fan de fräschaste som gjorts... Ljus valnöt och oxläder rakt igenom hela inredningen, ruggigt snyggt.
Sen trivs ju vissa med att kunna göra TRYGGA omkörningar, spöa varenda standarbil vid rödljusen och se dem försvinna i backspegeln vid ett lätt tryck på gasen...
Rätt matreal ja.. men utformningen e förbannat ful i mina ögon.
Nu överdriver du en aning.. :bgrin:
Den dag du du drar en orginal Merca SL600 med en orginal saab så är det jag som köper en saab.. 8)
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Och Arc inredningarna är fan de fräschaste som gjorts... Ljus valnöt och oxläder rakt igenom hela inredningen, ruggigt snyggt.
Sen trivs ju vissa med att kunna göra TRYGGA omkörningar, spöa varenda standarbil vid rödljusen och se dem försvinna i backspegeln vid ett lätt tryck på gasen...
Rätt matreal ja.. men utformningen e förbannat ful i mina ögon.
Nu överdriver du en aning.. :bgrin:
Den dag du du drar en orginal Merca SL600 med en orginal saab så är det jag som köper en saab.. 8)
Gillar egentligen inte heller utformningen, men jag tycker ändå det blev förbannat snyggt med valnöt i panelen. Aeron är inte heller så tokig med kolfiber, svart läder och aluminium rakt igenom.
Lite bilder:
Arc: http://www.saabsverige.com/main/image/forms/2004/95_WAGON_ARC.jpg
Aero (ej kolfiber på bilden):
http://www.saabsverige.com/main/image/forms/2004/95_WAGON_AERO.jpg
SL600 är preppad av AMG/Brabus och därför räknar kategoriserar jag den i samma grupp som en Nordic eller Hirsch preppad 9-3 Viggen på 650 kusar... Och vilken är då snabbast?
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Gillar egentligen inte heller utformningen, men jag tycker ändå det blev förbannat snyggt med valnöt i panelen.
SL600 är preppad av AMG/Brabus och därför räknar kategoriserar jag den i samma grupp som en Nordic eller Hirsch preppad 9-3 Viggen på 650 kusar... Och vilken är då snabbast?
Det var valnöt i farsans 850 R oxå. 😛
Å den inredningen tycker säkert inte du om.
Nordic coh Hirsch har väll bara gjort ~300 hästars maskner?
Eller har jag missat nått?
Att SL600 skulle vara en AMG/Brabus har jag aldrig hört talas om.
Men om du insisterar så.. försöker jag på nytt..
Audi RS4.. drar du den med saaben så köper jag en saab 96..
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Gillar egentligen inte heller utformningen, men jag tycker ändå det blev förbannat snyggt med valnöt i panelen.
SL600 är preppad av AMG/Brabus och därför räknar kategoriserar jag den i samma grupp som en Nordic eller Hirsch preppad 9-3 Viggen på 650 kusar... Och vilken är då snabbast?
Det var valnöt i farsans 850 R oxå. 😛
Å den inredningen tycker säkert inte du om.
Nordic coh Hirsch har väll bara gjort ~300 hästars maskner?
Eller har jag missat nått?
Att SL600 skulle vara en AMG/Brabus har jag aldrig hört talas om.
Men om du insisterar så.. försöker jag på nytt..
Audi RS4.. drar du den med saaben så köper jag en saab 96..
Om du kollar på deras "massproducerade" trim ja. Dock så har de speciallösningar för "specialkunder". Om inte annat man man alltid åka ner till CC och få sin nya saab borrad till 2.5 liter och med annat lullull så hamnar effekten på cirkus 600 - 700 häst. Och sen, vad har man helst? 700 hästar Saab eller en DKW byggd i spånskivor?
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]vad har man helst? 700 hästar Saab eller en DKW byggd i spånskivor?
DKW:n..
Lycka till med framkrafs och 700 häst... 🙄
Det måste ju slita i ratten nått oerhört.
Säkerhet är blad det sista jag tittar på.. så skönt att åka älder bilar utan en massa farliga kuddar och skit.
Förstår inte varför folk betalar extra för krockgardiner och grejer.. 😕
Jag räknar det som lämnar bandet som orginal ja..
3 Guest(s)