Visste inte att exorcister fortfarande fanns|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Visste inte att exorcister fortfarande fanns
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
698934
August 19, 2004 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Hur har någon rätt att göra någonting alls? Majoriteten kan bestämma över minoriteten, och därmed gör de det när de anser det lämpligt.

Logiskt sett från moraliskt vinkel så har INGEN rätt att göra varken det ena eller andra. Men ska vi se det från vad de flesta anser rimiligt så bör man få göra vad man själv vill med ens kropp och det man har skaffat fram (icke intelligent levande förstås).

Tyrfing wrote: Det är ingen som utdelar rätten att gjöra nånting (Vilket var min poäng i första posten.) Rätt, makt är något man tar inte blir tilldelad, vem är det som säger det JAG säger det. Jag har aldrig ertjänt svea rikes lag och jag kommer gjöra det jag anser är rätt så länge jag har makten att gjöra det och om sveriges lagupphålande system väljer att genom sin makt utbringa "sitt" rättmäktiga straff över mig är det deras val, sen är det upp till mig om jag vill godta det friviligt eller vägra in till döden.

Så samhället har ingen "rätt" att göra det, dvs att samhället begår ett moraliskt fel. Vart jag vill komma är att samhället är lika sjukt som det var förut, det är fortfarande inte moraliskt försvarbart, hur än folk vrider och vänder på det. Inte för att jag är någon moralist, tvärtom.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
698990
August 19, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Varför har majoriteten av befolkningen rätt att bestämma hur en minioritet ska leva, frågar samma fråga återigen, kom gud ner och sa det til dig? Sedan är det knappast en indirekt handling när man berövar någon på sin frihet.

Varför?

Jo, för att vi införde demokrati i Sverige för ett litet slag sedan. Majoritetens vilja segrar, det är grunden för demokrati.

Istället för att dra en historielektion kan jag ta ett par citat:
"There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics,
Filipinos and entertainers. Their Satanic music, jazz and swing, result from marijuana usage.
This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers and any others."
"... the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races."
"Marihuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death."
"You smoke a joint and you're likely to kill your brother."
- Harry J. Anslinger - Federal Bureau of Narcotics, inför Amerikanska Senaten 1937. Detta var delar av argumenten för att förbjuda cannabis

"Marihuana influenced negroes to look at white people in the eye, step on white men's shadows, and look at a white woman twice."
-Hearst Newspapers, 1935

Därför handlar det om politik och inte säkerhet.

1935 och 1937, och argumenten vad svarta gör mot vita. Det är amerikansk rasism och inte svensk politik. Du tror inte att det har kommit fram nya grunder till att ha kvar förbuden?

EDIT: får jag fråga dig MrWeizel vart du har lärt dig det du "vet" om narkotika och narkotikapolitik? "Vet" du bara det, eller har du lärt dig det i skolan?

Man skulle väl kunna säga att det är i skolan, men inte genom lärares skräckpropaganda. Vi hade en assistent i klassen som var före detta missbrukar, av allt från alkohol till kokain. Pratade väldigt mycket med honom just för att lära mig sanningen om droger och inte myterna om droger. T.ex. så utsatte han oss inte för myten att alla som provar gräs drabbas av psykoser. Dock så finns det ju en liten, liten procent av de som provar som drabbas av psykoser, men då har de haft latenta pyskoser som utlöstes av gräset.

Försöker att lära mig så mycket som möjligt och att inte "veta" saker 😉

Längre svar hinner jag inte med, sitter på jobbet...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
698991
August 19, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne, det där om rätten att låta andra bestämma över hur du ska leva förstår du väll varför det är så? men men vi kan väl tabort alla lagar och gå bershärkagång och ta ihjäl en stor grupp människor så kanske folk förstår varför det är bra med lagar (som är "normala").

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
699142
August 19, 2004 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

asså, jag håller med björne till viss del: man borde få göra vad man vill med sin egen kropp så länge man anser att det är ofarligt för andra djur/människor, risken får ej gå förbi acceptabel att det ska hända något som äventyrar andras säkerhet. Definiera acceptabel säger ni, jag antar att det är okey att dricka alkohol då bör det också vara lagligt med brass* och E** då dessa inte gör en speciellt aggressiv, om vi snackar droger

*=(ofarlig, högre procent psykoser med alkohol enligt WHO)

**=(framförallt farlig för en själv källa: WHO)

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699170
August 19, 2004 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: bjorne, det där om rätten att låta andra bestämma över hur du ska leva förstår du väll varför det är så? men men vi kan väl tabort alla lagar och gå bershärkagång och ta ihjäl en stor grupp människor så kanske folk förstår varför det är bra med lagar (som är "normala").

Så du tror folk undviker att mörda på grund av lagar?

En väldans massor av personer verkar överskatta lagar något så fruktansvärt. Hur mycket tror ni att folk bryr sig om lagar? Jag menar definitivt inte att man ska ta bort alla lagar då det skulle hindra polis från att ingripa. Men där det gäller sin egen kropp, varför ska regeringen få bestämma över min kropp?

fastbullit wrote: asså, jag håller med björne till viss del: man borde få göra vad man vill med sin egen kropp så länge man anser att det är ofarligt för andra djur/människor, risken får ej gå förbi acceptabel att det ska hända något som äventyrar andras säkerhet. Definiera acceptabel säger ni, jag antar att det är okey att dricka alkohol då bör det också vara lagligt med brass* och E** då dessa inte gör en speciellt aggressiv, om vi snackar droger

*=(ofarlig, högre procent psykoser med alkohol enligt WHO)

**=(framförallt farlig för en själv källa: WHO)

Det är väldigt få droger som gör dig aggressiv, inte ens ex anabola steroider gör dig aggressiv, vilket mer eller mindre alla svenskar tror. De har fått lära sig det i skolan, blivi tindoktrinerade. Precis som det är med övrig narkotika.

MrWeizel wrote: Varför?

Jo, för att vi införde demokrati i Sverige för ett litet slag sedan. Majoritetens vilja segrar, det är grunden för demokrati.

Varför ska majoriteten ha rätten att bestämma över minoritetens kroppar?

1935 och 1937, och argumenten vad svarta gör mot vita. Det är amerikansk rasism och inte svensk politik. Du tror inte att det har kommit fram nya grunder till att ha kvar förbuden?

Det var påtryck från US som fick hela Europa att göra det förbjudet. Redan några år efter den rasistiska propagandan kommit så började man sprida lögner om droger, lögner som våran stat än i dig sprider trotts att alla forskningsrapporter visar annat.

Man skulle väl kunna säga att det är i skolan, men inte genom lärares skräckpropaganda. Vi hade en assistent i klassen som var före detta missbrukar, av allt från alkohol till kokain. Pratade väldigt mycket med honom just för att lära mig sanningen om droger och inte myterna om droger. T.ex. så utsatte han oss inte för myten att alla som provar gräs drabbas av psykoser. Dock så finns det ju en liten, liten procent av de som provar som drabbas av psykoser, men då har de haft latenta pyskoser som utlöstes av gräset.

Försöker att lära mig så mycket som möjligt och att inte "veta" saker 😉

Längre svar hinner jag inte med, sitter på jobbet...

En missbrukare är de som fått se den svarta sidan, folk som inte klarar av att hantera det. Ni vet hur den typiska (framför allt) svensken är ”kan inte jag kan ingen annan”.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
699296
August 19, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: massa text

Att du är grymt drogliberal står utom all tvivel.

Hur du sedan kan påstå att att anabola steroider inte gör en aggresiv är helt uppåt väggarna. Finns många som kan verifiera detta.
Och än mer katastrofalt är kombinationen av andra droger ihop med anabola steroider.

När det gäller droger så finns det alltid hjärntvättade drogliberaler som kommer med argument om att i stort sett alla droger är ofarliga mer eller mindre. Vansinnigt!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699317
August 19, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=bjorne] massa text

Hur du sedan kan påstå att att anabola steroider inte gör en aggresiv är helt uppåt väggarna. Finns många som kan verifiera detta.
Och än mer katastrofalt är kombinationen av andra droger ihop med anabola steroider.

När det gäller droger så finns det alltid hjärntvättade drogliberaler som kommer med argument om att i stort sett alla droger är ofarliga mer eller mindre. Vansinnigt!

Att du är grymt fördomsfull jämt emot droger lyder inga tvivel om.

Det är ni som hävdar att man blir aggressiv, bevisarbörden ligger på era axlar.

En del av de som tar steroider går ut och slår ner folk och beter sig allmänt aggressivt. Myten om att steroider gör en aggressiv var knappast svår at tro på. Dock har nya rön visat att fallet faktiskt inte är sådant, utan att en del folk som tar steroider får väldigt bra självförtroende och därför vågar driva vidare på sin ilska. Visst ni kan sitta och hävda att ni aldrig känt för att slå ner någon, jag vet ändå om att fallet inte är sådant, alla är människor här. Man har faktiskt även givit folk steroider som inte är äkta, dvs bara socker eller något annat icke sinnesförändrande i dem. Personerna som fått tabletterna har givetvis inte varit medvetna om detta och en del av dem har efter att deras "kur" börjat hamnat i slagsmål som de hävdar att de normalt sett inte skulle gjort.

skiroy
Member
Medlem
699318
August 19, 2004 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=skiroy][quote=bjorne] massa text

En del av de som tar steroider går ut och slår ner folk och beter sig allmänt aggressivt. Myten om att steroider gör en aggressiv var knappast svår at tro på. Dock har nya rön visat att fallet faktiskt inte är sådant, utan att en del folk som tar steroider får väldigt bra självförtronde och därför vågar driva vidare på sin ilska. Visst ni kan sitta och hävda att ni aldrig kännt för att slå ner någon, jag vet ändå om att fallet inte är sådant, alla är människor här. Man har faktiskt även givit folk steroider som inte är äkta, dvs bara socker eller något annat icke sinnesförändrande i dem. Personerna som fått tabletterna har givietvis inte varit medvetna om detta och en del av dem har efter att deras "kur" börjat hamnat i slagsmål som de hävdar att de normalt sett inte skulle gjort.

Med placebo kan man påvisa vad som helst.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699325
August 19, 2004 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=bjorne][quote=skiroy][quote=bjorne] massa text

En del av de som tar steroider går ut och slår ner folk och beter sig allmänt aggressivt. Myten om att steroider gör en aggressiv var knappast svår at tro på. Dock har nya rön visat att fallet faktiskt inte är sådant, utan att en del folk som tar steroider får väldigt bra självförtronde och därför vågar driva vidare på sin ilska. Visst ni kan sitta och hävda att ni aldrig kännt för att slå ner någon, jag vet ändå om att fallet inte är sådant, alla är människor här. Man har faktiskt även givit folk steroider som inte är äkta, dvs bara socker eller något annat icke sinnesförändrande i dem. Personerna som fått tabletterna har givietvis inte varit medvetna om detta och en del av dem har efter att deras "kur" börjat hamnat i slagsmål som de hävdar att de normalt sett inte skulle gjort.

Med placebo kan man påvisa vad som helst.

Tillsammans med andra resultat så säger det väl en del. Det finns ingen annan naturligförklaring. Fast steroider innehåller kanske demoner som gör dig ilsken. Steroider, djävulens vapen!

Angående annan narkotika, kan skriva min förklaring, men väntar tills jag fått klartecken av admins så jag inte får tråden låst.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
699369
August 19, 2004 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=skiroy][quote=bjorne] massa text

Att du är grymt fördomsfull jämt emot droger lyder inga tvivel om.

En del av de som tar steroider går ut och slår ner folk och beter sig allmänt aggressivt. Myten om att steroider gör en aggressiv var knappast svår at tro på. Dock har nya rön visat att fallet faktiskt inte är sådant, utan att en del folk som tar steroider får väldigt bra självförtroende och därför vågar driva vidare på sin ilska. Visst ni kan sitta och hävda att ni aldrig känt för att slå ner någon, jag vet ändå om att fallet inte är sådant, alla är människor här. Man har faktiskt även givit folk steroider som inte är äkta, dvs bara socker eller något annat icke sinnesförändrande i dem. Personerna som fått tabletterna har givetvis inte varit medvetna om detta och en del av dem har efter att deras "kur" börjat hamnat i slagsmål som de hävdar att de normalt sett inte skulle gjort.

Så alltså: Jag kan säga precis vad som helst, och om du inte kan lägga fram enorma bevis (undersökningar räcker inte) på motsatsen, så stämmer det?
Och du säger ju själv att vissa blir aggresiva av Steroider? Personligen tror jag att man blir aggresivare, men även om det är som du säger att det är för att de tror att de klarar sig bättre i en fight så är det väl fortfaranade att bli mer aggresiv?

Hittills tror jag inte du lyckats övertala någon.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699379
August 19, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Så alltså: Jag kan säga precis vad som helst, och om du inte kan lägga fram enorma bevis (undersökningar räcker inte) på motsatsen, så stämmer det?

Ifall du påstår något så ligger bevisbörden på dig. Men nu är det så att jag säger att steroider inte framkallar aggressivitet, det kan jag omöjligt bevisa. Att något inte händer går inte att bevisa, vilket jag hoppas de flesta förstår. Hävdar någon dock att man blir aggressiv så får man gärna komma med lite mer än bara ord.

Och du säger ju själv att vissa blir aggresiva av Steroider? Personligen tror jag att man blir aggresivare, men även om det är som du säger att det är för att de tror att de klarar sig bättre i en fight så är det väl fortfaranade att bli mer aggresiv?

Du måste förstå skillnaden mellan att ett preparat framkallar/utlöser aggressivitet och placebo.

skiroy
Member
Medlem
699382
August 19, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Att du är grymt fördomsfull jämt emot droger lyder inga tvivel om.

Nej du...jag har tyvärr sett vänner närmast gå under på grund av droger.

Jag har sett folk som har fått livet och kroppen förstörd av droger.
Vissa av "ofarliga" droger och vissa av anabola steroider.
När man har sett detta så är det självklart att man regerar på när någon sprider propaganda för droger på detta närmast naiva sätt.

Inte desso mindre framstår du som en hjärntvättad drogliberal.

MrWeizel
Member
Medlem
699383
August 19, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjorne, tror du på tomten?

Kizo
Member
Medlem
699390
August 19, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Bjorne, tror du på tomten?

Ja, alltså, jag gör det.
För jag vet ingen som BEVISAT att han inte finns.
För allt snack om att han måste vara väldigt snabb etc, det är ju bara en teori, eller hur?
Och för övrigt tror jag tomten går på anabola, för han är så snäll och stor.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
699395
August 19, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne, majoriteten utav sveriges befolkning vill inte legalisera droger (uppenbarligen) så varför böla om det? tänk att du står mot säkerligen 8 miljoner (runda slängar) och du kan knappast vinna i den här diskotionen. majoriteten talar mot dig och då bestämmer majoriteten.

sen så var mitt exempel om att alal skulle mörda varandra dåligt men om alla rånade varandra så ska mej tamme tusan du inse att det ÄR fe och förnuftiga lagar ÄR bra.

MrWeizel
Member
Medlem
699403
August 19, 2004 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: bjorne, majoriteten utav sveriges befolkning vill inte legalisera droger (uppenbarligen) så varför böla om det? tänk att du står mot säkerligen 8 miljoner (runda slängar) och du kan knappast vinna i den här diskotionen. majoriteten talar mot dig och då bestämmer majoriteten.

Jo, men du verkar inte ha förstått att vår vän bjorne inte är för demokrati.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699410
August 19, 2004 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=bjorne] Att du är grymt fördomsfull jämt emot droger lyder inga tvivel om.

Nej du...jag har tyvärr sett vänner närmast gå under på grund av droger.

Jag har sett folk som har fått livet och kroppen förstörd av droger.
Vissa av "ofarliga" droger och vissa av anabola steroider.
När man har sett detta så är det självklart att man regerar på när någon sprider propaganda för droger på detta närmast naiva sätt.

Inte desso mindre framstår du som en hjärntvättad drogliberal.

Det finns alltid det som misslyckas, de som misslyckas sticker alltid ut. Anabola steroider är inget mirakelpreparat, de flesta som tagit det märker man inte så jättestor skillnad på, såviare de inte kurar väldigt ofta. Men eftersom folk sitter inne med så mycket fördommar så berättar dem inte för er att de kurat. Dina kompisar berättare heller inte att de snorta lite pulver på festen igår eller tog sig en joppe den där kvällen ni såg en film.
Mår man piss ska man naturligtvis inte bedöva sig med varken narkotika eller alkohol. Mår man dock prima, är ansvarsfull och har respekt för drogerna så är de inte speciellt farliga.

Människan har igenom alla tider skyllt diverse problem på ex häxor, folk som är otrogna emot gudare osv. Människans flock är samhället man lever i, man vill naturligtvis hitta ett svart får att skylla alla problem på, i dagens Sverige är narkotika svartingen. Det pumpar ut propagande emot droger vart du än går. Folk blir indoktrinerade, alla VET hur farligt narkotika är, alla vet hur hemska och otrevliga all narkotika är. Dock är det väligt få som vet varför de tycker som de gör.

MrWeizel wrote: Bjorne, tror du på tomten?

Nix, men om du gör det kan du ju alltid önska dig lite fler argument.

MrWeizel
Member
Medlem
699422
August 19, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Nix, men om du gör det kan du ju alltid önska dig lite fler argument.

Jag har inte sett några bevis för att han inte finns. Jag har absolut inga argument, men du skall få några citat istället.

"Säg maaaama"
"Karin har varit duktig i år och ätit sin spenat varje dag"

Kizo
Member
Medlem
699423
August 19, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Skriver en massa skit...Blah blah blah.

Först och främst. Börja inte snacka skit om Skiroys polare eftersom du inte vet vad du pratar om. (Jag vet inte heller hur det ligger till, så fråga inte.)
Och sen, jag har nog kommit på dig.
Du är en colombiansk knark-kung som vill få större andelar av svenska marknaden.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699426
August 19, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=MrWeizel]Bjorne, tror du på tomten?

Ja, alltså, jag gör det.
För jag vet ingen som BEVISAT att han inte finns.
För allt snack om att han måste vara väldigt snabb etc, det är ju bara en teori, eller hur?
Och för övrigt tror jag tomten går på anabola, för han är så snäll och stor.

När sa jag att man måste tro på något för att det inte är bevisat att det inte är så? Jag har däremot sagt att man inte ska lämna öronen stängda bara för att det verkar tämligen orimligt att fallet skulle vara annorlunda.

Vitamin-C wrote: bjorne, majoriteten utav sveriges befolkning vill inte legalisera droger (uppenbarligen) så varför böla om det? tänk att du står mot säkerligen 8 miljoner (runda slängar) och du kan knappast vinna i den här diskotionen. majoriteten talar mot dig och då bestämmer majoriteten.

sen så var mitt exempel om att alal skulle mörda varandra dåligt men om alla rånade varandra så ska mej tamme tusan du inse att det ÄR fe och förnuftiga lagar ÄR bra.

Utan uppstick uppstår inga förändringar, måste börja någon stanns. Men fick aldrig svar på frågan, varför ska en majoritet få bestämma över en minoritets kroppar? Är det ett sådant samhälle du vill ha?

MrWeizel wrote: Jo, men du verkar inte ha förstått att vår vän bjorne inte är för demokrati.

Citera mig gärna där jag sagt det.

Vad uppstår när argumenten är slut? Smutskastning, kan ni snälla sluta med det och åtetgå till diskutionen eller sluta posta så tråden inte blir låst?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL