Vissa pedofiler åker dit, andra går med i Jehovas ...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vissa pedofiler åker dit, andra går med i Jehovas ...
Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 11, 2003 - 2:48 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill inte starta något uppror, men var det någon som såg dokumentären om Jehovas vittnen på SVT?
Enligt deras egna register har de 23000 pedofiler i sitt nätverk jorden runt. Flera sk äldre bröder som hoppat av berättade mängder med intressant info om vad som händer bakom dörrarna.
Ett par av dem erkände att de förgripit sig på små barn och att man "löser den typen av problem internt", istället för att gå till polis och få en riktig utredning.
En före detta äldre broder (om jag minns rätt kallades de så) sammanfattade sekten med ett ord. "Hjärntvätt"
Man undrar hur en sådan sekt får förekomma. De gör allt för att skydda sin sk verksamhet, även om det går ut över små barn - skamligt!
"Det räcker om man ber om ursäkt om man gjort något dumt" - var en av kommentarerna.
Om Jehovas definition av "att göra något dumt" innefattar sexuella övergrepp på små barn så vill man nog inte veta vad deras definiton av allvarliga brott innebär.
Eftesom deras religion går ut på att världen ändå snart ska gå under, och att det bara är de själva som kommer att överleva/komma till paradiset, anser de att man har rätt själva att döma, då den övriga världen utanför jehovas ändå drivs av satan. (om jag förstod det hela rätt)
Att vissa religiösa grupper var extrema, men att jehovas höll pedofiler bakom ryggen visste jag inte...

Henrik Berntsson
Admin
308814
April 11, 2003 - 2:55 am
sp_Permalink sp_Print

PS
När någon anklagas för exempelvis pedofili, så skapar man en kommitté inom jehovas för att utreda huruvida det begåtts något brott eller inte.
Bland annat krävs det att minst två vittnen till brottet ska finnas för att man ska kunna se personen skyldig...

Om någon erkänner sig skyldig så rekommenderar kommittén ofta att man "skulle må bra av att knacka lite dörr"

"Jehovas Vittnen är paradiset för pedofiler" - sa ett avhoppad jehovas vitte. "Vill man vara säker på att inte åka fast så går man med i jehovas vittnen"

Naturligtvis riktar jag inte detta till alla som är med i jehovas, utan mer till ledningen och de som skapat deras sjuka regelsystem som låter tusentals människor lida och offrens liv som blir förstörda. Allt för att skydda sin verksamhet och hålla en vacker fasad utåt.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
308815
April 11, 2003 - 3:05 am
sp_Permalink sp_Print

FY FAN VA SJUKT 👿 👿 👿

Henrik Berntsson
Admin
308816
April 11, 2003 - 3:13 am
sp_Permalink sp_Print

helt ärligt trodde jag inte att jehovas var så pass extrema att man "städade undan oroliga element" på det viset.
Rusktigt bra dokumentär btw, med flera källor inom jehovas som kunde styrka det som sades. Hoppas att den går i repris så att fler får möjlgiheten att se den.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
308818
April 11, 2003 - 3:21 am
sp_Permalink sp_Print

Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN]helt ärligt trodde jag inte att jehovas var så pass extrema att man "städade undan oroliga element" på det viset.
Rusktigt bra dokumentär btw, med flera källor inom jehovas som kunde styrka det som sades. Hoppas att den går i repris så att fler får möjlgiheten att se den.

när gick den? 🙂

Henrik Berntsson
Admin
308819
April 11, 2003 - 3:23 am
sp_Permalink sp_Print

den gick nu ikväll, ska kolla om jag hittar mer info på svt.se

Henrik Berntsson
Admin
308820
April 11, 2003 - 3:25 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.svt.se/granskning/

man kan se delar av reportaget där. och läsa mer om det

flera av intervjuerna finns med iaf

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
308829
April 11, 2003 - 5:36 am
sp_Permalink sp_Print

när jag nämner katolska kyrkan i den här meningen, så är avsikten att alla ska komma ihåg vilka avslöjanden som dök upp för något år sedan. avseende katolska prästers förehavanden i sänghalmen, med företrädesvis små pojkar.

så jehovas är inte de enda av guds tjänare som skyddar sina egna, även om de felar grovt.

oizo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 602
308842
April 11, 2003 - 6:15 am
sp_Permalink sp_Print

ja människan är störd, förstår inte hur en del kan göra sådana saker. å en del grejjer ska vi inte ens tänka på

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
308946
April 11, 2003 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

Religion vill jag påstå är totalt stört!

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
308958
April 11, 2003 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

"Jehovas Vittnen är paradiset för pedofiler"

Vadå, det spelar väl ingen roll om man är medlem där. Det är väl fortfarande lika stor sannolikhet att bli upptäckt av exempelvis polisen?
Det är ju knappast så att våra lagar inte gäller dem.

CyriQ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1190
308974
April 11, 2003 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

tror att de använder jehovas vittnen som en täckmantel på d sättet att polisen antagligen inte skulle misstänka såna som e med i bl a jehovas vittnen.

I övrigt, d e sjukt att sånt sker.....

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
308980
April 11, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

JuLmUnD wrote: Religion vill jag påstå är totalt stört!

Kunde fan inte ha sagt det bättre själv. Religionen är, enligt mig, det största jävla problemet på denna jord. Utan någon förbannad religion så hade allting fungerat så förbannat mycket bättre. Nog för att religioner här i västvärlden är totalt jävla sjuka och det förekommer sådant som detta, men det finns ännu sjukare religioner där ännu fler människor får lida extremt mycket mer än så. Se bara till olika öst-länder, t.ex. Afghanistan, där kvinnor och skalbaggar är ungefär lika värda pga. religion. Nä fy fan säger jag, skrota alla jävla religioner.

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
309093
April 11, 2003 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Fakta är att alla större krig i världshistorien har startats pga. religion med nått enstaka undantag.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
309096
April 11, 2003 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: Fakta är att alla större krig i världshistorien har startats pga. religion med nått enstaka undantag.

Första Världskriget, Andra Världskriget, Vietnamkriget, Amerikanska inbördeskriget....

affe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
309101
April 11, 2003 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

jo... till och med Hitler fick ispiration från bibeln. 🙁 där står det ju att man inte får blanda raser och dylikt. världen vore bättre utan religon. 👿 nu tycker jag att alla ska sjunga Imagine wink

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
309132
April 11, 2003 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Blue_Moon_]Fakta är att alla större krig i världshistorien har startats pga. religion med nått enstaka undantag.

Första Världskriget, Andra Världskriget, Vietnamkriget, Amerikanska inbördeskriget....

Det finns många många många fler. Det där är ju bara i modern tid...

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
309133
April 11, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg lite på det nu i morse, hann tyvärr inte att se hela.
SKRÄMMADE är allt jag har att säga. Man har ju alltid tyckt att dom är ett gäng kufar som läser Bibeln med blyertspennan ihand. Men att dom gått så här långt är ju helt otroligt.
Nästa gång dom knackar på dörren ska jag ställa dom mot väggen och fråga ut dom angående detta system dom lever efter.
Dom kommer inte att få det lätt när dom kommer hit.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
309138
April 11, 2003 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: [quote=Öwall][quote=Blue_Moon_]Fakta är att alla större krig i världshistorien har startats pga. religion med nått enstaka undantag.

Det finns många många många fler. Det där är ju bara i modern tid...

Självklart finns det massor av krig som inte direkt kan anknytas till religion. Men dom du räknar upp där är bara dom mest "officiella" krigen. Se till alla krig som pågår i världen hela tiden som man inte ens vet något om. Läste nån gång att det hela tiden pågår ca 200 krig i världen. 99% med religion som orsak.

Dessutom har dom flesta du räknade upp där religion som indirekt anledning ur min synvinkel.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
309148
April 11, 2003 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote:
Dessutom har dom flesta du räknade upp där religion som indirekt anledning ur min synvinkel.

Det var väl ändå politik som till största delen startade de krig som Öwall räknade upp.
Det och galenskap.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL