September 11, 2002
så hä bör det ligga till:
socker tas inte generellt sett upp snabbare av blodet än andra ämnen. när man äter något innehållande socker och detta tas upp av blodet blir blodtrycket högre dvs blodet pumpar snabbare. om du ätit något eller som i vårt fall druckit alkohol tas detta upp snabbare av blodet som kan flöda snabbare genom kroppen och distibuera sina bundna näringsämnen till kroppens olika organ samt hämta nya näringsämnen från exempelvis tarmarna och även i viss mån magsäcken mm med en högre "frekvens".
därför är socker och alkohol en härlig kombination 🙂 och därför tas alkoholen upp snabbare av blodet i kombination med socker
en godis efter maten hjälper således matsmältningen..... så tycker jag det borde ligga till iaf..
October 28, 2002
någon som tänkt "mmm...frukt!!! GOTT!!" när ni varit på fest och sett bålen?? aldrig mer...
fick en ide till en cool bål/drink!!
Du behöver:
1: 1st 70is sprit.
2: En melon
3: IS
4: en flaska fanta exotiska frukter
5: Sugrör, paraply och skit.
Gör såhär:
Gör ett lagom stort hål längst uppe på melonen, ca 5cm i diameter.
Gröp ur melonen, och slit ut ganska mkt av frukt-slafset.
Häll inte ut melonsaften!
Häll i lagomt med sprit, och sedan lika mycket fanta exotisk.
Håll sedan för hålet på ngt sätt, S K A K A!!
Släng i isen eller lägg den i glas och häll upp.
Nu kan du antingen dricka direkt ur melonen själv (eller ja, ni kan ju alltid sitta i en ring och skicka runt...som indianerna ni vet) eller så häller du ur den och upp i olika glas!
Sätt i paraplyer och sånt tjafs och drick!
August 20, 2001
chrippaz wrote: [quote=Coore][quote=chrippaz]spritampong i rumpan, där tas det upp direkt i blodet...inte att rekomendera...
Asså, sved det? 😛
nej, jag har inte testat... men det är nog inte så bra efter som det tas upp direkt i blodet istället för att gå genom kropppen på "naturligt" sätt. Det är tydligen lätt att översdosera och en alkoholförgiftning är obra!
Hörde om nån läkarstudent som fick ett whiskey lavemang... Måste svida!!!
Han hade jäkla tur som överlevde... :snurr:
November 8, 2002
Hauk wrote: någon som tänkt "mmm...frukt!!! GOTT!!" när ni varit på fest och sett bålen?? aldrig mer...
fick en ide till en cool bål/drink!!
Du behöver:
1: 1st 70is sprit.
2: En melon
3: IS
4: en flaska fanta exotiska frukter
5: Sugrör, paraply och skit.Gör såhär:
Gör ett lagom stort hål längst uppe på melonen, ca 5cm i diameter.
Gröp ur melonen, och slit ut ganska mkt av frukt-slafset.
Häll inte ut melonsaften!
Häll i lagomt med sprit, och sedan lika mycket fanta exotisk.
Håll sedan för hålet på ngt sätt, S K A K A!!
Släng i isen eller lägg den i glas och häll upp.
Nu kan du antingen dricka direkt ur melonen själv (eller ja, ni kan ju alltid sitta i en ring och skicka runt...som indianerna ni vet) eller så häller du ur den och upp i olika glas!Sätt i paraplyer och sånt tjafs och drick!
De där lät hemtrevligt! måste testa! ska även testa skiroys idee =D Men vad för sorts sprit rekomenderas?
January 22, 2002
fet_loa wrote: så hä bör det ligga till:
socker tas inte generellt sett upp snabbare av blodet än andra ämnen. när man äter något innehållande socker och detta tas upp av blodet blir blodtrycket högre dvs blodet pumpar snabbare. om du ätit något eller som i vårt fall druckit alkohol tas detta upp snabbare av blodet som kan flöda snabbare genom kroppen och distibuera sina bundna näringsämnen till kroppens olika organ samt hämta nya näringsämnen från exempelvis tarmarna och även i viss mån magsäcken mm med en högre "frekvens".
Nja, inte riktigt. Bara för att du får en snabbare passage av blod utanför tarmen betyder inte det att alkholen kan förflytta sig snabbare över tarmväggen och ut i blodet. Dessutom har jag svårt att tro att socker i alla lägen skulle ha en direkt blodtryckshöjande effekt.
January 17, 2002
chrippaz wrote: spritampong i rumpan, där tas det upp direkt i blodet...inte att rekomendera...
Jag tog smärtstillande "stolpiller" som du kör upp i brunögat för ett tag sedan. Dom fungerade inte mot smärtan men nog fasen kunde du jämföra dig med Empire state building efter en sån och 2 alvedon 😀
Roligt när du stängde ögonen och började direkt drömma om det du höll på med när du slöt dom. Tex så kan du tro att du blinkar när du sluter ögonen i 1 minut, därför bilden du sist såg "kopieras" över till din dröm på ca 1 sekund Synd att det e vanebildande bara :banghead:
June 28, 2001
CoLiC wrote: [quote=chrippaz]spritampong i rumpan, där tas det upp direkt i blodet...inte att rekomendera...
Jag tog smärtstillande "stolpiller" som du kör upp i brunögat för ett tag sedan. Dom fungerade inte mot smärtan men nog fasen kunde du jämföra dig med Empire state building efter en sån och 2 alvedon 😀
Roligt när du stängde ögonen och började direkt drömma om det du höll på med när du slöt dom. Tex så kan du tro att du blinkar när du sluter ögonen i 1 minut, därför bilden du sist såg "kopieras" över till din dröm på ca 1 sekund Synd att det e vanebildande bara :banghead:
woah fan vad härligt o trippa på sådant
November 8, 2002
Jag käkade 24st kofeintabletter (maxdos är 4per dag) en gång på en fest, fick hjärtklappning, kallsvett så de såg ut som jag hade duchat + dödsångest. Sen hade jag druckit några folle innan också..
Ambulans>akuten osv...
hähäää folk undra vart man tog vägen i skolan osv, fick ju dropp på sjukhuset i två dar 😉 Blev svårt när man skulle förklara vart man tagit vägen för lärarna i skolan... "jag blev hög på kofeintabletter" hehe
September 12, 2001
Blue_Moon_ wrote: Jag käkade 24st kofeintabletter (maxdos är 4per dag) en gång på en fest, fick hjärtklappning, kallsvett så de såg ut som jag hade duchat + dödsångest. Sen hade jag druckit några folle innan också..
Ambulans>akuten osv...
hähäää folk undra vart man tog vägen i skolan osv, fick ju dropp på sjukhuset i två dar 😉 Blev svårt när man skulle förklara vart man tagit vägen för lärarna i skolan... "jag blev hög på kofeintabletter" hehe
Det där är ganska farligt.
Verkligen inte att rekommendera måste jag säga men jag antar att du har lärt dej lite grann nu 🙂
August 21, 2001
Coore wrote: [quote=chrippaz]spritampong i rumpan, där tas det upp direkt i blodet...inte att rekomendera...
Asså, sved det? 😛
Alltså, detta måste vara direkt livsfarligt..
att tillföra nått rektalt är ungefär samma som intravenös injektion.. tar inte mycket längre tid faktiskt innan alkoholen gått rakt in i blodomloppet.
November 8, 2002
CoLiC wrote: [quote=Blue_Moon_]Colic var hittar man dem där pillren?
Som sagt: På apoteket med recept i handen 😀
För dom som endå undrar heter dom "Petedinhydroklorid" aka "Sup petedin"
And when you're high you never
Ever want to come down,
sucked down
sucked down
so down
YEAH!
(gnr -welcome to the jungle)
tack för privvet colic! blev fan sugen nu alltså :p hehee
3 Guest(s)