Visste inte att exorcister fortfarande fanns|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Visste inte att exorcister fortfarande fanns
Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
sp_UserOfflineSmall Offline
699518
August 19, 2004 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

sant som MrWeize säjjer, den grundades i grekland (tror det var i athen?) där männen hade ofäntliga rötningar på stadens stortorg. marjotiteten bestämde då och gör det nu. samma grundprincip (stavning..) och vissa ändringar här och där.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
699523
August 19, 2004 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Håller med bjorne ang. olika saker. Men att ens försöka försvara droger är rent åt h*****e, visst testa du, men skriv inte här att det är ofarligt. 😕

The black sheep our society gets the blame again :p

MrWeizel wrote: Demokrati, kommer av grekiskans demos och krati, vilket betyder folk och vilja/styre.

Jag vill veta hur din demokrati ser ut, där majoriteten INTE bestämmer över minoriteten. För det är en grund för demokratin, majoriteten bestämmer.

Jag vill inte att majoriteten ska bestämma över hur en minioritets kropp.

Pim_ wrote: Då kan jag gå i god för att det händer, och ibland hinner kroppen inte återgå till normalt för att resten lägger av innan....

Ifall man vet vad man pysslar med så åtgärdar man.

Kizo wrote: Bjarnes liberarism går ut på att alla ska ha rätt att göra precis vad de vill. Men vi ska ha ett styre så att folk inte kan göra precis vad de vill.
[quote=Bamse]Jag har väl aldrig sagt att jag inte vill ha folkstyre

Eller så skulle vi ha ett styre, men som tillåter oss att göra precis vad vi vill.
Jag tänkte i alla fall gå ut och mörda någon nu, för jag har lust.
Men vänta, det stör ju någon annan.
Näe, jag ska nog bli hög och snetända på nån drog istället. För det är bra.

Kan du dra snabbt vad du ser för skillnad mellan att döda en person och att ta en substans som ger dig ett rus?

Vitamin-C
Member
Medlem
699530
August 19, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Jag vill inte att majoriteten ska bestämma över hur en minioritets kropp.

... HUR är det du tänker?

bjorne wrote: Ifall man vet vad man pysslar med så åtgärdar man.

de som seriöst vet vad man pysslar med (idrottare som är riktigt övervakade av en läkare när de använder drogerna) kan även de få problem.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
699531
August 19, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Pim_]Då kan jag gå i god för att det händer, och ibland hinner kroppen inte återgå till normalt för att resten lägger av innan....

Ifall man vet vad man pysslar med så åtgärdar man.

"Ja, jag tycker man ska behöva ha en droglicens som visar att man behärskar att använda droger"

bjorne wrote:
[quote=Kizo]Bjarnes liberarism går ut på att alla ska ha rätt att göra precis vad de vill. Men vi ska ha ett styre så att folk inte kan göra precis vad de vill.
[quote=Bamse]Jag har väl aldrig sagt att jag inte vill ha folkstyre

Eller så skulle vi ha ett styre, men som tillåter oss att göra precis vad vi vill.
Jag tänkte i alla fall gå ut och mörda någon nu, för jag har lust.
Men vänta, det stör ju någon annan.
Näe, jag ska nog bli hög och snetända på nån drog istället. För det är bra.

Kan du dra snabbt vad du ser för skillnad mellan att döda en person och att ta en substans som ger dig ett rus?

Jag menar att droger har många gånger varit orsaken till varför mord och inbrott har begåtts! Men som sagt, med min droglicens så löser det sig!

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
699540
August 19, 2004 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Jag vill inte att majoriteten ska bestämma över hur en minioritets kropp.

Och således är du inte heller för ett demokratiskt samhälle.

Majoritetsstyre, som demokrati INNEBÄR, samtidigt som majoriteten inte bestämmer rimmar dåligt. Det måste du väl ändå förstå?!?!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699542
August 19, 2004 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: ... HUR är det du tänker?

För att dra grundligt och simpelt. Finns där inget offer så ska det inte vara ett brott.

de som seriöst vet vad man pysslar med (idrottare som är riktigt övervakade av en läkare när de använder drogerna) kan även de få problem.

Det är inte speciellt vanligt att de får problem som man inte lätt kan åtgärda.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699548
August 19, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=bjorne]Jag vill inte att majoriteten ska bestämma över hur en minioritets kropp.

Och således är du inte heller för ett demokratiskt samhälle.

Majoritetsstyre, som demokrati INNEBÄR, samtidigt som majoriteten inte bestämmer rimmar dåligt. Det måste du väl ändå förstå?!?!

Omformulerar mig, jag tycker att det ska strida emot det mänskligarättigheterna när man inte får bestämma över sin egen kropp. Har ju känslan av att du inte vill förstå, men jag kan ju ha fel.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699554
August 19, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote:
"Ja, jag tycker man ska behöva ha en droglicens som visar att man behärskar att använda droger"

Nu vet jag ju inte vem du citerar, du kanske citerar ditt eget tänkade. Aja, får förklara lite närmare så ska jag se ifall jag kan svara.

Jag menar att droger har många gånger varit orsaken till varför mord och inbrott har begåtts! Men som sagt, med min droglicens så löser det sig!

Av icke påverkade missbrukare som vill ha sin dos.

Kizo
Member
Medlem
699556
August 19, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.
Och du har redan sagt att det är väldigt få och det bara är de som inte kan kontrollera droger, så du behöver inte upprepa dig.
Men du kan väl dra ett till citat så vi andra förstår?

Kizo
Member
Medlem
699557
August 19, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Kizo] "Ja, jag tycker man ska behöva ha en droglicens som visar att man behärskar att använda droger"

Nu vet jag ju inte vem du citerar, du kanske citerar ditt eget tänkade. Aja, får förklara lite närmare så ska jag se ifall jag kan svara.

Mina "" var för att skapa en ironisk röst.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699558
August 19, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.
Och du har redan sagt att det är väldigt få och det bara är de som inte kan kontrollera droger, så du behöver inte upprepa dig.

Jag har inte sagt att det är okej att fifla med andras kroppar.

Kizo
Member
Medlem
699561
August 19, 2004 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Kizo]Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.

Det jag menar är att påverkade ofta skadar andra. Något de inte skulle gjort opåverkade.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699564
August 19, 2004 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=bjorne][quote=Kizo]Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.

Det jag menar är att påverkade ofta skadar andra. Något de inte skulle gjort opåverkade.

Då menar jag att du bara hittar på för att ha något att skriva. Du får gärna vara god och leta upp en artikel där en person utsatt en annan person för våld under påverkan av någon slags narkotika. Eftersom det händer så ofta så ska jag göra uppgiften lite svårare för dig, leta upp en artikel för den här månaden.

Den här personen som skada den andra, tror du han hade skadat den andra mindre för att substansen han var påverkad av var olaglig?

Kizo
Member
Medlem
699569
August 19, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Kizo][quote=bjorne][quote=Kizo]Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.

Då menar jag att du bara hittar på för att ha något att skriva. Du får gärna vara god och leta upp en artikel där en person utsatt en annan person för våld under påverkan av någon slags narkotika. Eftersom det händer så ofta så ska jag göra uppgiften lite svårare för dig, leta upp en artikel för den här månaden.

Den här personen som skada den andra, tror du han hade skadat den andra mindre för att substansen han var påverkad av var olaglig?

Så du menar att junkies inte begår brott?
Att ingen blir skadad (och någon aldrig blivit mördad) under det?
Droger är inte ett problem.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699660
August 20, 2004 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=bjorne][quote=Kizo][quote=bjorne][quote=Kizo]Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.

Visst händer det, men det händer knappast på grund av att de är påverkade.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
699664
August 20, 2004 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Omformulerar mig, jag tycker att det ska strida emot det mänskligarättigheterna när man inte får bestämma över sin egen kropp. Har ju känslan av att du inte vill förstå, men jag kan ju ha fel.

Ja, du har fel. På denna punkten också.

Kanske inte så konstigt att du blir missförstådd när du hela tiden sagt att du är för demokrati, men du tycker inte att majoriteten skall bestämma över minoriteten.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
699670
August 20, 2004 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Demokrati innebär inte nödvändigtvis majoritetsstyre, även om det brukar vara underförstått att det är vad man menar.

Självklart bör en lagstiftning innefatta författningar som skyddar individen mot majoriteten, men jag tycker inte drogliberalism bör vara ett av de skydden. När någonting har hög sannolikhet att skada någon utöver individen bör det automatiskt förbjudas eller ges restriktion.

(...även trafikhastigheter, mind you.)

Kizo
Member
Medlem
699675
August 20, 2004 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Kizo][quote=bjorne][quote=Kizo][quote=bjorne][quote=Kizo]Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.

Nope, det är inte drogernas fel. Det är pga att de aldrig blev kramade som barn.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
699714
August 20, 2004 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=bjorne]Omformulerar mig, jag tycker att det ska strida emot det mänskligarättigheterna när man inte får bestämma över sin egen kropp. Har ju känslan av att du inte vill förstå, men jag kan ju ha fel.

Ja, du har fel. På denna punkten också.

Kanske inte så konstigt att du blir missförstådd när du hela tiden sagt att du är för demokrati, men du tycker inte att majoriteten skall bestämma över minoriteten.

Det är skillnad på att inte förstå och att inte vilja förstå.

Jerry wrote: Demokrati innebär inte nödvändigtvis majoritetsstyre, även om det brukar vara underförstått att det är vad man menar.

Självklart bör en lagstiftning innefatta författningar som skyddar individen mot majoriteten, men jag tycker inte drogliberalism bör vara ett av de skydden. När någonting har hög sannolikhet att skada någon utöver individen bör det automatiskt förbjudas eller ges restriktion.

(...även trafikhastigheter, mind you.)

Kizo wrote: [quote=bjorne][quote=Kizo][quote=bjorne][quote=Kizo][quote=bjorne][quote=Kizo]Trots att kroppen får för sig att skada andra.
Japp, jaja, då vet vi.

Nope, det är inte drogernas fel. Det är pga att de aldrig blev kramade som barn.

Nämn en drog där forskning som gjorts kring den påvisat att drogen gör dig aggressiv. Eller varför inte bara leta upp en nyhetsartikel, menar om det nu är så vanligt så bör det inte vara speciellt svårt.

Men jo, självklart uppstår det våld kring narkotika då det handlar om så mycket pengar och säkerhet. Något som man skulle kunna reducera igenom en legalisering.

Vet du vem Al Capone var? Om du har läst lite historia så vet du att det gick väldigt våldsamt till när alkohol var olagligt, så våldsamt och omöjligt att kontrollera så man fick legalisera då det genast blev mycket bättre. Har du läst vidare efter att alkohol förbudetupphävades så vet du också varför marijuana blev illegalt.

Vitamin-C
Member
Medlem
699986
August 20, 2004 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ett exempel:

danmark som har spritförsäljning lagligt till de som är 15 och upp klarar sig fint. har alldrig sett en full dansk unge ränna runt (men såklart så finns de). skulle vi legalisera droger av vissa former så skulle det nog inte fungera lika bra. förresten så tycker jag att vi antingen ska lätta på alkohol lagarna eller strypa dem rejälare.

droger så som de som är syntetiska hormoner(ectecy) skulle snabbt missbrukas. flera droger skulle nog fungera men de andra 100000 skulle knappast "förbättra" människor. de kan man inte sätta ut till majoriteten. det skulle inte gå. snabbt skulle missbrukare dyka upp som de som missbrukar alkholol och låt oss säjja att bert lind kommer till akuten då hans hjärta har blivit sönder trasat av nått han har tagit in i kroppen så är han mer mindre körd. vi kan säjja att 50(säkert en överdrft, jag gissar bara) personer kommer in på akuten varje år pga deras njurar är kassa så kan vi hoppas att de 50 får en donator eller nått medel som hjälper dem. men nu kommer kanske 100 missbrukare av droger in och har ett fel någon stans (som kanske våran påhittade kompis bert lind) så kanske (och troligtvis) inte våran sjukvård håller. så vi måste då utvidga sjukvården kraftigt för att kunna hålla de hypotetiskt kommande missbrukarna. ska vi klaga på staten nu?

det där är en utav anldeningarna varför det inte skulle gå.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 307
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL