Visste inte att exorcister fortfarande fanns|Page 10|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Visste inte att exorcister fortfarande fanns
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
705236
August 27, 2004 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Vitamin-C]ser du någon chans att innom en relativt nära framtid att det ska finnas droger som diverse lagligt att köpa eller på annat sätt innehava på laglig väg?

Så vidare ingen stormar Rosenbad så lär det inte hända inom de närmaste fem åren. Folket är så indoktrinerat att de fortfarande ser narkotika som det svarta fåret i samhället. Dock kan möjligtvis andra länder i Europa släppa på lagarna. Hade danskarna fortsatt med samma regering som de hade innan bytet för några år sedan så hade de troligen varit på väldigt god väg eller redan haft Coffeeshops i Köpenhamn.

Nu är jag nte så insatt i detta, men hur gick det för Christiania?

Gick inte det stället åt skogen?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
705254
August 27, 2004 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Nu är jag nte så insatt i detta, men hur gick det för Christiania?

Gick inte det stället åt skogen?

Nej, inte direkt. I själva Christiania var där inga problem, men eftersom det just var en fristad så drogs narkotikahandlare dit. Knarket smugglades in/ut hur lätt som helst. Dessutom såldes Cannabis hur öppet som helst vilket den danska regeringen inte gillade eftersom folk som bodde i övriga Danmark lätt kunde åka dit och köpa. Dock är det först nu när den nya regeringen trädigt i kraft som det blivit seriöst snack om att stänga ner stället. Dock är det nog de dummaste de kan göra, i Christiania så är handeln någorlunda kontrollerad, de som köper där kommer heller inte i kontakt med ”tunga droger” som man oftast gör om man köper på gatan.

Stänger man Christiania kommer inte droghandeln försvinna, utan den kommer bara försvinna ut i resten av Köpenhamn där den kommer spridas bland de som säljer andra droger också.’

Aja, försvinner för kvällen, hoppas där är många inlägg när jag kommer hem igen 🙂

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
705935
August 28, 2004 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

värkar som om att du har fått få medelanden/inlägg att läsa och motarbeta när du kom hem. jag fann detta i min tidning idag (Västerbottens kuriren). jag citerar följande:

VK, del 1 sid 8 wrote: Haschhandel prövas i rätten
Köpenhamn Polisens videofilmer från Christiania ackompanjerade åklagarens sakframställan när rättegången mot två av fristadens misstänkta haschförsäljare inleddes igår.
Under den första rättegångsdagen redovisade åklagaren den totala mängden beslagtagna droger via de 62 tillslagen som polisen gjort mot fristaden sedan 1998. Det rör sig om drygt 1,3, ton hasch, 770 kilo marijuanacigaretter och 240 kilo skunk (en starkare form av marijuana).
(TT-Ritzau)

Jag fann mig lite konfunderad efter era små ord om crisitania och undrade lite om vad det var. efter jag sett denna text i tidningen min så blev jag om ännu mer intereserad av att studera lite i vad det kan vara. efter att läst en mängd texter om vad chrisitania så känner jag mig lite upplyst om ämnet.

dock så känner jag att jag inte borde propagera mot detta här i foprumet(än) du du bjorne säkerligen skulle vinna snabbt och lätt då jag gissar att du är lite bättre lärd om christiania. dock så skulle jag mycket gärna vilja höra lite om din uppfattning om detta lilla sammhälle.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
706449
August 29, 2004 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: värkar som om att du har fått få medelanden/inlägg att läsa och motarbeta när du kom hem. jag fann detta i min tidning idag (Västerbottens kuriren). jag citerar följande:

[quote=VK, del 1 sid 8]Haschhandel prövas i rätten
Köpenhamn Polisens videofilmer från Christiania ackompanjerade åklagarens sakframställan när rättegången mot två av fristadens misstänkta haschförsäljare inleddes igår.
Under den första rättegångsdagen redovisade åklagaren den totala mängden beslagtagna droger via de 62 tillslagen som polisen gjort mot fristaden sedan 1998. Det rör sig om drygt 1,3, ton hasch, 770 kilo marijuanacigaretter och 240 kilo skunk (en starkare form av marijuana).
(TT-Ritzau)

Jag fann mig lite konfunderad efter era små ord om crisitania och undrade lite om vad det var. efter jag sett denna text i tidningen min så blev jag om ännu mer intereserad av att studera lite i vad det kan vara. efter att läst en mängd texter om vad chrisitania så känner jag mig lite upplyst om ämnet.

dock så känner jag att jag inte borde propagera mot detta här i foprumet(än) du du bjorne säkerligen skulle vinna snabbt och lätt då jag gissar att du är lite bättre lärd om christiania. dock så skulle jag mycket gärna vilja höra lite om din uppfattning om detta lilla sammhälle.

Förstår inte alls vad du menar?

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
714174
September 7, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

jag kan må hända ha formulerat mig dåligt, troligtvis så har jag gjort det då jag har en ganska stor tendens att både stava/skriva fel och att beskriva dåligt. men det var så att jag önskade höra hur du tycker om Christiania-Samhället. Höra dina tankar om det

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
714459
September 8, 2004 - 5:10 am
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: jag kan må hända ha formulerat mig dåligt, troligtvis så har jag gjort det då jag har en ganska stor tendens att både stava/skriva fel och att beskriva dåligt. men det var så att jag önskade höra hur du tycker om Christiania-Samhället. Höra dina tankar om det

Jag tycker det är ett riktigt fint litet samhälle (direktdemokratiskt). Sedan att 90% av Köpenhamns uteliggare drar sig dit är en annan femma.

Stor del av Christianias invånare röker Cannabis, dock inte mer än så. Vet inte riktigt när det var, men igenom ett direktdemokratiskt-val bestämde man sig för att heroin och andra tyngre droger skulle ut där ifrån (då det bara drog till sig folk som redan fastnat i det och uppmärksamheten från polisen i Köpenhamn blev större). Så de flesta heroinförsäljarna kastades ut, visst finns där heroin kvar, men väldigt svårt att få tag på.

Christiania är en fin kultur-stad, att stänga ner vore skandal. Dessutom som jag skrev tidigare, Cannabishandlen skulle bara försvinna ut i resten av Köpenhamn och blandas med de andra drogerna vilket förmodligen skule bidra till fler missbrukare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 185
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL