Visste inte att exorcister fortfarande fanns|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Visste inte att exorcister fortfarande fanns
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 18, 2004 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....54,00.html

Men then again, filmerna kanske är överdrivna..

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
697854
August 18, 2004 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Pojken led av autism, en sjukdom som den moderna läkarvetenskapen inte misstänker har att göra med demoner.
Domarna gick på åklagarens sida.

:)R

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
697858
August 18, 2004 - 6:43 am
sp_Permalink sp_Print

asså... det finns ju alla möjliga idioter som tror på allt möjligt...

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
697877
August 18, 2004 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Det jag inte förstår är att han bara fick 2½ år för det, fastän det är i USA. Det är ju så lågt så det kunde vara i Sverige det hänt...

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
697902
August 18, 2004 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

Trodde detta bara hände i filmer!

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
697904
August 18, 2004 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Mer religon åt folket.......

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
697941
August 18, 2004 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns självmordsbombare också faktiskt...

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
697994
August 18, 2004 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ska prova trycka ett damnsugar munstycke ner i halsen på nån unge och slå på. Sedan ska jag också säga att jag försökte få ut onda demoner.... "Okej"

merlin
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
698009
August 18, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Man kan bara konstatera att religon varit den största orsaken till mord alla kategorier genom tiderna, tyvärr verkar det inte hjälpa att vi lever i ett "modernt" samhälle och att vi ( iaf vissa idioter) fortfarande tror att sjukdomstillstånd beror på demoner är ett bevis på det. 😕

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
698169
August 18, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Fredrik Virtanen @ Aftonbladet wrote: Pojken led av autism, ett funktionshinder som den moderna läkarvetenskapen inte misstänker har att göra med demoner.

Misstänker ???
Så han menar att det faktiskt finns en chans till det.
Idiot.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
698174
August 18, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Det jag inte förstår är att han bara fick 2½ år för det, fastän det är i USA. Det är ju så lågt så det kunde vara i Sverige det hänt...

Hey! Det var ju det jag tänkte säga. =/

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
698213
August 18, 2004 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker det sjukaste är att i vissa delstater i usa är det mot lagen att skolor lär ut darwins teori =/ (the american politc is rather obcean)

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
698230
August 18, 2004 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

merlin wrote: Man kan bara konstatera att religon varit den största orsaken till mord alla kategorier genom tiderna, tyvärr verkar det inte hjälpa att vi lever i ett "modernt" samhälle och att vi ( iaf vissa idioter) fortfarande tror att sjukdomstillstånd beror på demoner är ett bevis på det. 😕

Med "Modernt samhälle" menar man inte att samhället inte kan vara sjukt. Kolla bara alla lagaer emot ex narkotika och prostitution, hur man försöker bestämma hur andra människor ska leva sina liv. Nej, dagens samhälla är minst lika sjukt som samhället var för 100 eller 1000 år sådan.

Chewie wrote: [quote=Fredrik Virtanen @ Aftonbladet]Pojken led av autism, ett funktionshinder som den moderna läkarvetenskapen inte misstänker har att göra med demoner.

Misstänker ???
Så han menar att det faktiskt finns en chans till det.
Idiot.

Vetenskap idag är inte riktigt vetenskap, det handlar faktiskt om mycket "teori". Så att totalt dissa andras tro känns väl inte helt rätt.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
698238
August 18, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

sant som bjorne säjjer men om någon hittar en perfekt hållande och inte allt för osanolik teori så kan den räcka som bevis. tar ett dåligt och tämmligen simpelt exempel;

om blodet kommer in på ena sidan utav hjärtat och ut på andra sidan med en snabbare fart så kanske hjärtat pumpar bladet och därför ger det kraft att gå runt = hjärtat ser till att vi har en blodsirkulation.

dock så har jag föränklat denna beskrivning yterligare och hoppat över det med lungerna och etc men i viss mått så är det samma sak och det är 100% säkert att hjärtat ser till att vi har en blodsikulation(på en snitt människa). använder inte danna dåliga jämförelse som en pik mot dig bjorne då den är löjligt dålig men i flera fall så litar jag på vetenskapen som den är idag.

sen kan alla människor ha sin idiologi och etc så länge det är lagligt, etiskt och inte farligt för medmänniskor.

MrWeizel
Member
Medlem
698267
August 18, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Med "Modernt samhälle" menar man inte att samhället inte kan vara sjukt. Kolla bara alla lagaer emot ex narkotika och prostitution, hur man försöker bestämma hur andra människor ska leva sina liv. Nej, dagens samhälla är minst lika sjukt som samhället var för 100 eller 1000 år sådan.

Ja, eller hur dem försöker hindra en från att köra för fort eller att man inte får bära vapen. Bara för att skydda andra människor, pytsan. Och att man sedan får fängelsestraff när man bryter mot lagarna. Ja, det är verkligen ett sjukt samhälle som utsätter oss för detta!

Vakna upp till verkligheten för helvete!

Det är INTE många prostituerade som är det p.g.a deras fria vilja, tvingade på ett eller annat sätt. Och att det är förbjudet att bruka narkotika, det finns kanske en anledning till det med om du tänker efter, mer än att staten vill hindra dig från att ha kul då alltså......

Kizo
Member
Medlem
698277
August 18, 2004 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=bjorne]Med "Modernt samhälle" menar man inte att samhället inte kan vara sjukt. Kolla bara alla lagaer emot ex narkotika och prostitution, hur man försöker bestämma hur andra människor ska leva sina liv. Nej, dagens samhälla är minst lika sjukt som samhället var för 100 eller 1000 år sådan.

Ja, eller hur dem försöker hindra en från att köra för fort eller att man inte får bära vapen. Bara för att skydda andra människor, pytsan. Och att man sedan får fängelsestraff när man bryter mot lagarna. Ja, det är verkligen ett sjukt samhälle som utsätter oss för detta!

Vakna upp till verkligheten för h*****e!

Det är INTE många prostituerade som är det p.g.a deras fria vilja, tvingade på ett eller annat sätt. Och att det är förbjudet att bruka narkotika, det finns kanske en anledning till det med om du tänker efter, mer än att staten vill hindra dig från att ha kul då alltså......

Jag förstår björnen's poäng. Men precis som du måste jag säga att jag inte kan hålla med.
Självklart kan man finna similariteter mellan då och nu, och på så sätt hålla med björner, men nej. Det är bättre nu.

MrWeizel
Member
Medlem
698286
August 18, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Jag förstår björnen's poäng. Men precis som du måste jag säga att jag inte kan hålla med.
Självklart kan man finna similariteter mellan då och nu, och på så sätt hålla med björner, men nej. Det är bättre nu.

Så du är också för en liberalisering av droganvändandet då?

Kizo
Member
Medlem
698295
August 18, 2004 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Kizo]Jag förstår björnen's poäng. Men precis som du måste jag säga att jag inte kan hålla med.

Så du är också för en liberalisering av droganvändandet då?

Nej, definitivt inte.
Men jag förstår hans poäng att vi fortfarande har ett kontrollerat samhälle.
Men i dom här punkterna är det rätt.

Dimension Zero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 362
698332
August 18, 2004 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

låter bra? 😮

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
698409
August 18, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Ja, eller hur dem försöker hindra en från att köra för fort eller att man inte får bära vapen. Bara för att skydda andra människor, pytsan. Och att man sedan får fängelsestraff när man bryter mot lagarna. Ja, det är verkligen ett sjukt samhälle som utsätter oss för detta!

På allmän plats kan jag förstå att man inte vill ha folk som bär vapen eller folk som kör för snabbt. Dock så är detta idag lagligt på privat plats (så länge man har vapenlicens).

Vakna upp till verkligheten för h*****e!

Väl snarare du som ska vakna upp och försöka se saker från andra perspektiv.

Anledningen är en politisk sådan, väldigt många klarar av att hantera narkotiska precis som de flesta klarar av att hantera alkohol. Självklart finns det de som inte klarar av att ta ansvar, dock tycker jag inte man ska berörva andra på friheten bara för det.
Är dock intresserad av vad du tror anledningen är till att det är förbjudet?

Passande citat riktat till dig Weizel
"Det är en god vana att då och då ifrågasätta saker och ting som man i åratal har tagit för givna."
- Tyskt ordspråk

Vitamin-C wrote: sant som bjorne säjjer men om någon hittar en perfekt hållande och inte allt för osanolik teori så kan den räcka som bevis. tar ett dåligt och tämmligen simpelt exempel;

om blodet kommer in på ena sidan utav hjärtat och ut på andra sidan med en snabbare fart så kanske hjärtat pumpar bladet och därför ger det kraft att gå runt = hjärtat ser till att vi har en blodsirkulation. dock så har jag föränklat denna beskrivning yterligare och hoppat över det med lungerna och etc men i viss mått så är det samma sak och det är 100% säkert att hjärtat ser till att vi har en blodsikulation(på en snitt människa). använder inte danna dåliga jämförelse som en pik mot dig bjorne då den är löjligt dålig men i flera fall så litar jag på vetenskapen som den är idag.

Visst, det ena alternativet kan känns VÄLDIGT troligt, men att vara helt övertygad är dock aldrig sunt.

sen kan alla människor ha sin idiologi och etc så länge det är lagligt, etiskt och inte farligt för medmänniskor.

Skulle vilja säga så länge man inte (riskerar att) skadar andra eller bryter deras rättigheter.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 319
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL