[VK]Arbetslösa nobbar jobb|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[VK]Arbetslösa nobbar jobb
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
964524
October 16, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=Deuterium]Det handlar om att sälja sig själv

Där sammanfattade du det ganska bra.

Ja för det är nog det enda sättet att få in pengar på.

Edit: Folk lever i en drömvärld.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
964527
October 16, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=Deuterium]Det handlar om att sälja sig själv

För att folk ska göra saker för dig, måste du göra saker för dem, du måste helt enkelt sälja dig.

Man kan allatid ta någon form av utbildning som leder till jobb i värsta fall, sådana utbildningar finns det gått om idag.

Death On Wings
Member
Medlem
964528
October 16, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Jerry][quote=Deuterium]Det handlar om att sälja sig själv

För att folk ska göra saker för dig, måste du göra saker för dem, du måste helt enkelt sälja dig.

Man kan allatid ta någon form av utbildning som leder till jobb i värsta fall, sådana utbildningar finns det gått om idag.

Varför ger du oss inte tips på en sådant utmärkt utbildning så vi kan få jobb då ?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
964529
October 16, 2005 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Utan på slappisarna som inte gör ett dyft för att hitta ett nytt jobb.

Typisk komentar av en som har ett fast välbetalt arbete. [-(

Alla arbetslösa jag känner gör sitt yttersta för att få ett jobb.
När jag var arbetslös sökte jag en jävla massa jobb.
Fick inget å nån sa att jag aldrig sökte något.. höll på att mörda fanskapet.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964531
October 16, 2005 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

Det handlar om att sälja sig själv, det finns alltid en lösning.

Allt går inte att sälja, även om man vill.

Om inte allt, så i regel tillräckligt. Du kan ex printa upp reklamlappar och slå upp lite över allt och erbjuda dig fixa persondatorer åt vanliga Svenssons.

Death On Wings
Member
Medlem
964533
October 16, 2005 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=obelix][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

Om inte allt, så i regel tillräckligt. Du kan ex printa upp reklamlappar och slå upp lite över allt och erbjuda dig fixa persondatorer åt vanliga Svenssons.

Och sen kommer skatteverket och knackar på din dörr och kräver skatt på de pengarna.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964534
October 16, 2005 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=obelix][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

Och sen kommer skatteverket och knackar på din dörr och kräver skatt på de pengarna.

Nej det gör dem inte. Fråga valfri hantverkare om de brukar ha problem när de extraknäcker svart, där det handlar om betydligt mer pengar...

Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Jerry][quote=Deuterium]Det handlar om att sälja sig själv

Varför ger du oss inte tips på en sådant utmärkt utbildning så vi kan få jobb då ?

http://www.ky.se/

Finns många fler, är bara att söka.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
964535
October 16, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=obelix][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

:)R

tror inte att någon som är vid sina sunda vätskor släpper mig i närheten av tekniska saker...

Det finns en hel del som inte har ett annat val än att vara arbetslösa och leva på bidrag.

För hur ska man vidarutbilda sig om man inte får Studielån, och Af inte vill betala en utbildning?

Hur ska man marknadsföra sig om man har varit sjukskriven en lång tid, och är utan utbildning?

Death On Wings
Member
Medlem
964536
October 16, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste ju finnas någon speciel eftersom alla inte kan leda till jobb eller hur, så ge gärna tips på en specifik utbildning som ger jobb i dagens samhälle är du snäll så vi (snart) arbetslösa idioter kan få lite lärdom av en sådan erfaren hårt arbetande veteran som du.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
964538
October 16, 2005 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Death On Wings][quote=Deuterium][quote=obelix][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

Nej det gör dem inte. Fråga valfri hantverkare om de brukar ha problem när de extraknäcker svart, där det handlar om betydligt mer pengar...

Smått skrattretande med ett sånt inlägg i en debatt som nästan uteslutande handlat om att arbetslösa ligger staten till last genom att få bidrag/A-kassa och inte drar in pengar till statskassan..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964551
October 16, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Deuterium][quote=obelix][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Många verkar inte fatta att det krävs pengar för att flytta.

:)R

tror inte att någon som är vid sina sunda vätskor släpper mig i närheten av tekniska saker...

Det finns en hel del som inte har ett annat val än att vara arbetslösa och leva på bidrag.

För hur ska man vidarutbilda sig om man inte får Studielån, och Af inte vill betala en utbildning?

Hur ska man marknadsföra sig om man har varit sjukskriven en lång tid, och är utan utbildning?

Ex KY är gratis att gå, även om man måste ha pengar för att leva också, så har jag otroligt svårt att tro att du faktiskt inte skulle få detta.

Dessutom har jag också svårt att tro att du personligen varit på alla företag i kommunen och gränsande kommuner.

Death On Wings wrote: Måste ju finnas någon speciel eftersom alla inte kan leda till jobb eller hur, så ge gärna tips på en specifik utbildning som ger jobb i dagens samhälle är du snäll så vi (snart) arbetslösa idioter kan få lite lärdom av en sådan erfaren hårt arbetande veteran som du.

Ex Ky-utbildningarna styrs efter hur marknaden ser ut, vilket resulterar i att praktiskt taget alla får jobb.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964557
October 16, 2005 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Smått skrattretande med ett sånt inlägg i en debatt som nästan uteslutande handlat om att arbetslösa ligger staten till last genom att få bidrag/A-kassa och inte drar in pengar till statskassan..
wink

Så länge personen drar in pengar på egen maskin, så får man bort se från en sådan sak vi så låga summor.

obelix
Member
Medlem
964559
October 16, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Ex KY är gratis att gå, även om man måste ha pengar för att leva också, så har jag otroligt svårt att tro att du faktiskt inte skulle få detta.

Dessutom har jag också svårt att tro att du personligen varit på alla företag i kommunen och gränsande kommuner.

Man ska ha behörighet, kompetens eller kunna söka alla jobb.

Det är tex inte alla som är lämpade att jobba med gamla människor på ett ålderdomshem, jag skulle inte klara av det, även om jag är en utbildad uska och har den kompetensen.

Och jag skulle inte få studielån till någon utbildnig.

Death On Wings
Member
Medlem
964561
October 16, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Då borde vi ju inte ha någon arbetslöshet i sverige eller hur om alla får jobb så fort man gått en KY utbildning.

Det finns för få jobb med för mycket sökande.

Och vart ser man hur arbetsmarknaden ser ut ?
Vi måste ju räkna med att utbildningen tar en liten stund och hur vet man hur den ser ut efter man pluggat vidare ?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964567
October 16, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Då borde vi ju inte ha någon arbetslöshet i sverige eller hur om alla får jobb så fort man gått en KY utbildning.

Det finns för få jobb med för mycket sökande.

Och vart ser man hur arbetsmarknaden ser ut ?
Vi måste ju räkna med att utbildningen tar en liten stund och hur vet man hur den ser ut efter man pluggat vidare ?

Risker finns i allt, ska man vara så jäkla feg kommer man ingen stannas, sedan brukar inte en branch ändras så jäkla snabbt för den delen heller, men om du går en sådan utbildning, så har du åtminstonde ett yrke i bakfickan, samt arbetserfarenhet, vilket är värt guld hos arbetsgivare, även om det inte är inom samma branch.

obelix wrote: [quote=Deuterium] Ex KY är gratis att gå, även om man måste ha pengar för att leva också, så har jag otroligt svårt att tro att du faktiskt inte skulle få detta.

Man ska ha behörighet, kompetens eller kunna söka alla jobb.

Det är tex inte alla som är lämpade att jobba med gamla människor på ett ålderdomshem, jag skulle inte klara av det, även om jag är en utbildad uska och har den kompetensen.

Och jag skulle inte få studielån till någon utbildnig.

Ingen har sagt att du måste ta studielån.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964576
October 16, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Smått skrattretande med ett sånt inlägg i en debatt som nästan uteslutande handlat om att arbetslösa ligger staten till last genom att få bidrag/A-kassa och inte drar in pengar till statskassan..
wink

Skillnad på att inte bidra och på att ta.

obelix
Member
Medlem
964578
October 16, 2005 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Ingen har sagt att du måste ta studielån.

då måste AF ha pengar eller viljan att ge en en utbildning, vilket inte är lätt alla gånger.

Jag vet att jag kommer troligen ha mitt på det torra då jag troligen kommer omskolas när jag ska tillbaka till ett yrkesliv igen, men det är inte alla som har den fördelen.

obelix
Member
Medlem
964579
October 16, 2005 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=ilg@dd] Smått skrattretande med ett sånt inlägg i en debatt som nästan uteslutande handlat om att arbetslösa ligger staten till last genom att få bidrag/A-kassa och inte drar in pengar till statskassan..
wink

och den är?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
964595
October 16, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Deuterium][quote=ilg@dd] Smått skrattretande med ett sånt inlägg i en debatt som nästan uteslutande handlat om att arbetslösa ligger staten till last genom att få bidrag/A-kassa och inte drar in pengar till statskassan..
wink

och den är?

Att när man inte bidrar, så tar man inte. En svartjobbare tar inte direkt ur kassan, utan han ytnyttjar "bara" tjänster som andra betalat för, helt klart fel, men när systemet ser ut som det gör, så är det bättre för alla ifall han arbetar svart än ifall han lägger sig och sover.

obelix
Member
Medlem
964605
October 16, 2005 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=obelix][quote=Deuterium][quote=ilg@dd] Smått skrattretande med ett sånt inlägg i en debatt som nästan uteslutande handlat om att arbetslösa ligger staten till last genom att få bidrag/A-kassa och inte drar in pengar till statskassan..
wink

och den är?

Att när man inte bidrar, så tar man inte. En svartjobbare tar inte direkt ur kassan, utan han ytnyttjar "bara" tjänster som andra betalat för, helt klart fel, men när systemet ser ut som det gör, så är det bättre för alla ifall han arbetar svart än ifall han lägger sig och sover.

en svartjobbare tar ur den stora kassan genom att han inte betalar skatt.

och de flesta svartjobbarna jobbara svart och tar bidrag...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 108
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL