August 12, 2003
"VARNING FÖR VIRUS KL 20.00 ! STÄNG AV DATAN !!
Ikväll ska du inte ha på datorn för då sprids ett virus som uppgraderar sig, om du inte tror detta titta på text-tv svt sida 108 (skicka runt detta).kom ihåg va inte inne kl 20.00 till 23.00 för då kommer virus maffian skicka SOBIG F (ett virus) skicka vidare de till alla som är online på din lista"
"Viruset uppgraderar sig själv i kväll.
Mellan klockan 20.00-23.00 i kväll
och samma tid på söndag kommer Sobig.F
att försöka ansluta vissa IP-adresser
för att uppgradera viruset.
Svenska virusexperter lyckades i går
härleda 20 av de krypterade IP-
adresserna till Nordamerika, och det
internationella organet Cert försöker
nu stänga dem. Upplägget tyder på en organiserad
verksamhet, med ett ännu okänt syfte,
säger Patrik Runald på F-secure.
Om man vill hindra uppgraderingen av
viruset ska man inte vara uppkopplad
mot internet i kväll och på söndag."
ska man bry sig?
lr e det bara nåt skämt skit, fick den på msn..
December 25, 2000
Installera en brandvägg och se till att ha en updaterad version av någon antivirusprogram så är det inget att oroa sig för.
Dessutom kan det vara bra att köra igenom windowsupdate och se till att man har alla säkerhetfixar.
Och man skall fortfarande inte klicka på attachements i emails om man inte vet precis vad det är.
February 22, 2003
Jag har en router, en mjukvarubrandvägg vid namn Norton 2003 Personal Firewall + Norton Antivirus 2003
allt är uppdaterat är jag säker eller?
EDIT: på IDG.se stod detta:
Vad konsekvenserna av en sådan attack kan bli är än så länge okänt för experterna. Men oavsett vad som väntar finns det ett enkelt sätt att skydda sig mot den stundande attacken: Stäng Udp-port 8998 i brandväggen.
February 25, 2003
ruski2 wrote: jag fick msblast.
men det avr för att jag hade formaterat o hade inget på burken. sen skaffade jag norton2k3 osv såå märkte den det.
så jag antar att norton inte släpper in skiten, och om den nu gör det så tar man bort det, enkelt
vad gör viruset egentligen?
Jag fick med msblast elr snarare jag har d nu kanske fast jag har möjligtvis fixat bort det......
jobbigt som satan va det när d höll på med internet....
1 Guest(s)