[VK]Arbetslösa nobbar jobb|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[VK]Arbetslösa nobbar jobb
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
964447
October 16, 2005 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=Death On Wings][quote=dåren]Death On Wings:

Flytta från Åmål då om det inte finns några jobb där. Svårare än så är det inte.

Betalar du då ?

Varför skulle jag göra det?

Du har ett kollektivt ansvar mot oss skattebetalare att flytta dit jobben finns och inte bo kvar i en håla och leva på A-kassa.

Skitsnack..
Det var p.g.a sådana som dej som arbetarrörelsen en gång startades..
"Du har ett kollektivt ansvar mot oss skattebetalare" Pfftt
Tror du att du är unik som betalar skatt?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
964451
October 16, 2005 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=dåren][quote=Death On Wings][quote=dåren]Death On Wings:

Flytta från Åmål då om det inte finns några jobb där. Svårare än så är det inte.

Betalar du då ?

Du har ett kollektivt ansvar mot oss skattebetalare att flytta dit jobben finns och inte bo kvar i en håla och leva på A-kassa.

Skitsnack..

Jag betalar sjukt mycekt pengar från mitt företag till staten som kunde ha gått till så mycket bättre saker.
Tror inte du att det känns ganska jobbigt för mig att halva mitt företags inkomster går direkt till staten, och sedan så sitter det folk i byar och inte orkar flytta dit jobben finns utan bor kvar och lever på a-kassa?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
964458
October 16, 2005 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Då får du väl flytta ditt företag till hans by.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
964464
October 16, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=Death On Wings][quote=dåren]Death On Wings:

Betalar du då ?

Mot oss skattebetalare säger du ?
Vad i självaste helvete tror du jag betalar då ?

Flytta dit jobben finns säger du, vi säger såhär att jag flyttar till göteborg hur det nu ska gåtill för att jag inte har råd att betala en lägenhet där. men vi säger att jag har det nu då och jag flyttar dit. det finns runt 600 lediga jobb enligt platsbanken har jag för mig. Och hur många arbetslösa tror du det finns där ? Chansen att jag ska få ett jobb där är bara aningen större än den chans jag har i denna lilla håla. Vist man kan leta jobb utanför arbetsförmedlingen men det blir samma sak ändå.

Sökte jobb i 8 månder i göteborg,karlstad,malmö och närliggande hålor och fick inget förens farsan fixade in mig på det jag har nu och det sak flytta till ungern om någon månad.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
964465
October 16, 2005 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=ilg@dd][quote=dåren][quote=Death On Wings][quote=dåren]Death On Wings:

Betalar du då ?

Skitsnack..

Jag betalar sjukt mycekt pengar från mitt företag till staten som kunde ha gått till så mycket bättre saker.
Tror inte du att det känns ganska jobbigt för mig att halva mitt företags inkomster går direkt till staten, och sedan så sitter det folk i byar och inte orkar flytta dit jobben finns utan bor kvar och lever på a-kassa?

Så du är alltså i behov av arbetskraft med andra ord..Näe, knappast..
Bara ett typiskt jäkla avundsjukt gnäll som du egentligen inte har fog för..
Du är skyldig att betala moms och skatt som företagare, och det var du medveten om det när du startade företaget...
Betalar du hälfen av dina inkomster i skatt så borde du nog vända dej till en auktoriserad bokföringsfirma, alternativt byta från den du har idag..
Folk som stämplar gör det för att dom medvetet betalat på en arbetslöshetsförsäkring som faller ut ifall de blir arbetslösa..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
964467
October 16, 2005 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Då får du väl flytta ditt företag till hans by.

Det är inte hans skyldighet att ge jobb åt andra.

Det är de arbetslösas skyldighet, jämnt emot bidragsgivarna, att skaffa ett jobb. Hur högt värderar ni bidragstagare era liv egentligen? Anser ni att ni utvecklas som personer och skapar en framtid för er själva, när ni sitter hemma på era arslen och inte gör ett piss? Att inte ens ha ett mål att arbeta för, utan bara sitter och vänta på bättre tider, orealistiskt tänkade dessutom, då alla ni som bor i norra delen av Sverige, bor där jobben snarare minskar. Sedan är alla för feta för att lyfta ett finger, så några nya företag lär inte komma...

Rasister hatar blattar som sitter på bidrag, svenska folket hatar er...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
964470
October 16, 2005 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

tror det är dags för vissa att dra sina huvuden ur sina arslen och börjar se på verkligheten...

Det är så otroligt lätt att skälla på arbetslösa, tills man blir det själv...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964473
October 16, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: tror det är dags för vissa att dra sina huvuden ur sina arslen och börjar se på verkligheten...

Det är skillnad att skälla på arbetslösa och arbetslösa som saknar arbeten för att de inte kan få tummen ur. De söker bara jobb via AMS och tar sig inte ner till företag och frågar, hör inte via vänner som arbetar ifall det finns något litet extra att ta där. Det är jäkligt tungt, men lär man inte sig att ta ansvar och handla, så visst, gör inte det, men sluta snylta på alla andra, som faktiskt fixat jobb.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
964474
October 16, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: tror det är dags för vissa att dra sina huvuden ur sina arslen och börjar se på verkligheten...

Nu skälls det inte på alla arbetslösa.
Utan på slappisarna som inte gör ett dyft för att hitta ett nytt jobb.

dåren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 306
964479
October 16, 2005 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Då får du väl flytta ditt företag till hans by.

Då går jag i kk i brist på kompetent personal.

Jag har inget ansvar mot arbetslösa i Åmål. Men dom arbetslösa i Åmål har ett ansvar mot oss skattebetalare.

Har inget emot att betala skatt när den går till bra grejer. Men det gör den inte idag. Känns helt jävla meningslöst att skatta bort halva företaget när folk inte ens anstränger sig för att skaffa jobb!

Efter lumpen så överväger jag att skriva företaget någon annan stans än Sverige. Då kanske det blir lite pengar över till mig som ägare också.

Death On Wings
Member
Medlem
964480
October 16, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

dåren wrote: [quote=Jerry]Då får du väl flytta ditt företag till hans by.

Jag har inget ansvar mot arbetslösa i Åmål. Men dom arbetslösa i Åmål har ett ansvar mot oss skattebetalare.

Har inget emot att betala skatt när den går till bra grejer. Men det gör den inte idag. Känns helt j**la meningslöst att skatta bort halva företaget när folk inte ens anstränger sig för att skaffa jobb!

Efter lumpen så överväger jag att skriva företaget någon annan stans än Sverige. Då kanske det blir lite pengar över till mig som ägare också.

Det är ju bara att ta med dina nuvarande anställda, de flyttar säkerligen med på engång bara för att behålla jobbet, tror du inte det ?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
964483
October 16, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=dåren][quote=Jerry]Då får du väl flytta ditt företag till hans by.

Har inget emot att betala skatt när den går till bra grejer. Men det gör den inte idag. Känns helt j**la meningslöst att skatta bort halva företaget när folk inte ens anstränger sig för att skaffa jobb!

Det är ju bara att ta med dina nuvarande anställda, de flyttar säkerligen med på engång bara för att behålla jobbet, tror du inte det ?

Hahahaha, som en smäck..
10 points.

obelix
Member
Medlem
964493
October 16, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=obelix]tror det är dags för vissa att dra sina huvuden ur sina arslen och börjar se på verkligheten...

Nu skälls det inte på alla arbetslösa.
Utan på slappisarna som inte gör ett dyft för att hitta ett nytt jobb.

Inte, har vi läst samma tråd???

bud_bundy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
964498
October 16, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte någon brist på arbete i Sverige, typ varenda företag eller kommunal verksamhet är underbemannad. Och orsaken är att de inte har råd att anställa, för att det ska betalas skattepengar till folk som inte arbetar. Hmm
De drar in på sjukvård och skola, och säger nu har vi sparat pengar. Samtidigt som de får gå på bidrag istället. Så enligt mig är hela politiken fel, hur den skulle rättas till. -Ja den som visste det..

Ang arbetslösa, så vet vi alla som har varit det att det inte är så lätt/roligt att söka ett par jobb i veckan som man inte har kompetens för. Men då får man väl skaffa det? Lika så flytta är inget problem för de flesta ungdomar. Jag har själv gjort båda två… Om jag nu kommer få ett jobb efter utbildningen är en annan femma, men jag har iaf gjort så gott jag kan. Och det tycker jag minst alla arbetslösa borde göra.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
964511
October 16, 2005 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

bud_bundy wrote: Det är inte någon brist på arbete i Sverige, typ varenda företag eller kommunal verksamhet är underbemannad. Och orsaken är att de inte har råd att anställa, för att det ska betalas skattepengar till folk som inte arbetar. Hmm
De drar in på sjukvård och skola, och säger nu har vi sparat pengar. Samtidigt som de får gå på bidrag istället. Så enligt mig är hela politiken fel, hur den skulle rättas till. -Ja den som visste det..

Ang arbetslösa, så vet vi alla som har varit det att det inte är så lätt/roligt att söka ett par jobb i veckan som man inte har kompetens för. Men då får man väl skaffa det? Lika så flytta är inget problem för de flesta ungdomar. Jag har själv gjort båda två… Om jag nu kommer få ett jobb efter utbildningen är en annan femma, men jag har iaf gjort så gott jag kan. Och det tycker jag minst alla arbetslösa borde göra.

Går du på utbildning?? Och har flyttat?? Antagligen glatt tagit del av "statens" flyttbidrag också kanske?? kanske rent av bor i en statligt subventionerad studenrbostad?
Sicken samhällsparasit du måste vara i fleras ögon här då..
Mej veterligen drar en studerande inte in en spänn till statskassan, utan ligger mest bara skattebetalarna till last..
wink :cy:

Death On Wings
Member
Medlem
964512
October 16, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

bud_bundy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
964515
October 16, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Går du på utbildning?? Och har flyttat?? Antagligen glatt tagit del av "statens" flyttbidrag också kanske?? kanske rent av bor i en statligt subventionerad studenrbostad?
Sicken samhällsparasit du måste vara i fleras ögon här då..
Mej veterligen drar en studerande inte in en spänn till statskassan, utan ligger mest bara skattebetalarna till last..
wink :cy:

Jag har inte fått en krona i flyttbidrag. Lägenheten är heller inte subventionerad.

Men visst som studerande lever man på bidrag jag förnekar inte det, men jag fick lite mer pengar i A-kassa än de där 2500:- i månaden i bidrag innan. Det tillkommer självklart kostnader för min utbildning i skolan. Men tycker du då det är fel att vi utbildar "högutbildade" i sverige?
*edit*
Eftersom vi kostar så mycket pengar och bara är till last.

Det jag menade med mitt förra inlägg, var att man ska försöka göra så gott som man kan och inte bara ge upp. Alla kan inte få ett jobb där de bor med deras kompetens, och då måste man försöka lista ut vad den bästa lösningen för en kan vara. Även skittjobb är det brist på om man bor på fel ställe.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964517
October 16, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

Det handlar om att sälja sig själv, det finns alltid en lösning.

Death On Wings wrote: Det är ju bara att ta med dina nuvarande anställda, de flyttar säkerligen med på engång bara för att behålla jobbet, tror du inte det ?

Nu finns det ju en del företag som drar utomlands och då följer faktiskt en del av personalen med, även om det är otänkbart för er att förändra livsstillen ibland (nej, att börja med ett nytt kostupplägg och träna regelbundet räknas inte).

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
964519
October 16, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Det handlar om att sälja sig själv

Där sammanfattade du det ganska bra.

obelix
Member
Medlem
964520
October 16, 2005 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

Det handlar om att sälja sig själv, det finns alltid en lösning.

Allt går inte att sälja, även om man vill.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 111
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL