August 2, 2001
Nomic wrote: jag har IE och saknar antivirus, har inga virus, har inga spywarez
så vem är det som är "barnet" egentligen? den som behöver hjälp med att klara sig från dom "elaka" exe filerna som du kan få ner när du gör din dagliga surfning på http://www.snyggast.se
suck, blir så trött på folk som tror att FF/opera löser allt. bara för folk som inte klarar av att använda IE på ordentligt sätt, eller för folk som är dumma nog att klicka på "FREE PRO FOR YOUR LUNARSTORM.SE HERE!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111"
ja... typ :arg:
Du är inte ensam om att använda internet om du tror det. Bara för att du kan använda IE utan att få spyware och virus betyder det inte att andra inte får det. Jag blir så trött på inägg i stil med "det är inget fel på det här för det fungerar jättebra för just mig". Det betyder ingenting egentligen. Dessutom finns det som sagt andra fördelar med FF t.ex. tabs och find as you type mm.
nXsty wrote: [quote=Nomic]jag har IE och saknar antivirus, har inga virus, har inga spywarez
så vem är det som är "barnet" egentligen? den som behöver hjälp med att klara sig från dom "elaka" exe filerna som du kan få ner när du gör din dagliga surfning på http://www.snyggast.se
suck, blir så trött på folk som tror att FF/opera löser allt. bara för folk som inte klarar av att använda IE på ordentligt sätt, eller för folk som är dumma nog att klicka på "FREE PRO FOR YOUR LUNARSTORM.SE HERE!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111"
ja... typ :arg:
Du är inte ensam om att använda internet om du tror det. Bara för att du kan använda IE utan att få spyware och virus betyder det inte att andra inte får det. Jag blir så trött på inägg i stil med "det är inget fel på det här för det fungerar jättebra för just mig". Det betyder ingenting egentligen. Dessutom finns det som sagt andra fördelar med FF t.ex. tabs och find as you type mm.
Jag använder IE 6.0 och får sällan virus..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 30, 2004
nXsty wrote: Eller så kör man firefox/opera och slipper oroa sig för sånt här. Att använda IE och sen klaga när man får virus/spyware eller annat elände är som att lämna bilen olåst och sen klaga när den blir stulen.
Senast jag kollade hade även Firefox "automatiska" installationer, dvs att den poppar upp och frågar precis som IE gör, hur skiljer detta från IE ?
Har du aldrig varit på deras tilläggskomponent sajt ? Funkar precis som i IE med en ruta som poppar upp.
Problemet är ju som vanligt att de flesta datoranvändare är totalt dumma i huvudet och klickar ja på alla dialogrutor de ser, tyvärr.
August 2, 2001
UiOpL wrote: Senast jag kollade hade även Firefox "automatiska" installationer, dvs att den poppar upp och frågar precis som IE gör, hur skiljer detta från IE ?
Har du aldrig varit på deras tilläggskomponent sajt ? Funkar precis som i IE med en ruta som poppar upp.
Problemet är ju som vanligt att de flesta datoranvändare är totalt dumma i huvudet och klickar ja på alla dialogrutor de ser, tyvärr.
Det är inte samma sak. I IE kan en sida inehålla en kod som t.ex. börjar formatera om hårdisken på datorn eller vad som helst med bara en enkelt säkerhetsvarning innan den gör det. FF kan installera extensions automatiskt men dom har aldrig sån tillgång till systemet att dom kan göra någon skada. På sin höjd skulle dom kunna sabba FF.
July 14, 2004
nXsty wrote: [quote=UiOpL]Senast jag kollade hade även Firefox "automatiska" installationer, dvs att den poppar upp och frågar precis som IE gör, hur skiljer detta från IE ?
Det är inte samma sak. I IE kan en sida inehålla en kod som t.ex. börjar formatera om hårdisken på datorn eller vad som helst med bara en enkelt säkerhetsvarning innan den gör det. FF kan installera extensions automatiskt men dom har aldrig sån tillgång till systemet att dom kan göra någon skada. På sin höjd skulle dom kunna sabba FF.
M JAHA OFTA.
Och jag antar att du skulle klicka ja till : Would you like to have INSTANT-ACCESS TO FREE PR0n.COM ALL FILEZZZZ
jag har använt IE sen jag först satte mig vid en dator och jag har aldrig fått ett virus förutom av min egen dumhet (och då _alltid_ via röv p2p program)
Enda jag NÅNSIN märkt är att det lagt sig en exe fil i sys32, men den får du bara ifall du är dum nog att klicka nånstans på deras fattiga ruta.
Men du kan ju fortsätta använda ditt barnanpassade FF för 10+ som inte har en aning om så kallad "elak" kod ...
:arg: :arg: :arg: :arg: :arg:
Usch säger jag bara. Säg inte att IE är dåligt för det är användaren som är dålig.
Sen att folk vill använda FF / opera för att få specialfunktioner som flera rutor är helt förståeligt, men det finns ABSOLUT inga säkerhetsskäl till varför du inte ska använda IE ifall du har det minsta förstånd så kommer det funka finfint i IE, kalla mig bakåtsträvare, men varför utveckla när det man har funkar? 😎
för inget mer skitsnack om IE nu för då fortsätter jag flama :arg:
August 2, 2001
"M JAHA OFTA."
?
"Och jag antar att du skulle klicka ja till : Would you like to have INSTANT-ACCESS TO FREE PR0n.COM ALL FILEZZZZ"
Nej. Var någonstans har jag antytt att man ska göra det?
"jag har använt IE sen jag först satte mig vid en dator och jag har aldrig fått ett virus förutom av min egen dumhet (och då _alltid_ via röv p2p program)"
Bra för dig.
"Enda jag NÅNSIN märkt är att det lagt sig en exe fil i sys32, men den får du bara ifall du är dum nog att klicka nånstans på deras fattiga ruta."
Jag skulle inte göra det men som sagt majoriteten av alla som sitter med IE och windows har ju inte så stor koll. Dessutom tycker jag det är farligt med en browser som kan ge en websida full tillgång till datorn efter bara en liten säkerhetsvarning, och tidigare har inte ens det behövts pga. säkerthetsbuggar i IE.
"Men du kan ju fortsätta använda ditt barnanpassade FF för 10+ som inte har en aning om så kallad "elak" kod ... "
Så bra säkerhet är "barnanpassat"? Eller vad menar du?
"Usch säger jag bara. Säg inte att IE är dåligt för det är användaren som är dålig."
Visst. Det finns inga osäkra bilar heller, bara dåliga förare. Och hade alla kört bra så hade vi inte behövt bygga bilar med säkerhetsbälten, krockkuddar, krockgardiner mm. heller men så är det tyvär inte. Samma sak gäller webläsare.
1 Guest(s)