Visar man en Jackie Chan-film...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Visar man en Jackie Chan-film...
CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 29, 2007 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

... så får man se till att visa eftertexterna också. Man klipper inte bort från dem efter 10 sekunder.

Borde vara lag på det eller?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1157785
September 29, 2007 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Händer väl med en massa filmer på den kanalen? De bryr sig inte speciellt mycket om filmerna eller tittarna, bara det visas tillräckligt med reklam...

//Andreas

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1157796
September 29, 2007 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, du har ju rätt Delph1, och det är så synd.

"Alla" vet ju att en Jackie Chan-film "alltid" visar massaor med extra godis i eftertexterna, stunts som gått fel, hur de gjort vissa saker etc. Det är så synd att de inte har hyfs att ens visa sådant. OK om det "bara" är text-eftertexter. Sådan info kan man ju lätt hitta på IMDb om man undrar om cast eller crew. Men stuntsen som gått fel och sådant tillhör ju själva filmen. Det känns ungefär som att de skulle klippa bort den lilla slutkläm som ofta finns i en sitcom som en liten bonus-scen på slutet. Tillför inte så mycket, bara där när de rullar credits ibland (På typ Vänner och liknande). Eller om de skulle klippa bort Seinfelds stand-up-scen som ibland avslutar programmet.

Det roliga är att de jämt hävdar att "reklammakarna har en viss ljudbild i åtanke som vi inte vill bråka med" när de försvarar att de inte kan tänka sig att droppa alla reklamavbrott 3dB så att man slipper sänka volymen hela jäkla tiden. Men filmer hackar de minsann i även om de klipper bort saker som finns där av en anledning.

Blev så störd när jag satt där och väntade på den avslappnande avslutningen när man får se hur mycket Jackie Chan slog sig under inspelningen, och få se 10 sekunder varefter de gick till reklam, var tvungen att ventilera lite. Det är ju som det är, men jag drar nog iväg ett mail till 6:an bara för att veta att någon iaf upptäckte det.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1157809
September 30, 2007 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jag får nog hålla med om att det är extra syndigt att klippa i hans och t.ex. Pixars filmer än kanske andra med bara rullande text.

Jag hatar volymhöjningen lika mycket som nästa person. Speciellt eftersom jag inte har högtalare på TVn och kör ut det genom stereon. >_< //Andreas

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1157821
September 30, 2007 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Så det alltså inte bara jag som får volym höjningar!... man blir ju fullständigt tokig asså! Tur bara att på min tv så ändras bilden till ett annat format typ...precis innan det blir reklam... spå jag hinner se när det skall bli reklam, en sekund innan, så det är bara att kasta sig efter fjärrisen och sänka!... men det är jobbigt och stressande när fjärren inte ligger där man förväntat den ... 😉 😛

OT: jag håller helt med det dära om att man vill se jackies klantiga hopp o grejs!

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1157923
October 1, 2007 - 5:41 am
sp_Permalink sp_Print

håller med tidigare talare,

helt klart dunder irriterande, speciellt ljud höjningarna, då jag har det precis som delph1, ljudet ut från stereon, håller på att flyga i taket vid varje reklamavbrott.

skam att klippa i jackie chan's filmer för övrigt, borde vara dödstraff på det.

best regards, pole

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 495
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL